TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celicat23's foto oppdrag - bildetrÃ¥d

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#257701  av celicat23

Dr.Ling skrev:Nydelige bilder! Du har sikkert fått dreisen på slike HDR (High Dynamic Range) bilder? Er noen av lambo-bildene HDR? Hva slags kamera bruker du forresten (kanskje du har nevnt det noen plass...)?
Takker. Det er ikke HDR (ingen av bildene er det). Har prøvd ut HDR, men klarte ikke og få noen resultater jeg var
fornøyd med - så gav opp. Alt er redigert "for hånd" i photoshop. Mye mer jobb, men syns resultatene blir langt bedre.
Bruker canon eos 350d, med canon sitt ef-s 17-55mm f2.8 usm is objektiv. Skal nok oppgradere utstyret litt nå som
avensis'en er solgt :wink:

#257707  av arctic_celi

celicat23 skrev: Alt er redigert "for hånd" i photoshop. Mye mer jobb, men syns resultatene blir langt bedre.
Er vel det jeg har funnet ut jeg også... forskjellen på de som har sikkelig peil og de som lager noe middelmådig.
De som er proffe går helt ned i detaljene og bruker mye tid for å få det perfekt.
Veldig bra jobb celicat ;)

celicat23 skrev: Bruker canon eos 350d, med canon sitt ef-s 17-55mm f2.8 usm is objektiv. Skal nok oppgradere utstyret litt nå som
avensis'en er solgt :wink:
Hvordan er du fornøyd med kameraet forresten??
Kjøpte du det nylig? Hvor? Pris?
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=47575

#257722  av celicat23

Kjøpte kamera hos mpx, og objektivet hos japan foto (som har veldig bra priser på foto utstyr).
Kamera er helt greit, men har litt dårlig auto fokus (det hadde problemer med og fokusere på
lakken til diablo'n f.eks) og skjermen er alt for liten. Ellers ett helt greit kamera, som er en solid
oppgradering fra kompakt kamera.

Skulle jeg gitt en anbefaling til noen som har litt mer ambisjoner enn og ta bilder av ferieturer og bursdager,
så vil jeg nok si at EOS 400D er ett bedre valg.

#257779  av FireFox

celicat23 skrev:Bilde
Likte spesielt godt dette bilde her.. blei skikkelig bra :) (dvs 99% av bildene blir jo bra :P)

#257790  av celicat23

FireFox skrev:Likte spesielt godt dette bilde her.. blei skikkelig bra :) (dvs 99% av bildene blir jo bra :P)
Takker. Skal redigere bildet mer (fjerne ex-avensis'en min bak diablo'n) når jeg gidder en dag :)

#258241  av Kilgallon

celicat23 skrev:
FireFox skrev:Likte spesielt godt dette bilde her.. blei skikkelig bra :) (dvs 99% av bildene blir jo bra :P)
Takker. Skal redigere bildet mer (fjerne ex-avensis'en min bak diablo'n) når jeg gidder en dag :)
Det burde du absolutt gjøre, da blir bilde mye finere.

#258363  av FireFox

*set as wallpaper*

#258418  av Kilgallon

FireFox skrev:*set as wallpaper*
Nettopp gjort det samme :wink:

#258422  av celicat23

Godt og høre 8)

#258444  av arctic_celi

celicat23 skrev:Godt og høre 8)
Heavy manipulering bak den bilden der gitt... hekk.. bakken osv... lagt igjen en del tid der ja :) Veldig bra celicat! Har du forresten gjordt noe med lakken også? ser ut som du har lekt deg litt med den?

#258482  av celicat23

arctic_celi skrev:Heavy manipulering bak den bilden der gitt... hekk.. bakken osv... lagt igjen en del tid der ja :) Veldig bra celicat! Har du forresten gjordt noe med lakken også? ser ut som du har lekt deg litt med den?
Takker. Og det enkle svaret: det er gjort noe med ALT på det bilde. Finnes ikke 1 eneste pixel igjen som er som
den var da den kom ut av kamera :D

#258511  av FireFox

hmm.. skulle gjerne hatt bilde uten den "ramma" rundt :P ble litt rart når det ikke fyllte helt ut på skjermen.

#258512  av celicat23

Uten ramma?

#258513  av celicat23

Tja.. vet nå ikke helt....
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 103