TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #394463  av magnesmurf

EN kombinasjon av godt betalt overtid og en enkel jobb hjelper jo mye :wink:
Mye bedre å slippe å banne og sverte og kanskje ødelegge noe i motoren eller på bilen.
Skal se om bilen blir ferdig på torsdag. Skal legge ut sluttsummen her.

Toyota har hvertfall sagt ca 5000kr for jobben med å bytte reg.reim.
I tilegg kommer jo kostnaden på delene som også er ca 5000kr. (8000kr med bytta av dynamo)
 #394464  av TrustNo1

5000 i deler syntes jeg hørtes litt mye ut. Hvilke deler er det du egentlig skal bytte? Mener å huske at jeg kjøpte reimer til noen hundrelapper, strammehjul til noen hundrelapper og vannpumpe til oppunder 2000 jeg. Men nå er hukommelsen min ikke helt på topp da, så kan være jeg husker feil.
 #394465  av Mr_Storbrua

TrustNo1 skrev:
magnesmurf skrev:Vet jo ikke helt hva det havner på enda.
Men regner med en plass rundt 10k.

Men jobber heller to dager med overtid og får de pengene fra arbeidsgiver, fremfor å stå i garasjen to dager og banne og sverte med reg.reim skiftet selv. :wink:
Spennt på hva det havner på. Skal love deg at jeg sto mer enn 2 dager og banna og sverta når jeg bytta på min :P

Tror nesten hele påskeferien i fjor gikk med på reg-reim og vannpumpe skifte. (på 3s-gte da, usikker på hvor mye forskjellen er)

Problemet er vel bare at skal man jobbe inn timene, så må man jobbe omtrent dobbelt så mange timer siden staten skal sitte igjen med halvparten når man gjør det på den måten.

Med mindre man tjener utrolig godt da :roll:
Om man tjener ekstra godt, skal jo staten ha enda mer :P

Men man trenger jo færre timer overtid, om man tjener bedre selvfølgelig. Men Magnesmurf må jo tjene utrolig bra om han gjør 10000 på 2 dager med overtid.
 #394467  av 3rlend

naaah.. tjente lett 6000kr på et døgn/skift når jeg jobbet med asfalt :P
 #394480  av magnesmurf

Tjener ikke utrolig godt, men overtid er jo generelt godt betalt. :wink:
Brukbart betalt er det uansett å være lokfører. :wink:
Fordelen er få jobbdager og mye fritid, kombinert med god lønn.
Bakdelen er turnusjobbing og mange lange vakter, samt nattjobbing og snuing av døgnet frem og tilbake.
Hvis dere skal ha et tall så er timelønna for overtid på natta i helgen ca 590kr timen for meg. Overtid hverdag natt eller dagtid i helg er ca 500kr.
En ti timersvakt utgjør da ca 5900kr. To dager blir da ca 11500kr. Men regnet ikke med skatt osv i regnestykket.

Delepriser hos toyota er dyrt. 5000kr er for alle stramme og løpe hjul, reimer og vannpumpe. Har kvitteringen. pluss på nesten 3000kr for dynamoen.
 #394505  av 3rlend

Høres ut som du har det som plommen i egget :D
Bortsett fra døgn snuinga da, det er helt forferdelig.
 #394513  av magnesmurf

Klager ikke, men er alltids ting som kunne vært bedre :wink:
Du må ikke tro at det bare er utad ting virker rotete i NSB :lol:
 #394588  av magnesmurf

Da var bilen tilbake i garasjen.

Følgende ble gjort, med kvittering og garanti, på verkstedet:

-Byttet reg.reim, viftereim, alle reimhjul, vannpumpe og dynamo.
-Byttet all kjølevæske og luftet kjølesystem.
-Byttet bremseslanger på alle hjul, samt byttet all bremsevæske.
-Utført forstillingskontroll og justert ratt.

Jeg hadde alle deler untatt kjølevæsken.

Det ble satt til 10 timer jobb, som i utgagspunktet er 1000kr timen pluss moms. Altså 10000kr i jobb.
I tilegg kom frostvæske, moms og diverse versktedsmateriell, så regningen endte på 15009 kr.

Men for å slippe jobben med å bytte reg.reim betaler jeg gladelig den prisen.
Jeg vet også at jobben blir utført av profesjonelle folk som tar vare på bilen, og forstår at jeg bryr meg om bilen. Dessuten er det jo garanti på jobben hvis det skulle skje noe.
 #394594  av 3rlend

Såklart, har man råd til det så er jo det det beste :)
Jeg vurderer selv å bare frakte motoren bort til toyota nå, blir sikkert veldig mye billigere siden de bare skal bytte olje og vannpumpe og hele register sulamitten. samt topp pakning og arp studs. Og motoren er ute av en trang bil :P

Men sleng opp noen bilder av bilen :D
 #394669  av magnesmurf

SKal ta noen nye bilder av bilen så fort sola titter trem og bilen er vasket.
Har planer om å gå over bilen med ny voks jeg kjøpte, og bildene etter dne behandlingen blir nok temmelig råe.
For de som er kjennere. Voksen er Swisswax insignis :D
 #394672  av TrustNo1

Syntes egentlig ikke den prisen ble så ille med tanke på all "drittjobben" som ble gjort. Kan jeg spørre hvor du hadde den? Greit å vite til senere. Ikke alle verksteder som har all verden kunnskap om MR2
 #394679  av magnesmurf

Jeg satte bilen hos asker elektro diesel, en av de som jobber der er en bekjent, og jeg vet at han er meget dyktig til å skru, og han har forståelse for oss bileiere som faktisk bryr oss om bilen vår :wink:

Prisen var ikke så ille med tanke på at jobben ble gjort med kvittering.
 #394995  av magnesmurf

Prøvde å sette inn led pærer i dashen som også skulle lyse til siden, men så lenge de sto i dashen ble det ikke lys i dem i det hele tatt. (prøvd begge veier)
Så fort jeg flyttet dem til parklysene ble det lys i pærene :?:

Så har bestilt et nytt sett med andre led pærer, som også lyser sideveis. Har også bestilt opp blå halogen pærer.
Får se hva som gjør susen..

Bilen er også avfettet og preppet for en runde med polering så fort været blir bra.
Skal få på noen lag med god voks, som virkelig får frem glansen :D
 #395105  av magnesmurf

Tok en liten runde med gnukking på bilen idag.

Korrigerte en litt dårlig våtslipejobb fra lakkverkstedet. (han pusset vekk småbobler i klarlakken ved å våtslipe, men sliperipene syntes i ettertid.)
Tok en full lakkrens og en omgang med voksing på hele bilen. Brukte Swissvax insignis voks, og resultatet ble meget bra!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #395123  av ArildM

Bedre enn ny :mrgreen:
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58