TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #364177  av Sven

Arild, tipper du å Håvard kan skravle en stund :lol:
Hørte du kjente han. Han fra Namsos hvis du kjenner flere...
 #364178  av celicat23

ArildM skrev:EDIT: Ser at Enterprisediskene til WD har samme MTBF(Mean time between failures) som SSD Disker har, ikke ille.
SSD: 1-1,500,000 time(r)
WD Enterprise:1,200,000 time(r)
Har ikke engasjert meg stort i SSD mer enn at jeg har lest litt løst på forum og noen hardware review sider, og der gikk det igjen det samme: SSD har for kort levetid og er fort dyrt til å konkurrere med vanlige disker.

Men det kan godt være feil. Er middels til lite opptatt av hardware, så finner jeg noe skriverier noe sted så tar jeg det for god fisk å lever videre :)
 #364182  av ArildM

Sven: Kjenner du HÃ¥vard ja? Kul fyr, gikk fagskole sammen med han ei stund :) Har grunnlag for et par diskusjoner vi om det skulle dukke opp noe ja ;)

celicat23: Basert på de første SSD diskene som kom ut så kan du ta det du har lest for god fisk å være. SSD er tross alt knapt bare ett år gammelt på forbrukermarkedet. I militær sammenheng er det allerede brukt i 10 år :) Dagens SSD med gode kontrollere og TRIM støtte er garantert på høyde med en normal disk, men erfaringsmessig lever de langt lengre. Det er bare det at det er alt for lite statestikk og erfaringer siden både kontrollere og disker er helt ferskt! http://www.anandtech.com/ har mange "cutting edge" SSD tester, og over 50 sider med informasjon om virkemåte og problematikk med SSD, kort forklart gjelder fremdeles overstående, SSD er blitt stuerent og en kongeoppgradering til både nye og gamle maskiner :)

inzane2012: Lurt :) Men hvorfor Ultimate edition? Har kjørt både Home Premium og Ultimate, og har så langt ikke funnet noe for den private forbruker som tilsier at du må ha Ultimate, med mindre det er pga skrytefaktoren :mrgreen:
 #364183  av celicat23

ArildM skrev:celicat23: Basert på de første SSD diskene som kom ut så kan du ta det du har lest for god fisk å være. SSD er tross alt knapt bare ett år gammelt på forbrukermarkedet. I militær sammenheng er det allerede brukt i 10 år :) Dagens SSD med gode kontrollere og TRIM støtte er garantert på høyde med en normal disk, men erfaringsmessig lever de langt lengre. Det er bare det at det er alt for lite statestikk og erfaringer siden både kontrollere og disker er helt ferskt! http://www.anandtech.com/ har mange "cutting edge" SSD tester, og over 50 sider med informasjon om virkemåte og problematikk med SSD, kort forklart gjelder fremdeles overstående, SSD er blitt stuerent og en kongeoppgradering til både nye og gamle maskiner :)
Kult. Da mangler vi bare at terrabyte SSD disker kommer & koster mindre enn lexus is-f :)
 #364189  av ArildM

Enig! 64 eller 80Gb systemdisk blir litt trangt å leve med, og de er egentlig de eneste som har noenlude ok pris.
Gleder meg til de nye Intel fabrikkene får opp farten på de nye 22nm fabrikkene, da blir det dobbelt så høy kapasitet på waferne. Det skulle teoretisk sett føre til dobbel kapasitet til samme prisen, eller halve prisene på disker, men det er vel litt styrt av hvor høy profitt Intel vil ha.

Blir som sagt rundt jul i år vi ser 3. generasjons disker i fra Intel, og det kan være lurt å vente til da hvis en har tid å vente :wink:
 #364194  av inzane2012

