TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #307226  av Gt4WRC

litt mer vanskelig å anke når det er UP som har stoppa meg og de har filma hendelsen? Ikke vet jeg, har ikke tidligere erfaring med retten. Skal ivertfall inn til rettslig avhør og få dommen 18 november. Advokaten burde vel vite om det lønner seg å anke saken eller ikke. I værste fall kan jo utfallet bli værre enn første gang i retten om jeg ikke tar feil ?
 #307230  av mr2storbrua

Skrev ikke du tidligere at de hadde sagt at det stod skilt om fare for elg, men at dette var feil? Dersom de gjør en slik feil, kan de jo også gjøre andre feil. Dette vil vel være en fordel for deg, siden tillitsforholdet mellom politi og jury blir svekket?
 #307232  av EXS

er advokaten din dyktig så følger du hans råd, er han en halvautomat som ikke kan trafikk saker (slik som min var) så bør du sjekke med noen som har erfaring på det området, ivertfall visst straffen blir strengere en det utfallet har blitt i lignende saker.

@ mr2storbrua: tror ikke man har jury på dette retts trinnet, bare påtalemyndighet - siktede/m advokat - dommer,

og ang skiltet så heter det jo slik at all tvil skal komme tiltalte til gode.
 #307241  av ina

er bare å søke på nett... ligger mange saker ute og plukke ut saker som likner din men et bedre utfall, kan være til hjelp... da kan man jo se at bedre ting har skjedd før.. jeg venter på svar på brev, la ved en link til feil på laser, håper det hjelper noe... søkte på nett, der fant jeg også alle retninglinjene ved bruk av laser som jeg må få lest igjennom, men kan drøye det til jeg får svar på brevet..
men håper det hjelper med advokat for deg!!! er no dritt å miste lappen!!!
 #307242  av Gt4WRC

mr2storbrua skrev:Skrev ikke du tidligere at de hadde sagt at det stod skilt om fare for elg, men at dette var feil? Dersom de gjør en slik feil, kan de jo også gjøre andre feil. Dette vil vel være en fordel for deg, siden tillitsforholdet mellom politi og jury blir svekket?

Blir bare meg, advokaten og en dommer. Dette er kun en tilståelses-sak. Skal få en kompis til å kjøre samme strekning hvor jeg filmer veien, så jeg kan bevise at politiet har tatt feil angående elg-fare. Det setter jo up i et dårligere lys som forhåpentligvis vil komme meg til gode ja. Forslaget var jo 24 dager fengsel og 19mnd uten lappen. Regner nesten med jeg får færre dager fengsel enn 24, men tror at det fortsatt vil bli 19 mnd uten lappen. Ville heller sittet inne 3 måneder i strekk mot å ikke miste lappen i det hele tatt, men kan ikke akkurat velge det gitt. Å være lappløs for meg er som å ta fra meg den største gleden min... :(
 #307243  av Gt4WRC

EXS skrev:er advokaten din dyktig så følger du hans råd, er han en halvautomat som ikke kan trafikk saker (slik som min var) så bør du sjekke med noen som har erfaring på det området, ivertfall visst straffen blir strengere en det utfallet har blitt i lignende saker.

@ mr2storbrua: tror ikke man har jury på dette retts trinnet, bare påtalemyndighet - siktede/m advokat - dommer,

og ang skiltet så heter det jo slik at all tvil skal komme tiltalte til gode.

Advokaten min driver stort sett bare med trafikksaker, så han vet forhåpentligvis hva han driver med. Virker slik ivertfall.
Om jeg har med meg videobevis på at det ikke er skilting om elgfare er det jo ingen tvil lengre, og det teller jo da bare positivt for meg :)
 #307244  av Gt4WRC

ina skrev:er bare å søke på nett... ligger mange saker ute og plukke ut saker som likner din men et bedre utfall, kan være til hjelp... da kan man jo se at bedre ting har skjedd før.. jeg venter på svar på brev, la ved en link til feil på laser, håper det hjelper noe... søkte på nett, der fant jeg også alle retninglinjene ved bruk av laser som jeg må få lest igjennom, men kan drøye det til jeg får svar på brevet..

Advokaten fant en veldig bra sak for min del. En 18åring hadde kjørt 151km/t i 80 sone i 2003. Han fikk samfunns-tjeneste i 30 timer og 14 måneder uten førerkort. Det komiske med den saken er at han OGSÅ kjørte Toyota Celica GT4. hehe... Den saken kommer vi til å bruke i retten.

At du ikke har fått svar fra de er ikke overraskende... ting tar tid i norske politi og rettsystem! Har sett videoen om feil på laser systemet om det er samme video vi prater om. Er det den da bilen som stod stille ble målt til 10-15 km/t ?
 #307246  av ina

Gt4WRC skrev:
ina skrev:er bare å søke på nett... ligger mange saker ute og plukke ut saker som likner din men et bedre utfall, kan være til hjelp... da kan man jo se at bedre ting har skjedd før.. jeg venter på svar på brev, la ved en link til feil på laser, håper det hjelper noe... søkte på nett, der fant jeg også alle retninglinjene ved bruk av laser som jeg må få lest igjennom, men kan drøye det til jeg får svar på brevet..

Advokaten fant en veldig bra sak for min del. En 18åring hadde kjørt 151km/t i 80 sone i 2003. Han fikk samfunns-tjeneste i 30 timer og 14 måneder uten førerkort. Det komiske med den saken er at han OGSÅ kjørte Toyota Celica GT4. hehe... Den saken kommer vi til å bruke i retten.

