TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ts-ogn landstreff nord 2006

• For planlegging av treff eller små møter
For planlegging av treff eller små møter

#160836  av kennethx

GT4 CS skrev:Er ikke farten og sladden som teller, men smilet etter kjøringa :D
Hjelper godt på med en sladd i...mmm 120? for å trekke fram smilet da ;D

#160863  av tojo

3 TS-OGN rom igjen!
Etter 1april kanseleres de evnt resterende rom. Å da blir det vanskelig å finne en plass å overnatte!
OBS det er allerede full booked over hele linja(andre hotell)

#161282  av tojo

:D 48 påmeldte TS-OGNere :D Bare 86dager igjen :P

#161418  av Dr.Ling

For de som skal første gang utpå må det vel sies at man neppe kjører av banen som forsiktig nybegynner. Er lettere å få gruskontakt med ny turbo, blyfot og for trege rattbevegelser :oops:

Men når det er sagt, jeg hadde min første banetur i fjor, og det er lettere sagt enn gjort å ta det med ro når man har følelsen av at det er flere fergekøer bak som vil forbi. Så som nybegynner konset jeg mer om å slippe folk trygt forbi, enn å ta det rolig og lære banen.

Når det er sagt, så får folk tåle at de bremses litt av ferskinger, og det tror jeg de fleste gjør også, selv om de kommer for å slå pers'en fra i fjor.

Et tips før første banekjøring er å øve på heel-and-toe, altså kunne blippe gassen litt om man skal gire ned under bremsing, slik at rompa ikke kommer slengende når kløtsjen slippes. Er jo forsåvidt en drifte-teknikk da å slippe kløtsjen uten å mellomgasse etter nedgiring ("shift-lock", skal uttales "shiffa-råk" på japengelsk :)), men egner seg ikke for nybegynnere som meg, ihvertfall ikke med go'bilen med midtmotor på tørt føre. Noe annet med Opel'n på vintern ;).
Om man blir vant til å gire ned slik er det en ting mindre å tenke på utpå banen. Bare mitt tips fra i fjor.

#161425  av sindrejl

Dr.Ling skrev:For de som skal første gang utpå må det vel sies at man neppe kjører av banen som forsiktig nybegynner. Er lettere å få gruskontakt med ny turbo, blyfot og for trege rattbevegelser :oops:

Men når det er sagt, jeg hadde min første banetur i fjor, og det er lettere sagt enn gjort å ta det med ro når man har følelsen av at det er flere fergekøer bak som vil forbi. Så som nybegynner konset jeg mer om å slippe folk trygt forbi, enn å ta det rolig og lære banen.

Når det er sagt, så får folk tåle at de bremses litt av ferskinger, og det tror jeg de fleste gjør også, selv om de kommer for å slå pers'en fra i fjor.

Et tips før første banekjøring er å øve på heel-and-toe, altså kunne blippe gassen litt om man skal gire ned under bremsing, slik at rompa ikke kommer slengende når kløtsjen slippes. Er jo forsåvidt en drifte-teknikk da å slippe kløtsjen uten å mellomgasse etter nedgiring ("shift-lock", skal uttales "shiffa-råk" på japengelsk :)), men egner seg ikke for nybegynnere som meg, ihvertfall ikke med go'bilen med midtmotor på tørt føre. Noe annet med Opel'n på vintern ;).
Om man blir vant til å gire ned slik er det en ting mindre å tenke på utpå banen. Bare mitt tips fra i fjor.
var min første gang ifjor.. drifta godt med mr2 jeg :D bare å smelle den i lavere gir og gi på som f*** :) Dog kanke si jeg tok det rolig.. kjørte fra mange med mk2.. men hadde jo billigere bil så har vel noe med det å gjøre :)