ArildM skrev:inzane2012: Lurt :) Men hvorfor Ultimate edition? Har kjørt både Home Premium og Ultimate, og har så langt ikke funnet noe for den private forbruker som tilsier at du må ha Ultimate, med mindre det er pga skrytefaktoren :mrgreen
nei tenkte meg kanskje at det var sånn som med xp egentlig, for xp home edition er jo noe skikkelig makkverk, du kan jo knapt gjøre noe med det OS'et, så har kjørt XP pro i mange år nå og vert rimelig greit fornøyd med i forhold det jeg var med home edition...
ArildM skrev:Enig! 64 eller 80Gb systemdisk blir litt trangt å leve med, og de er egentlig de eneste som har noenlude ok pris.
er det jeg tenker på og, selv om det bare er OS'et jeg skal ha på disken, samt program som firefox, winrar og di diverse programmene til hardware'n, så syns jeg at 80gb blir litt lite... menmen, prisene på elektronikk faller jo alltid som en stein etter at produket har vert ute i ett-to års og tekonlogien blir bedre :)
jeg har uansett ikke noe hast, har bare lyst på litt forandring ;)
 #364204  av FireWalk

Nå har politiet ringt meg 2 ganger.. jeg har ikke tatt telefonen noen av gangene! Er rimelig sikker på hva det gjelder og. Var ute og luftet bilen tidligere i dag, og lot da en kamerat av meg (som forsåvidt er den eneste personen bortsett fra meg selv jeg stoler nok på til å kjøre bilen) som også har hjulpet til litt med byggingen osv.

Han har imidlertid en litt annen kjørestil enn meg. Mens jeg siger rolig avgårde og kikker på damer er han litt mer aktiv på gassen. Og jeg tror det er dette som er årsaken. Han ga nemlig på ganske kraftig opp en bakke og tømte vel så å si 2. giret på ca 9000 rpm. Så det stor en fyr og kikket stygt idet vi for forbi.

en 10 min senere ble jeg oppringt av politiet. Har fremdeles ikke tatt telefonen.. Syntes det er litt ekkelt. Det var jo ikke jeg som kjørte, så jeg har jo ingenting å frykte. Men har lite lyst å Tyste på kompisen min om de skulle få tak i meg heller.

Flere som har opplevd lignende?

Neis, bare en ting å gjøre. Hive seg på fylla! Stikker avgårde på fest :) skål! he he..
 #364206  av inzane2012

samme skjedde med meg en gang broren min lånte bilen mens jeg var på butikken :)

fikk en sint telefon fra lensmannen om at eg hadde blitt observert i høg hastighet gjennom sentrum, så jeg bare sa det eg va på butikken og broren min lånte bilen så ke han gjorde visste ikke jeg noe om...
så sa han det "ja, men husk å pass på farta i sentrum bla bla bla" jeg måtte sikkert si til han 4 ganga at det ikke var jeg som kjørte...
uansett kan du bare si til politiet at det ikke var du som kjørte men en kompis av deg og at du sa han skulle ta det rolig, for uansett kan di ikke gjøre noe mer enn å skremme deg :) pluss at vist du får mange nok klager/anmeldelser på deg for råkjøring så kan di rette sak til slutt...

men du Eirik, har du fått så mange telefoner fra politiet at du kan nr utenat? eller har du lagra dei på mobilen?? ;)
 #364225  av Drafter

Noen som har montert oljetrykksmåler før? :)
Om det er lurest å bruke adapter som du skrur på der oljefilteret sitter?
http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbeh ... oljegiver/

Eller å kjøpe et T stykke som jeg kan skru inn der den gamle sitter (ved oljefilteret??) sammen med den nye varsellampa?
http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbeh ... rykkmaler/

Bruke begge slik at jeg er på den sikre siden..?
 #364228  av ArildM

Ingen bevis ingen case :) Bare å ta seg en dram å gi faen det ja :wink:
 #364257  av lasse

Jaja, savnet etter en tysker på gårdsplassen ble jaggu for stort, så full av feber fikk jeg lurt fattern til å kjøre meg ut og kikke på en bil i går, og jaggu endte jeg ikke opp med den også...
Så nå kan motor og drivverk bare ryke på MR2'en, nå har jeg plass til å frakte nytt :mrgreen:
Vedlegg
Benz uten skilt.jpg
Benz uten skilt.jpg (224.72 kiB) Vist 722 ganger
 #364266  av FireWalk

ArildM skrev:Ingen bevis ingen case :) Bare å ta seg en dram å gi faen det ja :wink:

Har ikke hørt noe mer fra dem, satser på de ga opp. Var vel bare for å ringe å skremme tenker jeg.. :)
  • 1
  • 579
  • 580
  • 581
  • 582
  • 583
  • 1172