Re: Diskusjon rundt bremsing...
Legg innLagt inn:10 apr 2008 17:49
Mr Baloo skrev:Noen som vet om det kommer en mobil rullende landevei til noen av de store treffene i år?Ja det kommer en Dyno Pack til Mo Treffet(JUNI)

Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Mr Baloo skrev:Noen som vet om det kommer en mobil rullende landevei til noen av de store treffene i år?Ja det kommer en Dyno Pack til Mo Treffet(JUNI)
celicat23 skrev:Hva er egentlig vitsen med og etterlyse enda en bremsebenk? Få enda mer papirer og klage på?
Tevosupra skrev:David skrev:nei var vel gatebil extreme serien dem skal kjøreHei,
men siden de brukte samma motorn i fjor så er det kanskje noen som sitter på rundetidene dem kjørta på f.eks rudskogen?
Jeg kjørte med det oppsette vi hadde i fjor på vålerbanen.
Her klarte jg og kjøre på 01.02.63 på runden..
Da var det ikke perfekt hjulstilling,rpm,ikke sliks dekk,samt bilen i år blir neste 100 kg lettere og har fått en haug med gromme understels deler,samt mye stivere bur. Og ikke minst ny dogboks kasse. Men så er ikke jg akkurat så syk sjåfør enda heller(har bare kjørt 1 år)...
Vi skal kjøre med 1000 hjulhester og vi skal nok få til meget gode rundertider etterhvert.. Tiden vil vise;)
Skal nok henge med de "perfekte timeattac oppsettene skal du se"
tettwatt skrev: Til slutt vil jeg gi en stoooor klem til alle de som måtte ha behov for det for å komme i kontakt med følelsene sine
Mr Baloo skrev:Da er jeg spent på hva ACR kunne gi av svar...tevosupraen ble ikke kjørt i benk på ACR pga av stor pågang fra dem som TRENGTE det
Mr Baloo skrev:Hmm...den lexusen du snakker om ble bremset på rundt 900hk ++ faktisk.. heftig bil det
Var jo noen videoer der ...Jeg kan godt tenke meg at ingen av de var representative for hva Tevo-Supraen er god for, men det var no vitterlig en Volvo 240 som la igjen Tevo i en sky av blårøyk.
Og etter hva jeg har hørt, så var der en Lexus med stroket 2jz som kjørte med grunntrykk, (1,2), den skubbet Tevo runde på runde....vet ikke hvor mye hester det kan være i den jeg men ca 600 kan vel være et ok estimat.
Venter no enda på videoer fra Tevo, da tenker jeg på type Polly Motorsport, VS, Toyparts, Jonus, Dalback-videoer. Eller noen rundetider eller noe annet som kan sette meg på plass. En ok tid/topphastighet i SilverState eller Nevada Open Road Challenge skulle virkelig stoppet kjeften min...
sindrejl skrev:ja men ikke på 1,2kg som ble diskutert her, ble vel heller ikke bremset på 98 blyfri men e85 og ikke er det en 3 liter heller men 3,4liter, så seff vil det være en LANGT mer effektiv motor som faktisk klarer ca 10000rpm , ser bare på min egen etter at jeg bygget den opp på nytt nå, gammel mapp vs ny mapp, bare ved å øke sperren 2000rpm så steg vi 90hk uten å røre trykket, våre erfaringer igjennom 10 år med motorer og bygging av biler er at for å skape 500hk skal ikke så mye til enten det er en 2,0i eller 11,0 i , men å faktisk produsere hk på en forholdsvis liten motor type 1,6-3,0 liter så MÅ man også ha turtall inni bildet ellers er det KUN pub hk som i en peak på 500rpm der det faktisk viste masse hk, på min motor som jeg kan refferere til så produserer den 500hk på 4000rpm og jeg drar den til 8900rpm og da seff med litt mere efekt der, så da er spørsmålet mitt, hvorfor klarer ikke jeg mere effekt på lavere turtall? jo pga det er teknisk umulig å få til, når det gjelder å lage hk så KAN man ikke styre vekk fra pysiske lover og regler hva gjelder tyngde på akslingen i en turbo ar på eksos og innsug.Mr Baloo skrev:Hmm...den lexusen du snakker om ble bremset på rundt 900hk ++ faktisk.. heftig bil det
Var jo noen videoer der ...Jeg kan godt tenke meg at ingen av de var representative for hva Tevo-Supraen er god for, men det var no vitterlig en Volvo 240 som la igjen Tevo i en sky av blårøyk.
Og etter hva jeg har hørt, så var der en Lexus med stroket 2jz som kjørte med grunntrykk, (1,2), den skubbet Tevo runde på runde....vet ikke hvor mye hester det kan være i den jeg men ca 600 kan vel være et ok estimat.
Venter no enda på videoer fra Tevo, da tenker jeg på type Polly Motorsport, VS, Toyparts, Jonus, Dalback-videoer. Eller noen rundetider eller noe annet som kan sette meg på plass. En ok tid/topphastighet i SilverState eller Nevada Open Road Challenge skulle virkelig stoppet kjeften min...