TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #362379  av predator

celicat23 skrev:Fin den 7'ern din Lasse, men ikke helt den type bil jeg er ute etter. Er mer show enn bruktsbil etter min smak det ;)

Har titta på biler til max 150-160tkr, for gidder ikke ha større bil lån. Er gøy å kunne gjøre noe annet enn og bare betale til elcon hver måned :) Får se, får se... Hvis fornuften vinner så blir det yaris en stund til :? Og for å unngå ta opp dyrt bil lån så tenkte kanskje jeg skulle kjøpe nye sony kdl-52hx900 (52" 3D LED tv, veil. utsalgspris har hørt ca 30.000kr) og en playstation (igjen...) + nye "slim" x-box'en. Da har jeg ikke råd til noe spesielt bil lån lengre... PENGER SPART!!!!!

Med alle skylapper på og fornektelse satt på fult, så høres det ganske fornuftig ut. Jeg gjør så jeg ikke tar opp dyrt bil lån OG jeg får noen nye fete leker :mrgreen:
Til den prisen, hadde jeg deffinitivt gått for en rx7 med skilter :mrgreen:
 #362503  av bose

jippi! blitt ferska 2 ganger på rad i løpet av samme kvelden! heia privatliv! :lol:
skal sies at jeg syns egentli morra hennes tok det ganske pent :lol:
 #362505  av inzane2012

bose skrev:jippi! blitt ferska 2 ganger på rad i løpet av samme kvelden! heia privatliv! :lol:
skal sies at jeg syns egentli morra hennes tok det ganske pent :lol:
haha, i motsetning til meg som fikk kjeft av mora mi fordi vi bråka for mye ;)
 #362506  av bose

Beste var det som kom ut av kjeften til hu vennina mi i det døra gikk opp.."mamma! pell deg til helvete ut! vi prøver å ha sex her!!" :lol: :lol:
 #362508  av inzane2012

bose skrev:Beste var det som kom ut av kjeften til hu vennina mi i det døra gikk opp.."mamma! pell deg til helvete ut! vi prøver å ha sex her!!" :lol: :lol:
kjekt å ha sånne "venninner" ;) og høres ut som mora kanskje er litt vandt til lyder av "glede og nytelse" fra rommet hennes?? ;)
 #362514  av marlboro1310

hahaha :lol:
 #362528  av lexusmann

:D :D
Hehe, veldig bra... :wink:
 #362555  av ArildM

Da bærer turen mot Vesterås og Power Big Meet håper jeg? :mrgreen: 8)
 #362565  av Drafter

Hvis man konverterer til 3SGTE motor i sin MR2, hva annet på forsterkes/byttes? :cry:
Da brukt Turbomotor koster det samme som brukt Sugemotor.
Ca. hvor mange HK skal originale bremsene tåle? Osv.
Dyrt å regge?
Sikkert dumme spm, men på forhånd takk! :D
 #362569  av Mr_Storbrua

Drafter skrev:Hvis man konverterer til 3SGTE motor i sin MR2, hva annet på forsterkes/byttes? :cry:
Dyrt å regge?
bremsene er like mellom revisjonene, d.v.s at en '91 mode gti har samme bremser som en '91 modell gts

er vel fra'92 å opp at den fikk større bremser.

MÅ ikke forsterke noe, men er en fordel med gts kasse og clutch. Da gti clutchen ikke holder så veldig lenge med gts motor.

Om du skal godkjenne en gti med 3sgte så har du en god jobb foran deg, det er vanskelig, men ser ut som majuuus her på forumet akkurat har fått det til. Om bilen har vært registrert i landet i over 10 så skal det vel ikke være no hk avgift, så da er det bare kontrollen hos bt som koster.
 #362587  av Drafter

Mr_Storbrua skrev:
Drafter skrev:Hvis man konverterer til 3SGTE motor i sin MR2, hva annet på forsterkes/byttes? :cry:
Dyrt å regge?
bremsene er like mellom revisjonene, d.v.s at en '91 mode gti har samme bremser som en '91 modell gts

er vel fra'92 å opp at den fikk større bremser.

MÅ ikke forsterke noe, men er en fordel med gts kasse og clutch. Da gti clutchen ikke holder så veldig lenge med gts motor.

Om du skal godkjenne en gti med 3sgte så har du en god jobb foran deg, det er vanskelig, men ser ut som majuuus her på forumet akkurat har fått det til. Om bilen har vært registrert i landet i over 10 så skal det vel ikke være no hk avgift, så da er det bare kontrollen hos bt som koster.
Hvorfor er det noe problem?
Er jo original motor som passer rett inn..
 #362595  av marlboro1310

Det er ett problem fordi vi lever i Norge, alt som er moro skal være dyrt og vanskelig å drive med...den eneste jeg kjenner til som har en godkjent ombygget MR2 Turbo er Dr.Ling.
Biltilsynet skal ikke ha så mye for selve ombyggingen, men om bilen er førstegangsregga i norge i 2004 f.eks, bli det fort endel titalls tusen i hk-avgift. Den betales hos Tollvesenet.

Ligger utallige poster omkring på forumet her angående dette, så om du søker litt så vet jeg at du finner alle svar som trengs :wink:

For i det hele tatt å vurdere ett slikt inngrep kan jeg si så mye som: Ta kontakt med BT, de har en spesialenhet som driver med slikt. Gjør dette FØR du rører en skrue på bilen, da forteller dem deg i klartekst hvordan dem vil ha tingene, og du forklarer i klartekst hva du har til plan.

:wink:
  • 1
  • 569
  • 570
  • 571
  • 572
  • 573
  • 1172