TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjennskap til K.S Gill som selger MR2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#242102  av Sunnygill

Ivar skrev:
Sunnygill skrev:Hei,

Ja jeg er sønnen til Gill.
Så det var mye diskusjon rundt bilene våre.

Når det gjelder den bilen som dere påstår er 92 mod eller rundt der, så går vi etter det som står i vognkortet. Det er mulig vi også har blitt lurt av de som vi har kjøpt av, men det står klart og tydelig på vokgnkortet om hvilken modell der er og rammenr. Jeg regner med at alle stoler på opplysningene som står fast i vognkortet, folk går ikke rund og spør om hvilken modell eller andre opplysninger når det står i vognkortet. Vi ser alltid på voknkortet før vi kjøper bilene. Det kan stemme at det er en overliggende modell. I de gamle tyske vognkortene står det tydelig når modellen er lansert, når den har kommet til landet og når den har blitt førstegangs registrert. Det står det ikke om i de nye.
Jeg skal legge ut en kopi av vognkortet snart som mulig, (har glemt den på jobben) :x

Det dere snakker om at han surrer litt, kan godt være pga. at han bare er aleine, og da blir det litt for mye å ta seg av på en gang. Jeg og broren min hjelper han når det er mulig (går på skole, og da blir det litt vanskelig).

Så også at dere klager litt over km standen på bilene. Vi gidder ikke å kjøpe biler som ser ut som vrak og som har gått mye, og selger det her i Norge. Det er ikke noe problem å få tak i biler som har gått lite når man har kontakter i Tyskland og hvis man googler litt på nettet!
Jeg sier bare "JUST FUCKING GOOGLE IT"

Når dere klager på at han stammer, vil jeg heller be dere om å tenke på hvor vanskelig han har det :evil:
Tenk deg at du ble født slik da, så skulle jeg stått face to face og si masse dritt til deg at du stammer, eller om du er født med en misshandla arm eller hva det måtte være, hadde du vært glad om andre mobba deg? Hva om faren din var slik da?, hadde du blitt glad av å lese om at stammer? eller hadde du også blitt lei og forbanna? TENK DEG OM FØR DU SIER NOE OM DET, ER SØNNEN HANNES OG TÅLER IKKE SLIK PISS PREIK PÅ FORUMET :evil:

Er det noe mer dere lurer på, så spør i vei. Skal svare dere på det jeg kan!
Ok comeback. :)

Dere i Gill-familien må sette dere litt inn i hva som er revisjon 1, 2, 3 og 4 innenfor sw20-karosseriet som dere har importert så mange av.

Forskjell i bremsedimensjon, forskjellige motorer, kosmetiske forskjeller og lignende har en del å si når man kjøper MR2.

Tidligere forhandlere som har spesialisert seg på MR2 i Norge har hatt litt frynsete rykter.

Som du ser her så er det en eller to som ikke har bedre å gjøre enn å lynsje folk på nettet selv om de tydeligvis ikke har kjøpt bil fra faren din... :roll:
Takk for at du er villig til å hjelpe, tar det imot med en stor takk :D
Det er ikke lenge sida vi startet å importere disse bilene, så kan heller ikke like mye som dere her på forumet :P
Men nå siden jeg vet litt mer, så skal jeg prøve å få litt mer orden i dette:-)

#242117  av GhostRider88

Sunnygill skrev:
Ivar skrev:
Sunnygill skrev:Hei,

Ja jeg er sønnen til Gill.
Så det var mye diskusjon rundt bilene våre.

Når det gjelder den bilen som dere påstår er 92 mod eller rundt der, så går vi etter det som står i vognkortet. Det er mulig vi også har blitt lurt av de som vi har kjøpt av, men det står klart og tydelig på vokgnkortet om hvilken modell der er og rammenr. Jeg regner med at alle stoler på opplysningene som står fast i vognkortet, folk går ikke rund og spør om hvilken modell eller andre opplysninger når det står i vognkortet. Vi ser alltid på voknkortet før vi kjøper bilene. Det kan stemme at det er en overliggende modell. I de gamle tyske vognkortene står det tydelig når modellen er lansert, når den har kommet til landet og når den har blitt førstegangs registrert. Det står det ikke om i de nye.
Jeg skal legge ut en kopi av vognkortet snart som mulig, (har glemt den på jobben) :x

Det dere snakker om at han surrer litt, kan godt være pga. at han bare er aleine, og da blir det litt for mye å ta seg av på en gang. Jeg og broren min hjelper han når det er mulig (går på skole, og da blir det litt vanskelig).

