Side 7 av 13
Legg innLagt inn:28 mar 2006 20:41
av larsst185
fikk et par korte svar fra en av de som jobber dær når jeg posta inne på mr2oc,det siste han spurte om var hvor jeg bodde og hvilken bensin jeg hadde tilgang på så var han som sunket i jorden.ser de har endel negativ omtale ang svar på mail men de fleste roser ct27 turboen og ellers servicen fra firmaet.Når da i tillegg ct27 en er en forholdsvis billig turbo så skal jeg prøve litt til før jeg gir meg.Opplever sjelden å må mase for å få kjøpt ting til nesten 10 lapper

Legg innLagt inn:28 mar 2006 20:53
av sleeper
hehe..du får prøve litt til! du er sikkert liiiit gira på og få den igang igjen nå!!?!?!
trur ikke planen din var at den skulle stå så lenge!?!?
Legg innLagt inn:28 mar 2006 21:28
av larsst185
nei.skulle egentlig skifte clutch og tettering bakkant veiv.jaja,sånn kan det gå

Legg innLagt inn:28 mar 2006 22:34
av larsst185
ehe.har folket lyst å ta en avgjørelse for meg her
Denne:
http://www.atsracing.net/ats_racing_td0 ... er_kit.htm
eller denne:
http://www.atsracing.net/CT27.htm
Nesten det dobbelte i pris for den første dær.Har mulighet til begge men lurer på om den er verdt det dobbelte.Jeg klarer IKKE å bestemme meg

Legg innLagt inn:28 mar 2006 23:11
av sleeper
td06 kittet passer ikke på gt4! (med mindre du vil ha WG ut av panseret da!?!?
fortell litt hva du er ute etter, hvor mye penger vil du legge i det?
jo mer penger jo morsomere kan du få det! men det er som regel økonomien som stopper...
det finnes jo flere kitt som er bolt on på gt4 som gir MYE hk! men da koster det også skjorta for og oppgrader resten av motoren!
vet om sett som er godt for langt over 500hk! men da koster det også!
Legg innLagt inn:28 mar 2006 23:15
av larsst185
du får td06 kitet med wg under turbo tillpasset st185.Får jo helt hetta når jeg ser ekstern wg og greier,ser ikke klart liksom
Får jo ct27,550dyser,rom tune ecu,ny bensintrykksregulator og termostat til samme prisen som bare td06kitet.Huff,valgets kvaler.
15 lapper er absolutt maks det jeg kan legge i ny propell inkl frakt,bamsemoms,tull og alt...
Legg innLagt inn:28 mar 2006 23:33
av sleeper
hm..hadde jeg vert deg så hadde jeg kjøpt ct27 kittet med 550dyser rom tune osv!
skal du kjøpe td06 så må du nesten kjøpe dyser også! og da må du ha noe og kontrolere det med og så blir det mer og mer!
mitt råd er ct27 kitt...
Legg innLagt inn:29 mar 2006 00:46
av cs2451
Vet at han jostein_loenning her på forumet kjører med td06 kittet. send han en pm og spør om hvordan den er da!
Legg innLagt inn:29 mar 2006 07:06
av larsst185
ja,snakka med han å det gikk ganske bra ja.men vet ikke om han bare hadde turbo eller kombo sett med dyser.Ser di snakker mye om race gas og pump gas borte i statene.hva tilsvarer det her til lands?
Legg innLagt inn:29 mar 2006 07:52
av CelicaTurbo
deres beste "pump gas" tilsvarer vår 98-oktan, og "race gas" er nettop det, høyoktan (116?) bensin, det er tilgjengelig for salg her til lands også, som regel hos firmaer som driver med trimming og bygging av rallybiler osv. Mulig en vanlig oljeforhandler kan skaffe også, statoil har slik bensin i sitt sortiment men selger så klart ikke det på vanlig bensinstasjon. Uansett, det er ikke noe du kjører med til det daglige

Legg innLagt inn:29 mar 2006 10:13
av sleeper
race fuel koster FRA 35kr literen her til lands!(sett til 50kr literen også!)
så med mindre du er rik så trur jeg nok ikke du er int i og kjøre med det til vanlig?!?!
Legg innLagt inn:29 mar 2006 10:43
av larsst185
nei,det hadde jeg heller ikke tenkt.hadde vert arti å prøvd da

Legg innLagt inn:29 mar 2006 10:51
av sleeper
har du bestemt deg da?
Legg innLagt inn:29 mar 2006 19:52
av Morten
TD06 er artig turbo det, men for å få utnytta den trenger du nok å oppgradere bensinsystemet også (dyser, fuelrail, pumpe, en eller annen form for motorstyring).
Kommer jo litt an på hva du ønsker, og hva du er villig til å legge i det også.
Legg innLagt inn:29 mar 2006 20:23
av larsst185
Egentlig føler jeg at motoren ellers nå er kapabel til bra med guffe.Har jo etter hvert blitt smidde stempler,hks pakning,arp bolter og ellers er motoren totalrenovert med nye lagre og oljepumpe.walbro pumpa ligger også klar.Har lest litt rundt og ser ut så td06`n er en bra allround turbo.skal vist funke tilnermet org turbo ved moderat trykk men er i tillegg sint hvis man vil det.Ser for meg at det blir dyser,rail ect om ikke så lenge å da er det jo greit å ha en turbo som er med et stykke videre også.