Re: Thomas sin Toyota MR2 SW20 GTI(MR.2) Motorbytte>3S-GE BE
Legg innLagt inn:08 des 2014 17:31
Meget beroliggende
takk!
Søkt en del rundt dette om det er mulig å bruke mekanisk speedometer på en LSD med elektrisk speedometer. Er en ganske uoversiktlig jungel av ulike innlegg på diverse forum, men har klart å filtrere ut noe vettugt. Noen sier at det går ved å bytte ut den elektriske speedometersensoren med den mekaniske, for slik å kunne bruke LSD girkassen med mekanisk speedometer.
Mer konkret blir beskrevet i denne guiden: http://www.midshiprunabout.org/mk2/guid ... eams-swap/
Så kanskje det er mulig likevell? Men det er jo mulig det her er snakk om den orginale girkassen og ikke LSD...
Blir uansett å snakke om dette med David i slutten av denne uken
Dumt å ikke bytte til LSD når jeg først kan få muligheten til det.

Søkt en del rundt dette om det er mulig å bruke mekanisk speedometer på en LSD med elektrisk speedometer. Er en ganske uoversiktlig jungel av ulike innlegg på diverse forum, men har klart å filtrere ut noe vettugt. Noen sier at det går ved å bytte ut den elektriske speedometersensoren med den mekaniske, for slik å kunne bruke LSD girkassen med mekanisk speedometer.
Mer konkret blir beskrevet i denne guiden: http://www.midshiprunabout.org/mk2/guid ... eams-swap/
Tacho signal/speedo signal.
Two ways to go about this. If you have a gen 2+ car, use the electric speedo signal from your existing gearbox.
If you have a gen 1, you can either use the cable, or convert it to electric. No problems either way! I’m using a cable, and the ECU still gets the speedo signal.. As I’ve still got the 180ish KPH speed cut in place.
For the tacho signal, you can either get a rev counter mechanism from a 1997+ toyota that has the same rev counter scale, or alternatively, get a tacho signal adaptor, to make your existing tacho work.
Basically, the problem is that the beams engine runs coil pack ignition, and the gen 2 or 3 3SGE or 5SFE doesnt.
So the ‘old’ signal runs at 20 volts or so, as it comes straight from the distributor.
The ‘new’ signal runs at either 5 volts or 12 volts, as it comes straight from the ECU or coils.
Så kanskje det er mulig likevell? Men det er jo mulig det her er snakk om den orginale girkassen og ikke LSD...
Blir uansett å snakke om dette med David i slutten av denne uken
