Side 7 av 10

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:10 apr 2008 17:49
av Tevosupra
Mr Baloo skrev:Noen som vet om det kommer en mobil rullende landevei til noen av de store treffene i år?
Ja det kommer en Dyno Pack til Mo Treffet(JUNI) ;) Så du for se tallene på hjula selv;)

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:16 apr 2008 18:32
av chris
Synes det er litt gøy å se hvor misunnelige enkelte blir når noen bygger en fet bil, at de bare MÅ hakke og være kvalm.

Jeg tviler ikke på at denne bilen og motoren yter det den skal. Og uansett hva det nøyaktige hk-tallet er, så er jeg heller ikke i tvil om at dette er blant de feteste byggene i landet.

Blir gøy å se bilen i aksjon på ACR :D :D

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:16 apr 2008 22:50
av celicat23
Hva er egentlig vitsen med og etterlyse enda en bremsebenk? Få enda mer papirer og klage på? :roll:

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:28 apr 2008 22:18
av Tevosupra
celicat23 skrev:Hva er egentlig vitsen med og etterlyse enda en bremsebenk? Få enda mer papirer og klage på? :roll:

Påstår de at effekten ikke stemmer på den nye benken heller, så er saken biff;)
Helt ny Dyno Pack stå klart hos Japantuning.no;)

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:01 mai 2008 19:04
av inzane2012
Tevosupra skrev:
David skrev:nei var vel gatebil extreme serien dem skal kjøre

men siden de brukte samma motorn i fjor så er det kanskje noen som sitter på rundetidene dem kjørta på f.eks rudskogen?
Hei,
Jeg kjørte med det oppsette vi hadde i fjor på vålerbanen.

Her klarte jg og kjøre på 01.02.63 på runden..
Da var det ikke perfekt hjulstilling,rpm,ikke sliks dekk,samt bilen i år blir neste 100 kg lettere og har fått en haug med gromme understels deler,samt mye stivere bur. Og ikke minst ny dogboks kasse. Men så er ikke jg akkurat så syk sjåfør enda heller(har bare kjørt 1 år)...

Vi skal kjøre med 1000 hjulhester og vi skal nok få til meget gode rundertider etterhvert.. Tiden vil vise;)
Skal nok henge med de "perfekte timeattac oppsettene skal du se"

helt rått med 1000 hjulhester, men må ikke glømme å få sikkelig marktrykk på bilen og da, så dere klarer å holde høy hastighet gjennom svingene, for det er jo trossalt der du avgjør hvor god tid du får, har du ikke nok marktrykk kan du jo nesten risikerre å blir frakjørt fra mye rart;)

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:12 mai 2008 15:40
av tettwatt
Ha ha ha, for en fantastisk post :lol:
Herlig å få litt underholdning når man sitter på jobben og jobber overtid :D

Først og fremst vil jeg si at det er et sinnsykt fett prosjekt tevo har her, har vel brukt mer på deler enn det jeg har tjent de siste 10 årene, og da må det bare bli rått :!: 8) Bare gleder meg til fortsettelsen

For det andre har pappa'n min mye større motorsag enn alle dere andre sine pappaer tilsammen :lol:

Sammenligning
"For det tredje er jeg "ikke" misunnelig i det heeele tatt jeg for jeg har kjørt fra mye annet rart som var sprekere med min -82 passat når den levde, og det må jo være mye fetere enn å kjøre på bane med en masse rwhp supra :P (drypper ikke i det hele tatt av sarkasme og ironi her) :shock: :shock: "

Når det gjelder å slå folk som ligger nede er jeg sterkt imot det, da den personen stort sett er meg :D

Men det har jo vært masse herlig engasjement her, så hvis noen vil bråka mer legger jeg meg gladelig langflat.

Til slutt vil jeg gi en stoooor klem til alle de som måtte ha behov for det for å komme i kontakt med følelsene sine :D

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:14 mai 2008 22:48
av marlboro1310
tettwatt skrev: Til slutt vil jeg gi en stoooor klem til alle de som måtte ha behov for det for å komme i kontakt med følelsene sine :D

haha :lol: :D


FETT prosjekt Tevo!! :mrgreen:

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:30 mai 2008 08:58
av Mr Baloo
TEVO:

Når begynner T6`en deres å lade?
Og eventuelt, vilke endringer er gjort i motoroppsett når vi får se bilen i Rana?

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:19 jun 2008 19:40
av Mr Baloo
Da er jeg spent på hva ACR kunne gi av svar...

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:20 jun 2008 01:03
av celicagt4205nord
Mr Baloo skrev:Da er jeg spent på hva ACR kunne gi av svar...
tevosupraen ble ikke kjørt i benk på ACR pga av stor pågang fra dem som TRENGTE det :D

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:20 jun 2008 10:54
av Christian
Så etter 7 sider med diskusjoner er det ikke behov for bremsing. :roll: Vil nå påstå at dette er bilen jeg er mest spent på, uten tvil :wink:

Hva slags rundetider ble det da?