#161440  av @lpher

Dr.Ling skrev: For de som skal første gang utpå må det vel sies at man neppe kjører av banen som forsiktig nybegynner. Er lettere å få gruskontakt med ny turbo, blyfot og for trege rattbevegelser :oops:
So true :)
Dr.Ling skrev: Men når det er sagt, jeg hadde min første banetur i fjor, og det er lettere sagt enn gjort å ta det med ro når man har følelsen av at det er flere fergekøer bak som vil forbi. Så som nybegynner konset jeg mer om å slippe folk trygt forbi, enn å ta det rolig og lære banen.
Kjørte samma løpet selv jeg...hadde min første tur på bane (med egen bil)på Lånke-banen utaffor Trondheim tidligere på sommern...og så rett uttpå ACR :D Men...det gikk fint det...bare man tar ting med ro...og ta det "gradvis" :)

Jeg kjørte heller ikke på tid eller lignende...og kjørte kun for å lære bilen...og banen...å kjenne...and it was FUN! :twisted: Gleder meg enda mer til i år...da jeg har foretatt ett par endringer på bilen slik at den vil gå "noe" bedre! :D
Dr.Ling skrev: Når det er sagt, så får folk tåle at de bremses litt av ferskinger, og det tror jeg de fleste gjør også, selv om de kommer for å slå pers'en fra i fjor.
Enig :)
Dr.Ling skrev: Et tips før første banekjøring er å øve på heel-and-toe, altså kunne blippe gassen litt om man skal gire ned under bremsing, slik at rompa ikke kommer slengende når kløtsjen slippes. Er jo forsåvidt en drifte-teknikk da å slippe kløtsjen uten å mellomgasse etter nedgiring ("shift-lock", skal uttales "shiffa-råk" på japengelsk :)), men egner seg ikke for nybegynnere som meg, ihvertfall ikke med go'bilen med midtmotor på tørt føre. Noe annet med Opel'n på vintern ;).
Hmmm..gjelder vel bare dere som har PLENTY pedaler å velge mellom å tråkke på det?! :lol:

#161460  av Dr.Ling

Sikkert noen som har nevnt det før, men......
Finnes det noen som lager billige, "personlige" bilskilter?
Hadde vært kult om alle som skulle kjøre på ACR skiftet til skilt med forumnavnet sitt på 8)

Sikkert noe regelverk som ødelegger for den ideen, men Markus hadde vel bare skilter det stod "MR2" på ifjor?
sindrejl skrev:.. drifta godt med mr2 jeg :D bare å smelle den i lavere gir og gi på som f*** :)
Tenkte å kverulere litt angående "drifta godt", men enhver ut-av-svingen-sladd kan vel kalles en drift når man sitter i en MR2 :lol:
Markus gjorde jo hederlig innsats i breisladden med samme taktikk; gi jernet ut av svingen!

#161525  av sindrejl

Dr.Ling skrev: Tenkte å kverulere litt angående "drifta godt", men enhver ut-av-svingen-sladd kan vel kalles en drift når man sitter i en MR2 :lol:
Markus gjorde jo hederlig innsats i breisladden med samme taktikk; gi jernet ut av svingen!
tja.. bare spør "supratt" her inne det. var ikke bare inn i sving alltid ;) tok litt av uttpå der :D men som du sier, ekke vanskelig å få ut ræva med mr2 ut av svingene akkurat.. fant ut at det var jaggu ikke vanskelig å kontrollere den ræva heller :P

#161530  av Dr.Ling

sindrejl skrev:... fant ut at det var jaggu ikke vanskelig å kontrollere den ræva heller :P
Hmm, kanskje jeg slipper å kjøpe meg driftebil / "FR"-bil da, bare beholder MR2'en, setter i en gen.3 og tar noen timer med deg :wink:

#161543  av supratt

Vil du ha kontonr.? så kan jeg gi deg noen minutter jeg, trenger ikke mer enn det sjø. :wink:

Uten satsing lærer man aldri. :D :wink:

Det får jeg ofte bekreftet på NM rundene i Rally. :?

#163030  av tojo

OBS! Under en uke igjen!

*banekjøring 350 kr (gjelder hele helgen)
-----------------------------------------------------------------------------------
*MEN DETTE KREVER AT VI MELDER OSS PÅ OG BETALER FØR 1.APRIL
ETTER DET ER PRISEN 500 KR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#163036  av VeilSide

Fy så mange som er påmeldt banekjøring da ...

