TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celicat23's foto oppdrag - bildetrÃ¥d

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #354911  av ArildM

Vet ikke helt men det siste BMW bildet hadde en viss 70talls fotografi stil.
Bildene du har redigert i det siste har et særpreg jeg ikke har sett på bilfoto før, jeg liker det :)
 #354924  av celicat23

AD92: Takk. Lurer litt selv også på hvorfor ingen har gitt meg jobb :lol: Neida :lol: Men det er hyggelig at hobby'en min blir satt pris på. Gjør det litt ekstra gøy å drive med :wink: Forresten, i mai en gang så dukker det muligens opp noe på trykk i ett blad. Mulig. Kanskje. Får se :)

SCOTTY & ARILDM: Takker. Målet var og få det til å se litt gammelt ut for å match'e bilen, men det ble ikke helt som jeg hadde sett for meg, og gav til slutt opp - så har vært litt furten på meg selv :lol: Den nye 6-serien vedsiden av ødela mye. Hadde vært gøy å fotografert denne bilen alene, med ei bærte i 70 talls makeup & klær (hotpants og platform sko?) *tenke store tanker* Men, men.. da gikk det tydeligvis ikke så alt for ille alikevel :D

Prøver hele tiden ut nye måter å gjøre ting på, for vil ikke stagnere med bare en type bilder, men det er ikke lett. Og det blir en del prøv & feil. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sittet i kanskje 2 timer å redigert ett bilde, og truffet ei blindgate. Men på grunn av at jeg allerede har lagt 2 timer i det så har jeg forsatt 1-2 timer til, i håp om ett mirakel - for så og slette alt til slutt & være grinete en stund (hjelper alltid :lol:)
 #354926  av Zepticon

celicat23 skrev:Da kommer du garantert til å hate en av disse bildene :lol:
Tenkte på den gule?
Synes det var meget bra faktisk! :D Man ser så lite av bakgrunnen at det ikke merkses så godt som med Skylinen :)
 #354930  av celicat23

Zepticon skrev:
celicat23 skrev:Da kommer du garantert til å hate en av disse bildene :lol:
Tenkte på den gule?
Synes det var meget bra faktisk! :D Man ser så lite av bakgrunnen at det ikke merkses så godt som med Skylinen :)
Ja, tenkte på den :D Kan bli litt mye redigering noen ganger, og det er greit folk sier i fra at de ikke liker noe også - så lenge det er noe saklig med en grunn som du hadde. Noen ting er kanskje noe nytt jeg prøver meg på som jeg er litt usikker om er pent eller ikke. Da er det greit å få høre det, og ikke bare sitte lure alene :wink:

...mens andre ting liker jeg så godt selv, at da bare overser jeg kritikken :lol:
 #355056  av mk1 black limited

celicat23 skrev: Hvor er terminlista sa du...? :D Jeg får høre med de som organiserer om det er mulig å kunne få tilgang til hele banen en gang de skal ha treff på en dato som er aktuell. Har de noe forum?
Terminlista fikk du visst link på lenger opp (alt er å finne på http://www.sportsvogn.no inkl. forum :-D).

Undertegnede er leder av banekomitéen og er som regel baneleder på treffene, så bare ta kontakt hvis du trenger tilgang på banen, vi er som regel ikke vanskelige å ha med å gjøre. :-)

Heldagstreffene våre i år er hhv. på Vålerbanen 26. juni og på Rudskogen 25. juli (nåja, fra kl. 13 hilsen kirken...). CSM (Classic & Sportscar Meeting) kan også anbefales på det sterkeste for fotografer - der er det racing i masse forskjellige klasser, fra veteran via historisk racing til GT-klassene, banekjøring og utstilling samt merketreff for flere av merkene - Våler 27-29. august.

Vårmønstringen er som alltid 2. søndag i mai, dvs. 9. mai i år. Øvrevoll er stedet.

Be there. :twisted:
 #355090  av celicat23

Takk for info! Øvrevoll er allerede krysset av i kalenderen. Har gått glipp av det hvert år, og blitt like forbanna hvert år når jeg ser bilder der i fra og alle de fete bilene som stiller opp der. Så bare dårlig vær & senilitet kan holde meg unna i år! :D Treff på ukedager rekker jeg ikke stille opp på før i 19-tiden, og det er litt sent. Men helgetreffene skal jeg merke meg!

Det eneste er hvis noe kræsjer med gatebil, for jeg har allerede lovt meg bort til noen der.
 #355321  av Scotty

Råkult det siste :) Minner meg veldig om stilrenheten, fokus samt vinkel som Stephane Benini bruker i filmene sine, vet ikke om du har sett noe av det han har laget, om du ikke har gjort det anbefaler jeg deg virkelig å ta en titt! Selv om det er snakk om film, for å fange et øyeblikk eller å fortelle noe om en bil, så er det i like høy grad kunst som det du driver med. http://www.stephanebenini.com/ eller Clash Productions på YouTube.
 #355326  av celicat23

Takker. Hyggelig å høre ordet "kunst" :D Har sett noen fra clash productions. Videoene er veldig bra til å sette en stemning, liker de. Kunne godt tenkt meg å prøve litt video en gang, men føler jeg har for mye igjen å lære som fotograf - så jeg vil bruke mest mulig tid på det. Er bra (for min egen del) at jeg har endelig fått fingeren ut å dratt meg på noen treff. Har vel fotografert mer denne månden enn jeg gjorde hele forrige år :D

En E28 som så veldig pen & vedlikeholdt ut:

Bilde
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 103