Så også at dere klager litt over km standen på bilene. Vi gidder ikke å kjøpe biler som ser ut som vrak og som har gått mye, og selger det her i Norge. Det er ikke noe problem å få tak i biler som har gått lite når man har kontakter i Tyskland og hvis man googler litt på nettet!
Jeg sier bare "JUST FUCKING GOOGLE IT"

Når dere klager på at han stammer, vil jeg heller be dere om å tenke på hvor vanskelig han har det :evil:
Tenk deg at du ble født slik da, så skulle jeg stått face to face og si masse dritt til deg at du stammer, eller om du er født med en misshandla arm eller hva det måtte være, hadde du vært glad om andre mobba deg? Hva om faren din var slik da?, hadde du blitt glad av å lese om at stammer? eller hadde du også blitt lei og forbanna? TENK DEG OM FØR DU SIER NOE OM DET, ER SØNNEN HANNES OG TÅLER IKKE SLIK PISS PREIK PÅ FORUMET :evil:

Er det noe mer dere lurer på, så spør i vei. Skal svare dere på det jeg kan!
Ok comeback. :)

Dere i Gill-familien må sette dere litt inn i hva som er revisjon 1, 2, 3 og 4 innenfor sw20-karosseriet som dere har importert så mange av.

Forskjell i bremsedimensjon, forskjellige motorer, kosmetiske forskjeller og lignende har en del å si når man kjøper MR2.

Tidligere forhandlere som har spesialisert seg på MR2 i Norge har hatt litt frynsete rykter.

Som du ser her så er det en eller to som ikke har bedre å gjøre enn å lynsje folk på nettet selv om de tydeligvis ikke har kjøpt bil fra faren din... :roll:
Takk for at du er villig til å hjelpe, tar det imot med en stor takk :D
Det er ikke lenge sida vi startet å importere disse bilene, så kan heller ikke like mye som dere her på forumet :P
Men nå siden jeg vet litt mer, så skal jeg prøve å få litt mer orden i dette:-)
høres bra ut ;)

#242128  av Andy_Celica

Har nå lest igjennom denne posten og det er litt mye "useriøse" ting som ikke har med han som forhandler osv å gjøre.

Men hvis man skal være en importør\selger av slike biler så bør man sette seg inn i ting og lære seg litt om de, hvis dere skal være seriøse og selge mr2 så bør dere gjøre litt research, er jo veldig rart at de andre som importeret mr2 og div andre biler klarer å importere biler dere årsmodel stemmer med toyota sitt register.

Dere får sikkert et vognkort før dere eventuelt drar å å ser på bilen og det tar 2 min kanskje 2 min å ringe til toyota og skjekke om alt stemmer, dere skal ikke kunne bli lurt at slikt, dere bør skjekke først.

Ta f.eks needforspeede, Per Christian Thaulow hadde ikke solgt en 92 model som en 95 model for han hadde skjekke at alt stempte før han kjøpte den, går ikke på å holde på slik som dere, kan ikke komme å unskylde dere i etterkan fordi dere har gjort feilen å bli lurt, da er det jo egentlig riktig å be om kompansasjon, dere bør jo kunne jobben deres.
Man foventer lissom av en selger at han skal informere kjøperen rikig og kunne det han holder med på.

Syntes det er for dårlig å komme med en slik tilbakemelding av deg da folk har blitt lurt pga dere er for uvitende.

#242149  av celicat23

Hvor mange av bilene dere har kan dere faktisk dokumentere en troverdig historikk på, som tilsier at km.stand dere annonserer med er reel?

#242153  av Sunnygill

celicat23 skrev:Hvor mange av bilene dere har kan dere faktisk dokumentere en troverdig historikk på, som tilsier at km.stand dere annonserer med er reel?
Det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Må undersøke det.

#242220  av mr2cato

Kan du sende noen bilder og informasjon av denne bilen ( http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=870129 ) enten på mail/pm eller legge i denne tråden? Gjerne denne også ( http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=780251 )
Er ute etter en godkjent mr2 turbo, så hadde vært greit å sett hva dette var for noe.
Har dere skikkelige dokumenteringer på km standen og årsmodellen?

takk for svar :)

#242254  av Zepticon

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1406596

Hva er greia med denne da? Hvilken motor er det som står i den?
Såvidt jeg veit så ble disse bare levert med 1.8 (115hk) og 2.0 (3S-GE 156hk (175 rev2))
Hvorfor står det da oppgitt 195?

Ang det jeg tidligere har sakt så står jeg fullt inne for det. Dersom dere driver bruktbilimport på denne måten er dere dumme! Jeg for min del kunne godt vurdert en bruktimportert bil fra forhandler slik som dere, men foreløpig er der uaktuellt pga det dere holder på med her. Kunne like greit satt moren min på et fly til tyskland for å kjøpe MR2. Resultatet hadde nok blitt vell så bra.

Det dere kan gjøre nå er å fjerne samtlige annonser fra forskjellige sider, gå nye gjennom hva dere FAKTISK har, og legge dem ut for salg på nytt.
Dere har fått dere en skikkelig skrape her og om dere har tenkt å få orden på tyktet deres burde dere bruke sommeren til å ta tiltak!