Dette blir min aller første gang med banekjøring :/ Har kjørt en gang tidligere på en liten gocartbane med en sliten Omega A. Det var artig det men jeg tror rwd kombinert med turbo og høyreratt kan være litt mere skummelt jah ... :(

Så til dere som tro dere kommer langt "baki" feltet så joiner jeg lett der. har langtifra noe mål om å komme oppi teten av de som gasser rundt banen. Her gjelder det bare å få testa bilen under kontrollerte former og lære bilen å kjøre generelt sett

#163094  av @lpher

VeilSide skrev:Fy så mange som er påmeldt banekjøring da ...

Dette blir min aller første gang med banekjøring :/ Har kjørt en gang tidligere på en liten gocartbane med en sliten Omega A. Det var artig det men jeg tror rwd kombinert med turbo og høyreratt kan være litt mere skummelt jah ... :(

Så til dere som tro dere kommer langt "baki" feltet så joiner jeg lett der. har langtifra noe mål om å komme oppi teten av de som gasser rundt banen. Her gjelder det bare å få testa bilen under kontrollerte former og lære bilen å kjøre generelt sett
Det er bare å holde seg hard...og la vær å "ta helt av" det :wink: Noe som kan være vanskelig av og til :) Jeg har akkurat samme innstilling som deg...jeg kjører ikke med bilen , livet og/eller helsa som innsats :D Blir man for varm under snippen, er det bare å kjøre inn i depoet å kulen litt...du bestemmer sjøl... Jeg hadde hatt Supran i 2 år før jeg prøvde den på bane første gangen....og jeg må si det hjalp endel...da jeg følte jeg kjente selve bilen og hvordan den oppfører seg i forskjellige situasjoner godt :) Så...om jeg skulle utpå med en nyinnkjøpt bil...med plenty motor vel og merke...slik som fks du :D ...så må man bare holde seg hard, og kjøre sitt eget løp i begynnelsen ihvertfall...å bare drit i å kjør om kapp med eventuelle "utfordrere" fra først minutt ihvertfall :D

#163114  av VeilSide

Hadde det ikke vært for deletilgangen så hadde jeg ikke vært så alt for mye redd for bilen. Er tross alt tilhenger av dette med at "bilen er lagd for å brukes". Selv tror jeg at jeg helt sikkert kommer til å tøye strikken litt for langt vist det f.eks kommer en Volvo eller noe annet som jeg "vet" jeg greier ta på en rettstrekke. Og seff ... VIST det kommer en Supra på sia så blir det klampen i bunn ;). Nye dekk er også kjøpt inn som vistnok skal være gode til banekjøring og vanlig kjøring. 245/45/17 ettellerannet 02 het dem (prøvde på 265 men da må jeg valse pittelitt først). Vist dekka sitter godt på ACR (som ryktene sier er en "gripbane") så skal du ikke se bortifra at jeg bare må prøve å kjøre litt fort. Men akk ja ... den tid den sorg. Så lenge jeg har det gøy så er jeg fornøyd :)

#163230  av sindrejl

VeilSide skrev:Hadde det ikke vært for deletilgangen så hadde jeg ikke vært så alt for mye redd for bilen. Er tross alt tilhenger av dette med at "bilen er lagd for å brukes". Selv tror jeg at jeg helt sikkert kommer til å tøye strikken litt for langt vist det f.eks kommer en Volvo eller noe annet som jeg "vet" jeg greier ta på en rettstrekke. Og seff ... VIST det kommer en Supra på sia så blir det klampen i bunn ;). Nye dekk er også kjøpt inn som vistnok skal være gode til banekjøring og vanlig kjøring. 245/45/17 ettellerannet 02 het dem (prøvde på 265 men da må jeg valse pittelitt først). Vist dekka sitter godt på ACR (som ryktene sier er en "gripbane") så skal du ikke se bortifra at jeg bare må prøve å kjøre litt fort. Men akk ja ... den tid den sorg. Så lenge jeg har det gøy så er jeg fornøyd :)
skal bli morro å se om jeg henger på deg rundt :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18