At du ikke har fått svar fra de er ikke overraskende... ting tar tid i norske politi og rettsystem! Har sett videoen om feil på laser systemet om det er samme video vi prater om. Er det den da bilen som stod stille ble målt til 10-15 km/t ?
jupp.. er den videoen... og der er det ikke noe som kan påvirke resultatet... leste også om en sak hvor de hadde målt avstanden før de dro ut og hadde kontroll, og da ble det usikkerthet i de målingene som ble tatt, og jeg veit ikke hvor de sjekket avstanden osv før de målte meg... det er også et skilt på den strekningen jeg ble målt, noe som kan ha innvirkning, litt synd men jeg husker ikke om det kom biler i motgående kjøreretning... dette kan også ha innvirkning, og hvertfall med tanke på at de sto på motsatt side av den kjøreretningen jeg kjørte...
 #307247  av Gt4WRC

da må du jo si at det var stor trafikk i møte, så målingen ble helt ødelagt. Det skal godt gjøres for politiet å motbevise det.
Har de lov til å måle fra motsatt side av veien da? merkelig..
 #307250  av JK86

det viktigste og finne ut er hvordan loggen deres ser ut. svært få som fyller ut denne og uten den er målingen ikke godkjent. spør dem om apparatet deres er kalibrert og når hvordan og hvor. det er det som teller mest for og snike seg unna straff og om operatøren har en gyldig lisens for laser målinger. sånn slapp jeg stort sett gratis unna straffa mi. :D :D :mrgreen: :mrgreen:
 #307260  av inzane2012

lurer på om jeg har sagt det før i denne tråden, men da jeg ble tatt i laser, så ble jeg ikke stoppet av purker før over 2 timer senere, fordi dem vist nok hadde problem med radioen, patruljen hadde bare fått beskjed om en gul sportsbil hadde blitt målt til 74 i 50 sona, og dum som jeg var motsa ikke det(dels fordi jeg stod parkert på ei innkjørings forbudt sone tilsvarte 4000 til i bot og fordi jeg ikke liker å snakke med snuten, merklig med det der) og fordi jeg slapp unna bota på 4000 vist jeg godtok fartsbota...
 #307263  av ina

fartsbota er grei... men vil ha tilbake førerkortet mitt snart... helst også uten å ta oppkjøring osv også igjen...
¨kommer til å spørre og grave når jeg får svar på brevet.. hvertfall hvis det ikke hjalp no å sende det¨...
 #307315  av ina

I dag ble jeg ringt opp av tingretten.. jeg hadde to valg... dom eller tiltale?? eneste jeg fikk av forklaring var at det var med få eller mange folk tilstede... også maste dama om jeg erkjente straffen, hater folk som prøver å putte ord i munnen min... er det noen som kan forklare meg forskjell på disse forskjellige tingene på en normal måte? og hva som skjer når jeg sier det ene eller det andre... hu snakka no om bevis osv, men da svarte jeg bare at jeg ikke hadde no som helst av det... har jo bare fått 2 brev av politiet hvor det sto at jeg hadde mista lappen... mer veit egentlig ikke jeg... skal hvertfall møte opp der på fredag...
 #307317  av Gt4WRC

Dom eller tiltale?? Det er vel egentlig spørsmål om du erkjener straffeskyld eller ikke vil jeg tro. Om du erkjenner straffeskyld skal du i utgangspunktet få "rabatt" enn om du nekter straffeskyld og alikevel blir dømt. Om det er såpass med bevis mot deg at du blir dømt uansett kommer du nok billigere ut av saken om du tilstår og angrer fælt i retten og sier du er virkelig lei deg og at du virkelig har lært leksa og kommer til å bli et lam i trafikken i fremtiden. Vil anta at dette er den beste løsninga for deg. Rekker du å få jobben til å skrive brev om at dette vil føre til vanskeligheter for de og pasientene du tar hånd om? Det vil nok telle positivt for deg!

Jeg jobber skift. Har 4 uker jobbing og 2 uker fri hele året, og da har jeg ikke ferie utover dette. Har prata med ledelsen og de skal skrive brev om at det er en økonomisk byrde for de om jeg blir fengslet i en lengere periode enn de 2 ukene jeg har fri. Har en nøkkelstilling på jobben som bare få personer klarer, og da må vi sette inn noen av de på overtid, som da blir dyrt for fabrikken. Papirfabrikker rundt om i norge blir lagt ned etter tur og myndighetene burde jo ikke gjøre ting vanskeligere for arbeidsplassen som i utgangspunktet sliter fra før. I tillegg kjører jeg ærender på dagtid, som også fører til komplikasjoner for de. Håper med dette at jeg får færre dager i fengsel, men tviler på at jeg får kortere tid uten førerkort, men det er jo verd et forsøk håper jeg!

Ivertfall, lykke til Ina! Krysser fingre og tær for deg. Tror og håper de fleste på TS-ogn holder med deg i denne saken
 #307342  av lexusmann

ina skrev:I dag ble jeg ringt opp av tingretten.. jeg hadde to valg... dom eller tiltale?? eneste jeg fikk av forklaring var at det var med få eller mange folk tilstede... også maste dama om jeg erkjente straffen, hater folk som prøver å putte ord i munnen min... er det noen som kan forklare meg forskjell på disse forskjellige tingene på en normal måte? og hva som skjer når jeg sier det ene eller det andre... hu snakka no om bevis osv, men da svarte jeg bare at jeg ikke hadde no som helst av det... har jo bare fått 2 brev av politiet hvor det sto at jeg hadde mista lappen... mer veit egentlig ikke jeg... skal hvertfall møte opp der på fredag...

Hehe, måtte finlese tråden her nå, hadde ikke fått med meg at du også hadde kjørt for fort... :wink: håper det går i likeste laget da...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 22