Side 7 av 15

Legg innLagt inn:07 mar 2007 10:50
av Morten
maxgets skrev:Har 2 wattlink og coilovers bak a? eller panhard stag? =)

Eller hvordan skal du gjøre det med fjærben?
Panhard. Kommer i første omgang til å bruke dempere, fjører og stabstag som sto på bilen da jeg kjøpte den. Hvis det funker greit så bruker jeg det videre, hvis ikke rekker jeg å få et visst inntrykk av hva som trengs med tanke på fjørrater osv. (sto kyb agx rundt om m/TRD 8kg foran, 6kg bak og orginale stabstag på)

Legg innLagt inn:07 mar 2007 10:53
av Morten
323F GTX skrev:
Kjøpt litt her og der :lol:. (har 2 sett til av spjeldene om noen trenger :roll: )
Mulig å klemme disse på den 3s-ge? :P Blir SJEF lyd av ITB da :mrgreen:
[/quote]

Tja, kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle gå hvis du får laga til et adapter. Om det vil fungere skikkelig på orginal ecu derimot er jeg ikke like sikker på. :wink:

Legg innLagt inn:07 mar 2007 10:58
av Morten
Går ikke så veldig fort akkurat.... men kommet litt videre siden forrige bilde :)

Legg innLagt inn:07 mar 2007 11:15
av Th4 Ghost
hehe, ser bra ut dette :) gleder meg til å se resultatet

Legg innLagt inn:07 mar 2007 15:40
av 323F GTX
Morten skrev: Tja, kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle gå hvis du får laga til et adapter. Om det vil fungere skikkelig på orginal ecu derimot er jeg ikke like sikker på. :wink:
Men er jo map sensor på mr2'en, så kanvel ikke kødde det alfor mye til for ECU'en da? :)

Legg innLagt inn:07 mar 2007 17:52
av Terjen
Se her ja, sveise for fullt... Blir bra detta... 8)

Legg innLagt inn:16 mai 2007 10:29
av Morten
Du og du som tiden flyr..... Går fryktelig seint her siden den lille arbeidslysten jeg har hatt har gått til Lillegul. Har derfor jenka endel på kravene for denne gang, og nøyer meg med motorrommet med tanke på sveising/avstiving så får jeg heller ta opp tråden igjen seinere. Kan jo ikke la nyoverhalte motoren dø av alderdom heller liksom :lol: Hellakkering utsettes til resten av karrosseriet er oppsveist, så da ble kravet mitt til motorrom "ensfarget", og heiv inn en liten økt eller tre så motor og ting kan begynne å bli montert igjen for litt testing. :D

Men nå bærer det av sted til Singapore så må plukke opp den tråden og seinere... :lol: :mrgreen:

Legg innLagt inn:30 mai 2007 18:24
av Morten
Hjemme igjen, og såvidt begynt på litt montering. La også litt epoxy grunning og farge på torpedoveggen inni og fremste del av gulvet. Resten får være grått til jeg får rota meg til å sveise videre. :lol:

Legg innLagt inn:30 mai 2007 21:39
av Andreazz
Sjå der ja! Bra det der :D Lekker 80talls rødfarge på dashbordet å :lol:

Legg innLagt inn:02 jun 2007 15:45
av Morten
Andreazz skrev:Sjå der ja! Bra det der :D Lekker 80talls rødfarge på dashbordet å :lol:
Ikke sant? :roll: :lol: Må nok enten lakkes svart matt, eller flockes hele det dashbord/interiørtullet en gang i fremtiden. Men vil kjøre nå, så det får bli rundt hellakkeringstid (er jo først da resten av bilen blir noe fin likevel :lol: )

Legg innLagt inn:02 jun 2007 15:54
av Morten
Status pr. nå *putle putle* :D

Legg innLagt inn:02 jun 2007 18:46
av celica_st185
Brukte svart interiørspraylakk på dashbordet på en gammel carina jeg hadde, funka fint som snus det :) bare vaske det godt med rødsprit først...

Legg innLagt inn:02 jun 2007 18:56
av lauby_f
åssen er det å få kobla opp itb på 16v 4age egentlig? ser du har det på plass :D

Legg innLagt inn:02 jun 2007 19:22
av Levin GT
Morten skrev:
MR2WideBody skrev:pungtsveiser du alle skjøter?
Ikke alle, men de fleste. Kommer til å konsentrere meg om de rundt rammevangene og rundt understellsinnfestninger og avstivinger. Meeen i mitt tempo vil det vel ta ca.4 år å få bilen på veien, så ikke sikkert alt blir tatt i samme omgang. Ihvertfall få det ferdig fremme i motorrom osv. nå, så det kan lakkeres opp før motor heises i igjen. :wink:
Når det gjelder å sveise alle plateskjøter,så bør du ikke bli for voldsom,for karroseriet må ha friheten til å vri/bevege seg litt,ellers vil du få store problemer.

Levin GT

Legg innLagt inn:03 jun 2007 12:03
av Morten
Levin GT skrev:Når det gjelder å sveise alle plateskjøter,så bør du ikke bli for voldsom,for karroseriet må ha friheten til å vri/bevege seg litt,ellers vil du få store problemer.

Levin GT
Kan du utdype det noe mere?