TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Div. oppgraderinger pÃ¥ 91' gt4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #185111  av sleeper
 
ta og ta vekk den vakum slangen som går til trykkreg din, og så justerer du den til 3kg når motoren er i gang...

 #185115  av Larsen
 
Er riktig at motoren skal gå litt mager på tomgang. Hvor mye vet jeg ikke, men over 14,7 grensa.

 #185118  av celica_st185
 
ja kan vel ligge en plass mellom 15 og 17 :roll:

Så på en side nå at 534 dyser holdt til 350hk og supraddysene er vel 540? dette var på 85% duty cycle og man skulle visst ha 10% større dyser hvis det var turbobil

Tenkte å stille opp trykket til 3,5 eller 4 for å få ca 300 drivhjulshester men vet ikke helt hvor trygt d er....

 #185165  av sleeper
 
supra dysene er 550cc og 3 gen 3sgte dysene er 540cc...

550 skal vel holde til litt under 350-400 etterson hvor langt du vil strekke de... (men det er ikke noe problem og justere opp grunntrykket til 3.5kg, men da må du jo mappe om hele bensinmappet da..)

 #185245  av sleeper
 
er vel bare og kjøre på det.. :D

 #185259  av sleeper
 
Jeg hadde en formel på det der for litt siden, men har glemt hvor jeg fant den.
men jeg kjørte med 3.5kg grunntrykk og da regnet jeg meg frem til at de skulle gi 617cc.. så vil vel tru at du havner på ca 670cc ved 4kg grunntrykk..

 #185287  av Larsen
 
Men husk at bensin pumpa får redusert kapasitet ved økt trykk da.

 #185291  av sleeper
 
walbro pumpa skal klare og mate litt over 700cc dyser ved 80psi ( 58,8psi grunntrykk+ 22psi turbotrykk (1.5kg turbotrykk)) (dette er ved 100% åpning på dysene, noe som IKKE er og anbefalle!)
da har du bensin til 400-450hk....

så da er du innafor med en walbro pumpe... :wink:

 #185319  av celica_st185
 
Takker for all go info :)

Fikk kjøre ca 10min før radiatoren tok kvelden :( Røret på topen er knekt rett av...

Ett annet problem er at tomgangen var over 2000rpm når jeg har stillt blandinga rundt 16 :?

 #185324  av sleeper
 
celica_st185 skrev:Takker for all go info :)

Fikk kjøre ca 10min før radiatoren tok kvelden :( Røret på topen er knekt rett av...

Ett annet problem er at tomgangen var over 2000rpm når jeg har stillt blandinga rundt 16 :?
da får du justere ned tenninga eller minke luft tilførselen til motoren.. (skal være en just mulighet ved spjeldhuset)

 #185326  av celica_st185
 
ok, hadde av spjeldhuset og justerte TPS slik det stod i BGB'en og har ikke rørt noe annet, så var rart det skulle bli sånn :? men nå må jeg uanz ha en ny radiator før jeg får prøvd noe mer :evil: :evil:

 #185327  av sleeper
 
kjører du org ecu da?

hvis ikke så er det ikke værre en og just ned tenninga litt på tomgang.. da går den ned.. :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14