Side 7 av 9

Legg innLagt inn:09 nov 2005 19:05
av monster11
det er da kun motorledningsnet, fra ECU til motor,man skal skifte?

Legg innLagt inn:11 nov 2005 21:47
av Levin GT
Når du starter den opp i de 2 sekundene, klarer du då å holde den i gang om du tar av filteret og srøyter startgass inn i luftinntaket?.....(må gjerne være to personer for å gjøre dette)

Levin GT

Legg innLagt inn:13 nov 2005 13:42
av monster11
ja kan holde den igang med startgas.

Legg innLagt inn:13 nov 2005 21:25
av lexusmann
monster11 skrev:ja kan holde den igang med startgas.
Bør unngå startgass da motoren kan bli " avhengig " av det. Vet ikke helt det stemmer, men det er det jeg har hørt....

Legg innLagt inn:14 nov 2005 23:54
av Levin GT
Var det eg tenkte meg ja....Bensinen kommer fram til fuel railen.......Den starter i et par sekunder på den bensinen den får gjennom kaldstartdysen,men så får den ikke mer,så dauer den,akurat det eg har sagt tidligere...Feilen ligger då i det elektriske et sted.....DVS at du må du finne ut ka som "trigger" dysene dine.....Eg har hatt akurat de samme problemene som dette i min,og tro meg,du kan klø deg i hodet til du blir gal...Eg har en halvgiver sensor i fordeleren min som gir beskjed til ECU'en om at no går motoren rundt,så no må dysene begynne å åpne.....Du må finne ut ka som "trigger" dine dyser for det vet ikke eg, på 4A-GZE'en....Du kan selvfølegelig ligge ut en link på forumet om noen vet dette......
Har du svinghjulsgiver på den el noe sånt?........Sikkert en sensor på svinghjul,cam,fordeler eller et eller annet som går rundt,som gir beskjed til ECU'en om at no går motoren rundt,så no må du begynne å pøse inn bensin.......Kjønner du meg?
Ps : Du kan PM'e meg sånn at denne topicen ikke blir så jækli stor,om du vil.

Levin GT

Legg innLagt inn:15 nov 2005 00:02
av Levin GT
En motor kan ikke bli avhengig av startgass....Men at det kan være usunt i lengden kan eg være enig i,siden den har en voldsom høy oktan,men dette er jo kun for testing og feilsøking i dette tilfellet......Ska jo ikke akurat kjøre bilen på startgass.....

Legg innLagt inn:15 nov 2005 01:39
av Larsen
det er en sensor på svinghjulet og to i fordeleren, men alle disse har egen feilkoder på ecuen hvis det er noe galt! Det kan jo være at du ikke har koblet til motstanden til injektorene (hvis du har lav resistans injektorer) hvor du finner den en aner jeg ikke. Den skulle vist lige ved ekspansjonstanken men jeg har ikke set noen til den ennå!

Legg innLagt inn:15 nov 2005 21:11
av monster11
Tak for alt hjelpen...
har nu sendt den væk til en anden som skal fixe den. Håper jeg...
er så dritt lei den bil nu., ha ha

Legg innLagt inn:17 nov 2005 21:08
av sethro
Er det orginal supercharger eller er den bygget om?

Godkjent??



:-)

http://www.zeth-racing.com

Legg innLagt inn:18 nov 2005 14:12
av monster11
den er ikke godkjent.men det er en supercharger motor som er i den :)
som ikke kan starte :(

Legg innLagt inn:18 nov 2005 23:29
av sethro
Ok....

Men, hvor holder du til? hadde ikke vært så langt unna kunne jeg sett på den.. men.....


Nå har jeg ikke lest hva alle har skrivd da... Men siden det er gnist.. så er det bensin som ikke kommer fram. har du kjent på dysene da du får en annen til å dra på starteren? hvis du kjenner at den klikker... så må du sjekke bensin trykket... hvis ikke.....

prøv det først du... :wink:

http://www.zeth-racing.com

Legg innLagt inn:19 nov 2005 11:05
av Ronny
Litt off-topic, jeg har samme motor som deg, men jeg sliter med tomgangen. Er det tomgang skruen som jeg har merket med rødt på bildet eller er det noe annet???

Legg innLagt inn:19 nov 2005 11:25
av sethro
Ronny, er din supercharger godkjent da? :P

Legg innLagt inn:19 nov 2005 14:31
av Ronny
nope, er ikke godkjent min heller. Har ikke skilter på den en gang.

Legg innLagt inn:19 nov 2005 18:11
av Larsen
tomgangsskruen kan jo også være problemet til monster 11! Sjekk at den ikke er skrudd igjen.