Side 7 av 14
Legg innLagt inn:05 jul 2006 23:16
av sleeper
ta og ta vekk den vakum slangen som går til trykkreg din, og så justerer du den til 3kg når motoren er i gang...
Legg innLagt inn:05 jul 2006 23:21
av celica_st185
ok, hvor mye hk kan jeg kjøre med supradysene og 3kg?
Legg innLagt inn:05 jul 2006 23:28
av Larsen
Er riktig at motoren skal gå litt mager på tomgang. Hvor mye vet jeg ikke, men over 14,7 grensa.
Legg innLagt inn:05 jul 2006 23:35
av celica_st185
ja kan vel ligge en plass mellom 15 og 17
Så på en side nå at 534 dyser holdt til 350hk og supraddysene er vel 540? dette var på 85% duty cycle og man skulle visst ha 10% større dyser hvis det var turbobil
Tenkte å stille opp trykket til 3,5 eller 4 for å få ca 300 drivhjulshester men vet ikke helt hvor trygt d er....
Legg innLagt inn:06 jul 2006 10:06
av sleeper
supra dysene er 550cc og 3 gen 3sgte dysene er 540cc...
550 skal vel holde til litt under 350-400 etterson hvor langt du vil strekke de... (men det er ikke noe problem og justere opp grunntrykket til 3.5kg, men da må du jo mappe om hele bensinmappet da..)
Legg innLagt inn:06 jul 2006 17:46
av celica_st185
har ikke mappet den enda, så tenkte å stille det på 3,5-4 før jeg begynner å mappe
Legg innLagt inn:06 jul 2006 17:57
av sleeper
er vel bare og kjøre på det..

Legg innLagt inn:06 jul 2006 18:16
av celica_st185
ja det er vel d.... hvor mye cc øker dysene med hvis man øker trykket til 4bar?
Legg innLagt inn:06 jul 2006 18:43
av sleeper
Jeg hadde en formel på det der for litt siden, men har glemt hvor jeg fant den.
men jeg kjørte med 3.5kg grunntrykk og da regnet jeg meg frem til at de skulle gi 617cc.. så vil vel tru at du havner på ca 670cc ved 4kg grunntrykk..
Legg innLagt inn:06 jul 2006 20:17
av Larsen
Men husk at bensin pumpa får redusert kapasitet ved økt trykk da.
Legg innLagt inn:06 jul 2006 20:32
av sleeper
walbro pumpa skal klare og mate litt over 700cc dyser ved 80psi ( 58,8psi grunntrykk+ 22psi turbotrykk (1.5kg turbotrykk)) (dette er ved 100% åpning på dysene, noe som IKKE er og anbefalle!)
da har du bensin til 400-450hk....
så da er du innafor med en walbro pumpe...

Legg innLagt inn:06 jul 2006 22:38
av celica_st185
Takker for all go info
Fikk kjøre ca 10min før radiatoren tok kvelden

Røret på topen er knekt rett av...
Ett annet problem er at tomgangen var over 2000rpm når jeg har stillt blandinga rundt 16

Legg innLagt inn:06 jul 2006 22:55
av sleeper
Legg innLagt inn:06 jul 2006 23:00
av celica_st185
ok, hadde av spjeldhuset og justerte TPS slik det stod i BGB'en og har ikke rørt noe annet, så var rart det skulle bli sånn

men nå må jeg uanz ha en ny radiator før jeg får prøvd noe mer

Legg innLagt inn:06 jul 2006 23:01
av sleeper
kjører du org ecu da?
hvis ikke så er det ikke værre en og just ned tenninga litt på tomgang.. da går den ned..