#242256  av Andy_Celica

Zepticon skrev:http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1406596

Såvidt jeg veit så ble disse bare levert med 1.8 (115hk) og 2.0 (3S-GE 156hk (175 rev2))

Ang det jeg tidligere har sakt så står jeg fullt inne for det. Dersom dere driver bruktbilimport på denne måten er dere dumme! Jeg for min del kunne godt vurdert en bruktimportert bil fra forhandler slik som dere, men foreløpig er der uaktuellt pga det dere holder på med her. Kunne like greit satt moren min på et fly til tyskland for å kjøpe MR2. Resultatet hadde nok blitt vell så bra.

Det dere kan gjøre nå er å fjerne samtlige annonser fra forskjellige sider, gå nye gjennom hva dere FAKTISK har, og legge dem ut for salg på nytt.
Dere har fått dere en skikkelig skrape her og om dere har tenkt å få orden på tyktet deres burde dere bruke sommeren til å ta tiltak!
St202 som på bildet ble levert med en 3sge på 175 hk, st 182 var levert med 156 hk.

#242272  av hmsilset

Zepticon skrev:http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1406596

Sønnen til Gill har kun sagt fra om at han ikke vil ha drittprat om faren sin her da,og hvordan faren driver butikken sin er vel opp til han selv og ikke oss å bestemme.Men det er ikke lurt å skrive opp de verdiene om hk og årsmodell og sånt som han gjør.

#242281  av Zepticon

Andy_Celica skrev: St202 som på bildet ble levert med en 3sge på 175 hk, st 182 var levert med 156 hk.
Var usikker her ja. Regna med det sto en 3S-GE i den men usikker på hvilken utgave det var. Den har ihvertfall ikke 195 HK
hmsilset skrev: Sønnen til Gill har kun sagt fra om at han ikke vil ha drittprat om faren sin her da,og hvordan faren driver butikken sin er vel opp til han selv og ikke oss å bestemme.Men det er ikke lurt å skrive opp de verdiene om hk og årsmodell og sånt som han gjør.
Årsak og effekt. Om han ikke vil ha drittprat så får han se å ordne opp i det han holder på med. Kan ikke drive å lure folk på den måten og forvente at ingen åpner kjeften?
Og når folk skrive trusler type "TENK DEG OM FØR DU SIER NOE OM DET, ER SØNNEN HANNES OG TÅLER IKKE SLIK PISS PREIK PÅ FORUMET" så tar man jo det hele veldig seriøst!
Sist redigert av Zepticon den 22 mai 2007 12:05, redigert 1 gang totalt.

#242282  av CelicaTurbo

om det ikke blir en mer seriøs tone her fremmover stenger jeg hele diskusjonen. Å begynne å komme med sleivete kommentarer om innhold i toppetasjen og lignende hører ikke hjemme på noe forum.

#242283  av Zepticon

CelicaTurbo skrev:om det ikke blir en mer seriøs tone her fremmover stenger jeg hele diskusjonen. Å begynne å komme med sleivete kommentarer om innhold i toppetasjen og lignende hører ikke hjemme på noe forum.
Sorry.. Blir litt hissig av sånn her saker! tenker bare på hvor forbannet jeg ville vært om jeg kjøpte en bil i tro at det var en 95 mod men som viser seg æ være en 92mod.

#242287  av hmsilset

Jaja,konklusjonen min om Gill som selger er at han ikke altid vet hva som er fakta om diverse ting om disse bilene.Han kan være ærlig og grei fordi,og hadde jeg ikke hatt en mr2 jeg er veldig fornøyd med fra før hadde jeg gjerne handlet hos han! ALLE som importerer gamle sportsbiler er i mine øyne helt topp :P

#242293  av GhostRider88

for min del så hadde jeg sett etter mange andre mr2'er før jeg evt vurderte å handle med Gill. Har ikke akkurat hjulpet på inntrykket av Gill's måte å drive på etter at sønnen hans kom inn i bildet. Jaja det får være opp til hver enkelt å bestemme selv og ta evt smellen som kommer med. Tviler på at folk som leser denne tråden iler for å kjøpe bil hos Gill. Jeg er ikke en av dem.

Sier bare min mening

#242295  av Andy_Celica

GhostRider88 skrev:for min del så hadde jeg sett etter mange andre mr2'er før jeg evt vurderte å handle med Gill. Har ikke akkurat hjulpet på inntrykket av Gill's måte å drive på etter at sønnen hans kom inn i bildet. Jaja det får være opp til hver enkelt å bestemme selv og ta evt smellen som kommer med. Tviler på at folk som leser denne tråden iler for å kjøpe bil hos Gill. Jeg er ikke en av dem.

Sier bare min mening
Helt enig, Jeg hadde aldrig handlet av en som ikke vet hva han selger, ihvertfal ikke når det er snakk om så mye penger, Er som zepticon skriver kunne like gjerne sendt ned bestemora mi for å kjøpe en mr2 hadde nok kommet ut med samme resultatet.

Beklager dette CelicaTurbo.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10