Side 7 av 16

Legg innLagt inn:27 mar 2006 15:18
av Corolla T Sport
Har så vidt begynt å tenke på felger til doningen nå. Kunne tenkt meg RS4 felgene. Det er noe som jeg liker ved dem.

Fant et bilde av en som skal selge her på forumet. De ser slik ut

Bilde

Er det mulig å skaffe slike til min corolla. Må jo ha 4*100 og ET helst 40 eller mer. (Skal ha 18")

Legg innLagt inn:28 mar 2006 17:51
av lexusmann
Audi felger????det må du bevise fotografisk om det er no' fint... :shock:

Legg innLagt inn:28 mar 2006 18:38
av Corolla T Sport
Ja, skal komme tilbake m bilder dersom disse er skaffbare!!!

Legg innLagt inn:28 mar 2006 19:09
av kaimagne
Det finnes jo noen bilder av Celica'n min med omtrent slike felger, TTE Chicane.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=10874

Synes det tar seg ut på en Toyota, jeg... ;)

Forøvrig, 40 store inkl mva og frakt for et turbo-kit... Billig? I don't think so. :?

Legg innLagt inn:30 mar 2006 13:55
av Corolla T Sport
kaimagne skrev:Det finnes jo noen bilder av Celica'n min med omtrent slike felger, TTE Chicane.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=10874

Synes det tar seg ut på en Toyota, jeg... ;)

Forøvrig, 40 store inkl mva og frakt for et turbo-kit... Billig? I don't think so. :?
Ja, de likner men er jo ikke helt like:) Har sett på dem, fine de også... 40 lakner for turbo er i overkant ja. Du kan få tak i kompressor for 50 lakner... ferdig instalert også da! Men vi får se, har lyst til å få litt mer guff i bilen på de lavere omdreiningene. Muligens chip gjør susen....

Legg innLagt inn:30 mar 2006 14:36
av TheStig
ikke ofte at en ny toyota motor blir skjært da. Ellers er ikke innkjøring så viktig som det var før

Men gasser du noe med kald motor? Viktig at du ikke er over 3-4000 rpm de første 15 min ca ... Er vel ikke oljetemp måler i bilen? Isåfall er en tommelfingerregel at oljen bruker dobbelt så lang tid som kjølevannet på å nå optimal drifttemp.. Da først kan du gasse friskt
men dette vet du kanskje ?

Legg innLagt inn:31 mar 2006 00:16
av gnmfr
TheStig skrev:ikke ofte at en ny toyota motor blir skjært da. Ellers er ikke innkjøring så viktig som det var før

Men gasser du noe med kald motor? Viktig at du ikke er over 3-4000 rpm de første 15 min ca ... Er vel ikke oljetemp måler i bilen? Isåfall er en tommelfingerregel at oljen bruker dobbelt så lang tid som kjølevannet på å nå optimal drifttemp.. Da først kan du gasse friskt
men dette vet du kanskje ?
Tidligere kjøretøy som jeg har trimmet har jeg alltid latt stå i 5-10 min før jeg har begynt å kjøre i det hele tatt... Er ekstremt forsiktig så lenge motoren ikke er varm for veit hvor farlig dette kan være, all logikk tilsier jo at dette kommer til å gå til helvete :lol:

Veien til byen fra meg er 5 km lang sånn cirka, bruker ihvertfall 10 min bare på å komme meg ditt, gasser aldri på før ihvertfall dette, hadde jeg prøvd før så ville det ikke vært mye understell igjen på bilen :lol: Litt dårlige veier kanskje :roll:

Kjørte temmelig rolig hele den første månden med bilen faktisk (kjører mye så det blei langt :P ), og som du sier, innkjøringa er ikke så viktig lenger, er tross alt bare de første timane som er de ordentlig sårbare ;)

Personlig mener jeg dette må komme fra en produksjonsfeil, toyota motorer er ikke kjent for å skjære seg akkurat, og ihvertfall ikke så nye... Har kjørt 12-13 mil med den nye motoren nå, aldri vært over 4k rpm enda, og dette har vært på varm maskin ;) Denne gangen skal det kjøras ekstremt bra inn før jeg skal begynne å bruke gassen igjen :lol: Men er litt vanskelig når det kommer bmwer, 200 sxer++ å ligger oppi ræva di :lol: men har holdt meg hittil :wink:

---------------------

Audi felger er fine, kikka på noe av det samma jeg også ;) Blir enten no sånt, eller momo gtr (eller kanskje noen av de nye seriane), trur det blir momo siden dette gir mest farts utrykk, bilen skal kle en bane :lol: Personlig vil jeg nok prøve å legge litt penger i dekkene med en gang, for hater de dekka jeg har nå blant annet... Bilen min skal ikke sleppe når jeg går inn i slake svinger i stor fart, nå ligger jo ræva å logrer som en sprek bakhjulstrekker :lol:

Er enig med deg (maarten) i at bilen trenger litt mer hester i bånn, men tru det eller ei, kjør 90 hestern i stasjonvogn et par uker, da synes du den går bra på bånn av registeret :lol: hvis du får deg chip så må du komme med en god og grundig forklaring på hvordan det funker for deg++ ;)

