TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #397556  av magnesmurf

Gjelder å lage sak før det har gått 60 dager.
På paypal er fristen for å lage sak nå forkortet til 45 dager, noe jeg fikk erfare etter at jeg sendte inn klage på vedkommende etter ca 55 dager :?
 #397570  av ArildM

Kjøpte en vare som ble sittende fast i tollen. Sendte inn dokumentasjon uten å notere meg pakkenummer som sto i papirene jeg sendte tilbake. Etter å ha snakket med selger som heller ikke hadde pakkenummer gikk dagene plutselig veldig fort.

Selger påsto han skulle søke om erstatning for tapt vare men jeg fikk aldri igjen pengene for varen. Varen forsvant rett og slett i systemet, tollvesnet fant den aldri, selger fikk den aldri tilbake (i følge han selv) og jeg fikk aldri varen.

Enkelte ganger tar ting rett og slett såpass lang tid at du ikke har sjangs om å få avklart ting før tiden begynner å renne ut. Heldigvis opplevd det bare 2 ganger nå, og det er etter mye handling utenlands :)
 #397574  av magnesmurf

Dette er vel første gangen jeg opplever tilsvarende.
Første settet mitt med blinklys har også forsvunnet på veien, og siden selger sendte pakken som vanlig brevpost var den ikke sporbar. Så den sitter fortsatt i tollen et eller annet sted, alternativt på bakken rundt en postterminal..

Men måtte jo betale 300kr for å få tilsent et nytt sett med lys... Så var absolutt ikke fornøyd. I tilegg somlet jo seller med å sende de, da han glemte å nevne at de var utsolgt. Så de første ble ikke sent for tre uker etter bestilling. I utgangspunktet kunne jeg allerede da krevd penger tilbake hvis jeg hadde kjøpt gjennom ebay.
 #398024  av inzane2012

elsker basskassene din Magne! Geniale saker, nesten så geniale at du burde vurdere å masseprodusere di ;)
 #398026  av magnesmurf

De krevde to dagers arbeid og en del banning å lage :wink:
Bedre å få en vanlig snekker eller annleggs snekker til å lage et par etter tegningene til kassene mine. Han gjør det sikkert billigere enn det jeg ville tatt for å slite med en slik drittjobb i to dager :wink:
Og tegningene er gratis :wink:
 #398080  av Audun F

magnesmurf skrev:De krevde to dagers arbeid og en del banning å lage :wink:
Bedre å få en vanlig snekker eller annleggs snekker til å lage et par etter tegningene til kassene mine. Han gjør det sikkert billigere enn det jeg ville tatt for å slite med en slik drittjobb i to dager :wink:
Og tegningene er gratis :wink:
Hmm, dette var faktisk ikke så dumt ;)

Hvor plasserte du terminalen egentlig?
 #398100  av magnesmurf

PLasserte terminalen på den flaten som peker inn mot midtkonsollen. :)
Se tegning:
Vedlegg
basskasse tegning.png
basskasse tegning.png (54.7 kiB) Vist 640 ganger
 #399570  av magnesmurf

Da satser jeg på litt oppdateringer angående mr2en.

Er fortsatt meget fornøyd med annlegg og resten av bilen. Den gikk jo nærmere 30 mil på rudskogen uten et feilslag, untatt at dekkene ble litt for varme mot slutten og bilen måtte parkeres siden det ble så dårlig grep. Men fikk jo kjøpt gateslicks til å løse det problemet til neste år.

Bilen er nå parkert for vinteren, selv om det er litt tidlig. :(
Bruker all bilenergi nå på å få byttet ut impreza dieslen mot en impreza STI :D

Det foreligger planer om å få gjort litt med mr2 i løpet av vinteren, men dette er mest generelt vedlikehold.

Foreløbig er det følgende som skal gjøres:
-Service, bytte tennplugger og olje+filter, samt vaske KN filter.
-Nye spylerdyser da de gamle er blitt dårlige/tette.
-Nye dekk til sommeren. Pirelli P zero eller Bridgestone Potenza.
-Til våren skal bilen få seg en skikkelig detaling runde hvor den poleres opp så godt som mulig.
-Bremseservice med ny bremsevæske og nye klosser bak. De foran har holdt seg meget bra med tanke på banekjøringen.
-Interiøret skal få skinnbehandling og evt tekstil forsegling på alcantara deler.
-Vurderer også å få noen til å ta litt karosseri ting på bilen til neste år. Nordic dent skal få rette småbulker i bakskjermer og kjenner en lakkerer som kanskje kan lakke noen flater meget billig :D

En del av disse tingene haster jo ikke, og mye kommer jo ann på om det kommer en STI i garasjen her. 8) Alt som er morro har jo en tendens til å koste :roll:

Garasjen skal også pusses opp i løpet av vinteren.
Det er da snakk om å male vegger og tak hvite, få inne ca 1000w samlet med lysrør i garasjen, samt gjøre noe med betonggulvet. Enten fliser av typen fra www.garasjegulv.no eller epoxy maling på gulvet.
 #403789  av magnesmurf

Har fått spylderdyser og bremseklosser bak til bilen nå. Yellowstuff.

Skjer ikke så mye mer før til våren igjen, siden bilen står parkert.

Lurer også på å få tak i spesielle bremsenipler med innebygd enveisventil, slik at man kan lufte bremser enkelt, når man er alene.
Har funnet på ebay, men de sender bare til statene.
 #403796  av Audun F

magnesmurf skrev:Har fått spylderdyser og bremseklosser bak til bilen nå. Yellowstuff.

Skjer ikke så mye mer før til våren igjen, siden bilen står parkert.

Lurer også på å få tak i spesielle bremsenipler med innebygd enveisventil, slik at man kan lufte bremser enkelt, når man er alene.
Har funnet på ebay, men de sender bare til statene.
Link? Jeg skal ha over en shipment snart ;)
 #403816  av magnesmurf

Du skal ha over med jetcarrier da eller? Denne selgeren sender jo bare til statene, ikke til europa.

Skal ha over to par av disse: http://www.ebay.com/itm/110786226093?ss ... 1423.l2649

Hvis du skal bruke jetcarrier er det bare å si fra. Slenger meg gjerne med da :wink:
 #403824  av 3rlend

er jo fremdeles kult å legge ut vinterlagringsbilder av bilen :P
 #403882  av magnesmurf

Er det noe kult med masse bilder av en pressening da :?: :lol:

Neida. Skal nok ordne noen bilder etterhvert, men har mye annet å drive med for tiden også.

En vannledning inn til huset har slått lekk, så må få gravd opp hagen og byttet vannledning. I tilegg koster jo denne bruksbilen ganske mye penger å holde ved like, så ting tar litt tid med mr2en nå på vinteren :roll:
 #407386  av magnesmurf

Fått kjøpt litt mer ting til mr2en.
Olje+filter, luftfilter rens, enveisluftenipler til calipere +++

Ikke gjort noe særlig enda, da imprezaen tar all tid.

Mangler kun dekk til mr2en nå.
 #407388  av john_e

Tøft med enveisluftenippler, må jo bli en drøm å lufte bremsene :) Hvor fikk du tak i dem?

Hvilke dekk har du tenkt å bruke? Blir det gateslicks? 8)
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 103