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:20 jun 2008 12:46
av kennethx
1.44 i timeattack på supran. Den røde bjørnstadbil skylinen kjørte 1.37 (og vant) i timeattack. Skyline uoffisielle rundetider på 1.36 på kvelden etter "stengetid" med lett regn i luften :shock: speakeren nevnte at skylinen hadde 750hk (vet ikke om det stemmer) Tettsteget kasse hadde den i allefall når den føk forbi på langstrekket:

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:20 jun 2008 16:15
av Mr Baloo
Hmm...
Var jo noen videoer der ...Jeg kan godt tenke meg at ingen av de var representative for hva Tevo-Supraen er god for, men det var no vitterlig en Volvo 240 som la igjen Tevo i en sky av blårøyk.
Og etter hva jeg har hørt, så var der en Lexus med stroket 2jz som kjørte med grunntrykk, (1,2), den skubbet Tevo runde på runde....vet ikke hvor mye hester det kan være i den jeg men ca 600 kan vel være et ok estimat.
Venter no enda på videoer fra Tevo, da tenker jeg på type Polly Motorsport, VS, Toyparts, Jonus, Dalback-videoer. Eller noen rundetider eller noe annet som kan sette meg på plass. En ok tid/topphastighet i SilverState eller Nevada Open Road Challenge skulle virkelig stoppet kjeften min...

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:20 jun 2008 18:52
av sindrejl
Mr Baloo skrev:Hmm...
Var jo noen videoer der ...Jeg kan godt tenke meg at ingen av de var representative for hva Tevo-Supraen er god for, men det var no vitterlig en Volvo 240 som la igjen Tevo i en sky av blårøyk.
Og etter hva jeg har hørt, så var der en Lexus med stroket 2jz som kjørte med grunntrykk, (1,2), den skubbet Tevo runde på runde....vet ikke hvor mye hester det kan være i den jeg men ca 600 kan vel være et ok estimat.
Venter no enda på videoer fra Tevo, da tenker jeg på type Polly Motorsport, VS, Toyparts, Jonus, Dalback-videoer. Eller noen rundetider eller noe annet som kan sette meg på plass. En ok tid/topphastighet i SilverState eller Nevada Open Road Challenge skulle virkelig stoppet kjeften min...
den lexusen du snakker om ble bremset på rundt 900hk ++ faktisk.. heftig bil det :)

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:20 jun 2008 22:01
av toyparts/mvp norge
sindrejl skrev:
Mr Baloo skrev:Hmm...
Var jo noen videoer der ...Jeg kan godt tenke meg at ingen av de var representative for hva Tevo-Supraen er god for, men det var no vitterlig en Volvo 240 som la igjen Tevo i en sky av blårøyk.
Og etter hva jeg har hørt, så var der en Lexus med stroket 2jz som kjørte med grunntrykk, (1,2), den skubbet Tevo runde på runde....vet ikke hvor mye hester det kan være i den jeg men ca 600 kan vel være et ok estimat.
Venter no enda på videoer fra Tevo, da tenker jeg på type Polly Motorsport, VS, Toyparts, Jonus, Dalback-videoer. Eller noen rundetider eller noe annet som kan sette meg på plass. En ok tid/topphastighet i SilverState eller Nevada Open Road Challenge skulle virkelig stoppet kjeften min...
den lexusen du snakker om ble bremset på rundt 900hk ++ faktisk.. heftig bil det :)
ja men ikke på 1,2kg som ble diskutert her, ble vel heller ikke bremset på 98 blyfri men e85 og ikke er det en 3 liter heller men 3,4liter, så seff vil det være en LANGT mer effektiv motor som faktisk klarer ca 10000rpm , ser bare på min egen etter at jeg bygget den opp på nytt nå, gammel mapp vs ny mapp, bare ved å øke sperren 2000rpm så steg vi 90hk uten å røre trykket, våre erfaringer igjennom 10 år med motorer og bygging av biler er at for å skape 500hk skal ikke så mye til enten det er en 2,0i eller 11,0 i , men å faktisk produsere hk på en forholdsvis liten motor type 1,6-3,0 liter så MÅ man også ha turtall inni bildet ellers er det KUN pub hk som i en peak på 500rpm der det faktisk viste masse hk, på min motor som jeg kan refferere til så produserer den 500hk på 4000rpm og jeg drar den til 8900rpm og da seff med litt mere efekt der, så da er spørsmålet mitt, hvorfor klarer ikke jeg mere effekt på lavere turtall? jo pga det er teknisk umulig å få til, når det gjelder å lage hk så KAN man ikke styre vekk fra pysiske lover og regler hva gjelder tyngde på akslingen i en turbo ar på eksos og innsug.

En turbo som har sånn eller sånn ar krever så mye eller så mye eksostrykk for å kunne spinne opp og om man ikke har nok turtall til å klare å produsere så mye eksostrykk som trengs vil man heller ikke klare å produsere nok trykk og da heller ingen hk.

Jeg for min del har holdt på med supra i 8 år nå og stiller meg ikke tvilende til tallene til tevo, men at Bjørnstad klarte 912rwhp på 98 blyfri på 6500rpm det tviler jeg på, men det er min mening. men på racefuel kan jeg svelle tallene. litt pga jeg referer litt til en viss 3,4 liter inne på forumet som bremste mer effekt på en del høyere turtall og da seff en del mer cc og ikke heller hos bjørnstad.