Legg innLagt inn:31 mar 2006 00:19
av gnmfr
Se på bildet... Fikk parkeringsbot for denna parkeringa i dag, sto der i 50 minutter akkurat... Å dæven å sur jeg blei da, stemmer jo ikke litt en gang, se skiltinga :cry:

Bilde

Legg innLagt inn:31 mar 2006 16:18
av kaimagne
TheStig skrev:ikke ofte at en ny toyota motor blir skjært da. Ellers er ikke innkjøring så viktig som det var før

Men gasser du noe med kald motor? Viktig at du ikke er over 3-4000 rpm de første 15 min ca ... Er vel ikke oljetemp måler i bilen? Isåfall er en tommelfingerregel at oljen bruker dobbelt så lang tid som kjølevannet på å nå optimal drifttemp.. Da først kan du gasse friskt
men dette vet du kanskje ?
På T-Sporten så får man ikke full effekt på motoren før kjølevannet er 70 grader. Før det, så er L'en i VVTL-i ikke aktivert. Det vil si at den sperrer på 6500 rpm.
Det samme gjelder om man starter bilen og akselererer tvert man får start på motoren, uten girskift. Da er også samme sperre koblet inn, selv om driftstemp er operativ. Dette siste har nok sin bakgrunn i at hele motoren skal være forsynt med olje før man begynner å belaste den skikkelig.

Legg innLagt inn:31 mar 2006 16:39
av sleeper
men nå er 6500rpm ALT for mye på en kald motor!
(har satt sperra mi på 3000rpm under 65grader jeg! :D )

Legg innLagt inn:02 apr 2006 11:38
av Corolla T Sport
sleeper skrev:men nå er 6500rpm ALT for mye på en kald motor!
(har satt sperra mi på 3000rpm under 65grader jeg! :D )
Hvordan setter du sperra på 3000 rpm under 65 grader?? Det vil jeg gjerne vite. Selv så kjører jeg veldig fint fram til at gradene er der hvor de skal være når bilen er helt varm. Skal ikke gå på en smell der asså..

Tog du an... :lol:

Legg innLagt inn:02 apr 2006 20:00
av sleeper
hehe.. burde kansje fortalt det i den fogje posten, men jeg har autroninc smc (ems) i bilen min! så jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil med min! :D

Legg innLagt inn:02 apr 2006 23:19
av gnmfr
kaimagne skrev:
TheStig skrev:ikke ofte at en ny toyota motor blir skjært da. Ellers er ikke innkjøring så viktig som det var før

Men gasser du noe med kald motor? Viktig at du ikke er over 3-4000 rpm de første 15 min ca ... Er vel ikke oljetemp måler i bilen? Isåfall er en tommelfingerregel at oljen bruker dobbelt så lang tid som kjølevannet på å nå optimal drifttemp.. Da først kan du gasse friskt
men dette vet du kanskje ?
På T-Sporten så får man ikke full effekt på motoren før kjølevannet er 70 grader. Før det, så er L'en i VVTL-i ikke aktivert. Det vil si at den sperrer på 6500 rpm.
Det samme gjelder om man starter bilen og akselererer tvert man får start på motoren, uten girskift. Da er også samme sperre koblet inn, selv om driftstemp er operativ. Dette siste har nok sin bakgrunn i at hele motoren skal være forsynt med olje før man begynner å belaste den skikkelig.
Hva er L'en egentli? hva står den for lissom :lol:

Bilen sperrer på 6500-7000 hvis du skulle være uheldig å komme innat gass pedalen når du sto stille uten å ha den i gir... Men såklart, 6-7k rpm er alt for mye for en kald motor, har nesten aldri hatt den nye motoren over 4k rpm enda selv om motoren er varm og fin... Kan telle på en gang den har vært over, 2 ganger i dag, men hadde mye mer å gå på, pluss at det ikke var bånn gass... Håper virkelig motoren overlever denna gangen :lol: Så slipper jeg gå på enda en smell :lol:

-----------------

Fikk parkeringsbot på torsdan, utrolignok.. Sto på sånn gratis i 2 timer parkering, sto der i 3 kvarter og fikk bot...

Bilde

-----------------

Sleeper: Veit du hvem dette er? og hva han har gjort med bilen? Er en mr2 ;) Har ikke sett han her på forumet :?

Bilde

Legg innLagt inn:02 apr 2006 23:31
av sleeper
hehe.. det der er en jeg leier verksted med.
vi var ute og justerte motoren på den litt i går! :D går som ei kula!

det er en 3gen mr2 turbo (3gen 3sgte)


han er registrert her, men skriver ikke så mye om den!

noe spess du lurer på om den eller?

Legg innLagt inn:02 apr 2006 23:58
av gnmfr
sleeper skrev:hehe.. det der er en jeg leier verksted med.
vi var ute og justerte motoren på den litt i går! :D går som ei kula!

det er en 3gen mr2 turbo (3gen 3sgte)


han er registrert her, men skriver ikke så mye om den!

noe spess du lurer på om den eller?
Stort sett hva som er gjort med den ;) Vanvittig rå og ikke minst strøken sak :D Spesielt inni om kvelden ;) eneste gangen jeg har sett han har stått stille var denne gangen, og da fylte han bensin :lol: kanskje ikke så rart :P Virker som om det går temmelig bra ja ;)