TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#27863  av Christian

Har lett og lest litt i helga jeg og, virker som om det du sier stemmer. Endel på mr2faq som nevner dette, og at grunnen er litt dårligre stållegering? :shock: Ingen som kan bevise det da, og som mange der sier, "Vanvittig at Toyota går ned på kvaliteten i blokka når alt annet er sterkere"?
Ikke veit jeg :roll:

#27864  av CelicaTurbo

nå har nå jeg aldri hørt om noen 3S-GTE som har gått på trynet pga svak blokk så jeg ville nå ikke bekymret meg for det der.. det er mye annet som ryker før blokken gjør det..

#28060  av Christian

Enig i det. Er fortsatt på leting etter ny blokk og evnt. topp så jeg har begynt på stereoen igjen. Har kutta til plata som forsterkerene skal ligge nedsenket i, skaffet kondensator, trekk og litt småfix :)
Har også begynnt å støpe inn dørtrekket til førerdøra i glassfiber, skal jobbe litt mer på det i mårra før jeg sier hvordan det går :wink:

#28105  av MR2turbo

CelicaTurbo skrev:nå har nå jeg aldri hørt om noen 3S-GTE som har gått på trynet pga svak blokk så jeg ville nå ikke bekymret meg for det der.. det er mye annet som ryker før blokken gjør det..
Har stått og kikka på en 3sgte som hadde sprukket blokka.. så det kan skje.. ;) den hadde sprukket mellom sylinder3og4..

#28120  av CelicaTurbo

hm, ja da er det jo mulig, men normalt er det vel varme som fører til slike ting?

#28471  av Christian

Ligger ett stykke etter skjema nå gitt, blitt altfor mye drikking i det siste :roll:
Har demontert hele interiøret og fjernet det meste av det jeg har kablet opp selv opp igjennom tiden. Skal legge inne ett nytt ledningsnett i dag, samt det nye som trengs til stereoen. Forsterker plata er ferdig, så bare jeg får kablene på plass er det på tide og sette inn litt snacks :)

#28484  av CelicaTurbo

og fremgang med motorsaken?

#28514  av Christian

Lite egentlig, har sendt div mailer rundt, men det er håpløst å få svar i jula :?

#28745  av Christian

Etter skjema er et ganske svakt utrykk :? Har frøkna her ennå, så det er veldig begrensa hva jeg får gjort. :) Bomma/glemte også ett par ledninger, så jeg er akkurat ferdig med å legge inn det nye. Har igjen å teipe inn ledningene opp til den nye sikringsboksen, samt montering av boksen, før jeg kan legge forsterker plata på plass...
Får sannsynligvis svar i mårra om det blir 3gen motor på meg, har en på hånd, men ting har vært litt usikkert :)

Tok noen bilder i sted...
Vedlegg
UPANSER.jpg
UPANSER.jpg (85.5 kiB) Vist 1076 ganger
Strøken bil ;)
Strøken bil ;)
INNV.jpg (69.76 kiB) Vist 1077 ganger
Litt div her :)
Litt div her :)
KAOS.jpg (60.76 kiB) Vist 1076 ganger

#28746  av Christian

Og noen til :)
Vedlegg
Kassene, disse blir nok ikke trukket med det første :/
Kassene, disse blir nok ikke trukket med det første :/
KASSER.jpg (47.16 kiB) Vist 1076 ganger
Forsterker plata :)
Forsterker plata :)
F-PLATE.jpg (51.35 kiB) Vist 1075 ganger

#29362  av Christian

Har fått gjort litt i helga, hele anlegget er på plass, er ferdig innspilt og justert nogenlunde inn, det spiller bra for å si det slik 8) Litt øresus er bare sunt det, er det ikke :P

Har også koblet ferdig ekstra el.nett forover og bakover fra dashbordet, slang med 24ledere bakover til div fremtidig :wink:

Alarmen er oppe og går igjen, noen småfeil, men litt feilsøking må man vel regne med...er ganske tydelig at jeg har bytta om 2 ledninger ett eller annet sted :?

Instrument panelet er gjort ferdig, skal bare bytte alle pærene før jeg setter det inn igjen. Måtte åpne det for å ta igjen litt hastverksarbeid fra i sommer :roll: Har også satt inn 9stk dioder i dette, hvite når de er av og røde når de tenner. Disse skal brukes til å overvåke viftene, knock, den ekstra bensinpumpa, temp i innsug, alarmen og andre ting jeg kan ha bruk for :)

Lagt opp nytt til instrumenter i midtkonsollen og neon, ja selfølgelig blir det neon i bilen, i fotbrønnen og under setene :P

Har også støpt om midtkonsollen, tettet de to midterste luftelukene, samt halve din åpningen over spilleren. Må jo ha plass til litt utstyr der :)
Orker ikke begynne å overføre og legge ut bilder nå, så jeg tar det i mårra...

Nesten så jeg gleder meg til i mårra, så jeg kan slappe av litt igjen :wink:

#29365  av MR2turbo

høres jo topp ut dette her kristian :) men er nok ikke helt fan av sånn neon inni bilen ;)

Er spent på hvordan det senterpanelet i dashen ser ut... :)

#29379  av cameleon

Vet du at hvis jeg hadde sett bilen min sånn en dag hadde jeg begynt å grine, for jeg hadde fader meg ikke hatt peiling på hva jeg skulle ha gjort :lol:

#29400  av sindrejl

cameleon skrev:Vet du at hvis jeg hadde sett bilen min sånn en dag hadde jeg begynt å grine, for jeg hadde fader meg ikke hatt peiling på hva jeg skulle ha gjort :lol:
haha.. hadde trilla'n innpå toyota jeg og sagt: "her... fiks!"

#29410  av chris

sindrejl skrev:
cameleon skrev:Vet du at hvis jeg hadde sett bilen min sånn en dag hadde jeg begynt å grine, for jeg hadde fader meg ikke hatt peiling på hva jeg skulle ha gjort :lol:
haha.. hadde trilla'n innpå toyota jeg og sagt: "her... fiks!"
Hehe!! "Nå gir jeg faen meg opp, får ikke sammen denna møkka, FIKS!!"

:mrgreen:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 27