TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #352781  av TrustNo1

inzane2012 skrev:usj, har såtte litt å sett på deler til bilen jeg må kjøpe inn snart, og med alle delene jeg fant hos twosrus ble det på rundt 9000kr, og det uten frakt... så blir vel sikkert noen tuseninga med di jeg må kjøpe fra toyota her, og noen tuseninga til i deler fra england og roguemotorsport...

har laga ei fin lita liste nå, komplette t-tak pakninger, polyforing kit, o2 sensor, (gule koni), demper mansjetta, ball joints fremme og bak og tie rods fremme og fjærbeins lager bak, så var det å få tak i noen vetige fjærer... blir litt av ett styr fremover for å få råd til alt detta her ;)
Hehe, koster å ha bil :)

Selv driver jeg å bytter reg reima. Ble først å kjøpe deler til å skifte for rundt 4800 på toyota, så fikk jeg ikke av reimhjul bolten og gjorde den nesten rund. Det førte til at jeg reiste på würth for å kjøpe ei 19mm kraftpipe til 250,-, ett kraftpipesett til å ta av runde bolter til 1500,- og en muttertrekker til 2300,- (bor langt på landet, så måtte handle alt på en gang for å være sikker på at jeg hadde det jeg trengte)

Så viste det seg etterpå at jeg måtte av med toppdekselet, og måtte da ha nye pakninger til dette, samt at boltene der begynnte å bli veldig dårlig. Hadde heller ikke fått med ny strammer så jeg bestillte dette også. 1200,-

Etter å ha skrudd litt så fant jeg ut at det ene bolthullet til strammeren hadde røket gjengene. Da ble det å mekke litt nye gjengepinner og noe forskjellig her. Måtte kjøpe noe forskjellig boltsikring og kjemikalier. Ble 1000,- til.

Manglet også litt verktøy for å komme til alle skruene, så investerte likesågodt i litt nye verktøy sett og slikt ble vel 2000-3000 der også.

Så hittill har regreimskiftet mitt kommet på noe rundt 13-14 lapper :P

Har i det minste litt mer verktøy enn da jeg startet da :)
 #352782  av inzane2012

ja, er akkurat det der jeg er redd for her og, reg-reima mi bør byttes om ikke så alt for lenge, har hatt bilen min i 4år i år, og har rulla snart 230k km, og forrige reimbytte var på mellom 150-160k km en gang, men for alt jeg kan det ha vert for 7 år siden... og ikke har jeg noen god plass å skru på heller bortsett fra en garasje på jobben til far min som vi kan låne, men der kan ikke bilen stå, så vi må gjøre oss ferdig samme dag/kveld og komme oss ut med bilen igjen....
så det frister å sette den inn til verksted for den reg-reim byttet, men sist toyota hadde den så klarte di jo å kræsje bilen min, så skeptisk ;)
 #352783  av mr292

hehe, Trust, jeg startet på akkurat samme jobben idag. har ikk rukket så mye enda da, for jeg hr ikk fått noen løftebukk å gjøre dette på. har hittill skaffet deler for 7-8tusen og mangler fortsatt å skaffe veivlager og vannpumpe (jeg tar full motoroverhaling med slipesett(toppakninger,div. pakninger, ventiltettninger osv.) stempelringer, veivlager, reg reim skifte med vannpumpe i samme slengen. blir vell nytt oljefilter før oppstart også.
har bare anledning til å jobbe i verkstedtimene på skolen(jeg er elev) så tar med meg litt deler hjem som jeg kan bruke lang tid på å rengjøre. har brukt hele dagen på å slipe innsuget, er kansje 1/3 ferdig :|
 #352785  av TrustNo1

inzane2012 skrev:ja, er akkurat det der jeg er redd for her og, reg-reima mi bør byttes om ikke så alt for lenge, har hatt bilen min i 4år i år, og har rulla snart 230k km, og forrige reimbytte var på mellom 150-160k km en gang, men for alt jeg kan det ha vert for 7 år siden... og ikke har jeg noen god plass å skru på heller bortsett fra en garasje på jobben til far min som vi kan låne, men der kan ikke bilen stå, så vi må gjøre oss ferdig samme dag/kveld og komme oss ut med bilen igjen....
så det frister å sette den inn til verksted for den reg-reim byttet, men sist toyota hadde den så klarte di jo å kræsje bilen min, så skeptisk ;)
Er vel snart på tide da kanskje ja. Vil ikke anbefale deg å belage deg på at dette er en dagsjobb om du ikke har gjort det før. Jeg starte helgen for snart 3 uker siden og er enda ikke ferdig. Riktignok ikke jobbet med bilen hver dag, men det har blitt en god del timer pga uventede utfordringer, samt jeg har ventet litt på noen deler og verktøy.

