Side 57 av 73

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:15 apr 2013 11:45
av magnesmurf
Prøvd med et annet blinklysrele?
Kan være det gamle har hengt\brent seg. Er det letteste å begynne med før du må måle ledninger :wink:

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:15 apr 2013 13:26
av BamseBrakar
Hmm ja, en kabel som har strøm hele tiden ellerno da.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:15 apr 2013 15:26
av Audun F
magnesmurf skrev:Prøvd med et annet blinklysrele?
Kan være det gamle har hengt\brent seg. Er det letteste å begynne med før du må måle ledninger :wink:
Må bare finne det rele da :wink:

Ellers så har jeg henta ut de nylakkerte kaliperne og akslingene. Sweet altså! Dessverre så hadde både lakkerer og Vestby Galvaniske glemt meg bort, så det får jeg hente neste uke eller no...

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:15 apr 2013 15:50
av lasse
Ang blinklyset så må du koble til varsellys bryteren for at de skal funke, ikke vet jeg hvorfor, men det er bare sånn på mk2 (eurospec ihvertfall)
Ellers kan det virke som om du har en overledning ett sted, jeg ville prøvd å nappe ut en og en sikring og se hvilken som slukker lysene, det kan komme rare strømmer fra en helt annen sikring enn det som går til lysene, bilelektrisk er egentlig noe dritt...

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:15 apr 2013 18:54
av Audun F
lasse skrev:Ang blinklyset så må du koble til varsellys bryteren for at de skal funke, ikke vet jeg hvorfor, men det er bare sånn på mk2 (eurospec ihvertfall)
Ellers kan det virke som om du har en overledning ett sted, jeg ville prøvd å nappe ut en og en sikring og se hvilken som slukker lysene, det kan komme rare strømmer fra en helt annen sikring enn det som går til lysene, bilelektrisk er egentlig noe dritt...
Har ikke kobla til varsellysknappen enda, så da skal jeg prøve det i morgen. Tenkte på det, men fant den ikke i farten (har seriøst begynt å miste oversikten over alle gjenstående deler nå...).

Takktakk :D

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:15 apr 2013 22:55
av Audun F
Er det forresten noen som vet hvilken servoolje som skal på MKII?

EDIT: Nevermind, det er delenummer: 08886-01206

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:16 mai 2013 04:56
av Audun F
Fikk plugga på varsellys brytern og flytta på en annen kabel jeg hadde kobla feil - og da ble det andre boller. Nå fungerer blinklyset slik det skal, men det har fortsatt litt høy hastighet ved vanlig blink høyre/venstre.. Antar det blir bedre så fort hele lednigsnettet er reparert.

Ellers så har jeg fått henta 5 kilo med "nye" bolter, skruer, muttere og annet tjafs fra Vestby Galvaniske. Er kjempefornøyd med resultatet, men burde kanskje valgt blå/sølv istedenfor gull overflate. Gull var bedre med tanke på motstand mot rust etc. så derfor tok jeg det.

Har også fått etterfylt servoolje og fiksa litt annet småplukk.

I dag skal jeg innom og hente ut nylakkerte deler, bl.a. frontfanger, speileholdere og t-tak. Blir spennende å se resultatet på t-takene. Håper å få satt sammen bremsekalipperne i helga, og fårhåpentligvis få montert de og få de til å fungere. Mangler bare en slange til nå så kan jeg fylle kjøleveske og bensin på bilen også - og da blir det prøvestart :D

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:16 mai 2013 08:35
av ArildM
Nice :D

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 mai 2013 05:14
av Audun F
Jaja, da var pinsen over - og man har som vanlig ikke fått gjort alt man hadde tenkt seg...

En liten bildeupdate uansett :D
Motorn på plass
Motorn på plass
323.jpg (340.96 kiB) Vist 819 ganger
Ikke helt ferdig innvendig akkurat...
Ikke helt ferdig innvendig akkurat...
324.jpg (305.66 kiB) Vist 819 ganger
Ganske fornøyd med galvaniseringa ja!
Ganske fornøyd med galvaniseringa ja!
325.jpg (287.75 kiB) Vist 819 ganger
Fangern er tilbake fra lakkerern
Fangern er tilbake fra lakkerern
326.jpg (337.14 kiB) Vist 819 ganger
Har fått tilpasset lysdeksla forran, så nå ser det helt greit ut med tanke på mellomrom mellom panser og andre deksler, så får jeg bare håpe at når jeg får på plass skjermene så dras fronten bakover slik at det blir mindre mellomrom mellom fangern og panser enn det der er nå...

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 mai 2013 05:18
av Audun F
Montering av bremser
Montering av bremser
327.jpg (265.45 kiB) Vist 818 ganger
Ferdig bak - etter 3 timer...
Ferdig bak - etter 3 timer...
328.jpg (289.94 kiB) Vist 818 ganger
Basert på det jeg har sett så langt så vil jeg ikke anbefale andre å pulverlakkere bremsekalipperne, det bare flasser av under montering. Hadde jeg visst bedre så hadde jeg sendt det til galvanisering istedenfor...

Har ikke fått startet bilen enda. Jeg driver nå med montering av bremsene forran, og etter det så skal jeg prøve å få sammen drivakslingene. Deretter kan jeg prøve å starte - tror jeg...

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 mai 2013 08:16
av Andrepedersen
Ikke skyld på pulverlakken.
Den dobbelt så sterk som vanlig lakk.
Vist den flasser av under montering, har ikke prosessen blir gjort skikkelig.
På et sett calippere jeg hadde, satt malingen så sykt etter pulverlakkinga att det var hardt å blåse det av med olivine-sand.

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 mai 2013 08:23
av ArildM
Går fremover jo :D Steike så strøkent det blir!
Lakking av caliptere er vel ganske så tafatt iogmed at det sjeldent sitter så veldig godt, det er i alle fall min erfaring. Men legger du på et lag med lakk annenhvertår eller så så holder de seg ganske fine :)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 mai 2013 10:36
av Andrepedersen
ArildM skrev:Går fremover jo :D Steike så strøkent det blir!
Lakking av caliptere er vel ganske så tafatt iogmed at det sjeldent sitter så veldig godt, det er i alle fall min erfaring. Men legger du på et lag med lakk annenhvertår eller så så holder de seg ganske fine :)
Er ingen problem å få lakken til å sitte så lenge forarbeidet er godt gjort. I dette tilfellet skal de sandblåses, som lager en rug og god overflate til lakken å hefte seg til. Mine har vart i 2 år nå, uten en skramme :)

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:21 mai 2013 22:13
av Audun F
Det kan hende at det er der problemet ligger. Kalipperne ble syredyppa først, så vaska over og rensa med stålbørste og deretter pulverlakkert... Mulig det var feil fremgangsmåte :|

Re: Nordic Customs - The ReBuild ('92 MR2 USDM)

Legg innLagt inn:26 mai 2013 19:46
av Audun F
Er nok grunnarbeidet som er for dårlig, menmen... Jeg presterte å knekke den ene luftenippelen på bremsen forran, så da må jeg ha meg en slik etterhvert igjen, men inntil videre har jeg slipt ned det området, så nå er det i alle fall tett.

Har fått gjort følgende:
Lyktene er justert og montert forran
Panseråpner montert, og fungerer
Montert de sistene slangene til motoren
Montert alle bremser
Fyllt på bremsevæske
Fyllt på kjøleveske
Finni ut at jeg fortsatt mangler deler til akslingen, så ingen start nå heller...