TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt skifte clutch og div pÃ¥ GT4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#163619  av larsst185

fikk et par korte svar fra en av de som jobber dær når jeg posta inne på mr2oc,det siste han spurte om var hvor jeg bodde og hvilken bensin jeg hadde tilgang på så var han som sunket i jorden.ser de har endel negativ omtale ang svar på mail men de fleste roser ct27 turboen og ellers servicen fra firmaet.Når da i tillegg ct27 en er en forholdsvis billig turbo så skal jeg prøve litt til før jeg gir meg.Opplever sjelden å må mase for å få kjøpt ting til nesten 10 lapper :lol:

#163623  av sleeper

hehe..du får prøve litt til! du er sikkert liiiit gira på og få den igang igjen nå!!?!?! :wink:
trur ikke planen din var at den skulle stå så lenge!?!?

#163635  av larsst185

nei.skulle egentlig skifte clutch og tettering bakkant veiv.jaja,sånn kan det gå :)

#163652  av sleeper

td06 kittet passer ikke på gt4! (med mindre du vil ha WG ut av panseret da!?!? :wink:

fortell litt hva du er ute etter, hvor mye penger vil du legge i det?
jo mer penger jo morsomere kan du få det! men det er som regel økonomien som stopper... :wink:

det finnes jo flere kitt som er bolt on på gt4 som gir MYE hk! men da koster det også skjorta for og oppgrader resten av motoren!
vet om sett som er godt for langt over 500hk! men da koster det også!

#163655  av larsst185

du får td06 kitet med wg under turbo tillpasset st185.Får jo helt hetta når jeg ser ekstern wg og greier,ser ikke klart liksom :lol:
FÃ¥r jo ct27,550dyser,rom tune ecu,ny bensintrykksregulator og termostat til samme prisen som bare td06kitet.Huff,valgets kvaler.
15 lapper er absolutt maks det jeg kan legge i ny propell inkl frakt,bamsemoms,tull og alt...

#163662  av sleeper

hm..hadde jeg vert deg så hadde jeg kjøpt ct27 kittet med 550dyser rom tune osv!
skal du kjøpe td06 så må du nesten kjøpe dyser også! og da må du ha noe og kontrolere det med og så blir det mer og mer!

mitt råd er ct27 kitt...

#163670  av cs2451

Vet at han jostein_loenning her på forumet kjører med td06 kittet. send han en pm og spør om hvordan den er da!

#163677  av larsst185

ja,snakka med han å det gikk ganske bra ja.men vet ikke om han bare hadde turbo eller kombo sett med dyser.Ser di snakker mye om race gas og pump gas borte i statene.hva tilsvarer det her til lands?

#163683  av CelicaTurbo

deres beste "pump gas" tilsvarer vår 98-oktan, og "race gas" er nettop det, høyoktan (116?) bensin, det er tilgjengelig for salg her til lands også, som regel hos firmaer som driver med trimming og bygging av rallybiler osv. Mulig en vanlig oljeforhandler kan skaffe også, statoil har slik bensin i sitt sortiment men selger så klart ikke det på vanlig bensinstasjon. Uansett, det er ikke noe du kjører med til det daglige ;)

#163697  av sleeper

race fuel koster FRA 35kr literen her til lands!(sett til 50kr literen også!)
så med mindre du er rik så trur jeg nok ikke du er int i og kjøre med det til vanlig?!?!

#163703  av larsst185

nei,det hadde jeg heller ikke tenkt.hadde vert arti å prøvd da :)

#163705  av sleeper

har du bestemt deg da?

#163805  av Morten

TD06 er artig turbo det, men for å få utnytta den trenger du nok å oppgradere bensinsystemet også (dyser, fuelrail, pumpe, en eller annen form for motorstyring).

Kommer jo litt an på hva du ønsker, og hva du er villig til å legge i det også.
Sist redigert av Morten den 31 mar 2006 18:41, redigert 1 gang totalt.

#163810  av larsst185

Egentlig føler jeg at motoren ellers nå er kapabel til bra med guffe.Har jo etter hvert blitt smidde stempler,hks pakning,arp bolter og ellers er motoren totalrenovert med nye lagre og oljepumpe.walbro pumpa ligger også klar.Har lest litt rundt og ser ut så td06`n er en bra allround turbo.skal vist funke tilnermet org turbo ved moderat trykk men er i tillegg sint hvis man vil det.Ser for meg at det blir dyser,rail ect om ikke så lenge å da er det jo greit å ha en turbo som er med et stykke videre også.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13