Kan godt låne garasjen min til å skifte, har ganske bra med verktøy samt løftebukk. Men du bor kanskje litt langt unna :)
 #352786  av mr292

inzane2012 skrev:ja, er akkurat det der jeg er redd for her og, reg-reima mi bør byttes om ikke så alt for lenge, har hatt bilen min i 4år i år, og har rulla snart 230k km, og forrige reimbytte var på mellom 150-160k km en gang, men for alt jeg kan det ha vert for 7 år siden... og ikke har jeg noen god plass å skru på heller bortsett fra en garasje på jobben til far min som vi kan låne, men der kan ikke bilen stå, så vi må gjøre oss ferdig samme dag/kveld og komme oss ut med bilen igjen....
hvilket toyota verksted var dette? hørtes ikke bra ut :roll:
 #352790  av TrustNo1

mr292 skrev:hehe, Trust, jeg startet på akkurat samme jobben idag. har ikk rukket så mye enda da, for jeg hr ikk fått noen løftebukk å gjøre dette på. har hittill skaffet deler for 7-8tusen og mangler fortsatt å skaffe veivlager og vannpumpe (jeg tar full motoroverhaling med slipesett(toppakninger,div. pakninger, ventiltettninger osv.) stempelringer, veivlager, reg reim skifte med vannpumpe i samme slengen. blir vell nytt oljefilter før oppstart også.
har bare anledning til å jobbe i verkstedtimene på skolen(jeg er elev) så tar med meg litt deler hjem som jeg kan bruke lang tid på å rengjøre. har brukt hele dagen på å slipe innsuget, er kansje 1/3 ferdig :|
Ok, litt større jobb enn for meg det da. Jeg har skiftet vannpumpen, løpe/strammehjul og reimene, men ikke noe mer. Edit: Jo, skiftet HfHoE siden denne uansett måtte ut. Regnet med det kunne være en god idee :)

Aner ikke tilfeldigvis om jeg må lufte kjølesystemet etter vannpumpe skifte? Vil vel kanskje tro det, rant ut ganske store mengder kjølevann når jeg tok den av.

Skal uansett skifte kjølevæske, men tenkte jeg ville testkjøre bilen litt etter regreim skiftet før jeg startet med dette.

Skal også bytte olje/oljefilter men tenkte det kan være lurt å vente litt siden jeg har hatt av toppdekselet og oljefilteret i forbindelse med regreim/vannpumpe skiftet, og det sikkert har kommet litt støv og dritt inni der (selv om jeg har prøvd å unngå det så godt som mulig). Tenkte det kan være lurt å la olja dra igjennom noen runder og får rensket opp dette før jeg skifter ut både den og filteret da.
 #352793  av TrustNo1

Ok.

Nå håper jeg iallefall at jeg får bilen sammen igjen i løpet av helgen. Håper (og tror) at de fleste utfordringene er over nå. Er stort sett bare å skru alt i sammen igjen nå.

Har ikke kjørt bilen siden november (vinterlagring), og snøen har akkurat gått av veien her nå, så det kribler en smule :P
 #352812  av inzane2012

TrustNo1 skrev: Er vel snart på tide da kanskje ja. Vil ikke anbefale deg å belage deg på at dette er en dagsjobb om du ikke har gjort det før. Jeg starte helgen for snart 3 uker siden og er enda ikke ferdig. Riktignok ikke jobbet med bilen hver dag, men det har blitt en god del timer pga uventede utfordringer, samt jeg har ventet litt på noen deler og verktøy.

Kan godt låne garasjen min til å skifte, har ganske bra med verktøy samt løftebukk. Men du bor kanskje litt langt unna :)
nei ser ikke for meg at dette er en 1dags jobb nei, selv om faren min har skifte mange reg.reimer så har han aldri gjort det på en bil med midtstilt motor, så han var ikkje så veldig begeistret for å vere med på min ;)

Numedal, vet bare om èn plass som hete Numedal, og det ligger i vik i sogn ;)
 #352868  av lexusmann

Her på sensommeren i fjor fikk jeg tatt 120 000 service(på verksted dette), regreim skift(usikker om de bytta vannpumpe), samt bytte av bakbremser på den forrige corollaen min. Dette kom på 5200 totalt, syns det var veldig billig, hehe... :wink:
 #352917  av castman

LiggeR diverse guider ute på nett hvordan man bytter regreim på disse bilene vel? Må vel bytte på min st205 iløpet av 2011 og da tenkte jeg skulle prøve på det selv :) Sjekket opp på toyota og da kostet delene(alle reimene pluss vannpumpa) 5600kr, og han regnet med cirka 10 arbeidstimer :P Skyldte på at det var så jævelig trangt i motorrommet på de bilene der. Sant nok :P
  • 1
  • 541
  • 542
  • 543
  • 544
  • 545
  • 1172