TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • castrol celica

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #321320  av MOTORSPORTHUSET
 
dette må være den hareste bakakselforinga på forumet.
prosjektet har stått stille nå litt men fikk rensket bilen under for drit ting ong tang og overflaterust
og grunnet. så er der et nytt strøk med hard tektyl. verste jobben med hele bilen

veiva er til avbalansering og kammene er bestilt.
slik ble det
12mm løft på begge. (skal kjøre uten ventiltetninger for og klare dette) men det går bra :D
insug 300grader
eksos 280grader
durasjon. hemmlig. (aggresiv) :twisted:
toppen har jeg begynt og portet i insuget
så portet at hele styringen til ventilen i insuget forsvant helt :shock: :D skamportet rett og slett.
hjulbuene bak er kappet og bøyd in med karosserilim immelom slik at felgene kan komme helt ut som di abolutt ikke gjør på st185.
løftebukken passet inn i buret :) :D da var det greit og jobbe med kanalene. :D
Vedlegg
006.JPG
006.JPG (46.75 kiB) Vist 1724 ganger
007.JPG
007.JPG (53.51 kiB) Vist 1724 ganger
008.JPG
008.JPG (69.85 kiB) Vist 1726 ganger
009.JPG
009.JPG (50.76 kiB) Vist 1724 ganger
005.JPG
005.JPG (55.39 kiB) Vist 1731 ganger
 #321335  av Lørnings
 
Det er mulig jeg har misforstått, men hvis du kjører uten ventiltettinger, vil ikke olja fra toppen renne inn i forbrenningskammeret langs ventilstammen og føre til tenningsbank?eller..? Var bare noe jeg tenkte på..=)

Ellers sykt heftig prosjekt!! :D Stå på! :wink:
 #321355  av Daniel HS
 
Har vel ikke den originale diffen liggende igjen vel, eller en annen brukt? Ødela min i går, men trenger i såfall raskt svar. Hvis alt klaffer med en kompis stikker vi mest sannsynlig over fjellet i morgen og handler en brukt.... Svar på PM eller 977 45 875
 #321384  av sleeper
 
Ser jo bra ut dette..

med såpass mye gjort på motor så er det vel nesten en ide og gå for sterkeste 3sgte motor i verden?

4 sifter 3sgte motor hadde jo ikke vært dumt..
får du blokka til og holde sammen så burde det gå greit det..
 #321405  av MOTORSPORTHUSET
 
ja jeg har tenkt på 4 sifra :D
jeg har ny turboplan med krb trading som han har i audien.
med v band kobling som klarer fint 4 sifra så vi får se.
leste just om en 5sfe motor med 1000på hjula på alkohol :D

ventiltetninger kan man fint kjøre uten vis man har faste styringer.
man blåser jo trykk opp i toppen ved harkjøring.
det er helst på tomgang man drar in olja under vakum.

men jeg skal ha vakumpumpe på blokka som er reimdrever både for dette problemet og for effekten sin skyld.

i rally og rallycross miljøet er det ganske vanlig og kjøre uten tetninger :D
 #321424  av Lørnings
 
Da har jeg lært noe idag også! :D
Ja, 4 sifra hadde vært niiice :lol:
 #321496  av celica_st185
 
Hadde vært helverst med 4sifra ja :D Men er ikke det gjort før i pikes peak bilen til Rhys Millen? Noen som vet hvor mye som er nåværende rekord?
 #321499  av MOTORSPORTHUSET
 
rod millen hadde 800-900hk.
men det er ikke 3sgte det er 503e motor. en racingutgave som ikke har så mye til felles med 3sgte utenom at det er 2.1liter.

men det finnes1000hk mr 2 og corollaer i usa. noe verdensrekord er jeg ikke på jakt etter men 1000hadder vært helværst.
men det er mye. skal man sammenligne med supra så er det jo 1500hk i supra. :shock:

rask skal den uansett bli :D
 #321506  av hmsilset
 
Har ikke erfaring med så mange hk selv, men vil tro at 800hk vil gi minst like mye kjøreglede som 1000hk :P Om du sammenligner deg med andre, så blir jo bilen bare en ekstrem kopi.Ting bør stemme overens.Dekk,bremser,vekt,effekt osv.
 #321510  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:rod millen hadde 800-900hk.
men det er ikke 3sgte det er 503e motor. en racingutgave som ikke har så mye til felles med 3sgte utenom at det er 2.1liter.

men det finnes1000hk mr 2 og corollaer i usa. noe verdensrekord er jeg ikke på jakt etter men 1000hadder vært helværst.
men det er mye. skal man sammenligne med supra så er det jo 1500hk i supra. :shock:

rask skal den uansett bli :D

503 motoren er vel egentlig mer lik 4tgte motoren en en 3sgte motor, den er bland annet toppen snudd andre veien ( turboen hadde havnet inn mot torpendoen)

Vet det hawr vært en 1 eller 2 1000hk 3sgte motorer i usa, men de har vel da gått på metanol og ikek e85 eller vanlig race fuel.. ( er vel egentlig aldri vært bevist med bremsepapirer.'
Meste jeg har sett papirer på er vel ca 850hk, så hvis du bremser 1000hk så trur jeg ikke det er noen som klarer og motbevise at det er den sterkeste 3sgte motoren i verden..
( Men jeg er fortsatt skeptisk til om du får blokka til og holde sammen ved vannpumpa.. ) :wink:
 #321531  av MOTORSPORTHUSET
 
hehe vi får se. når jeg ser på 850hk 4wd biler på ca 1100kg så er det slik jeg ønksker den skal være.
se på youtube på alm racing sin audi fra gatebil med 850hk :D
 #321532  av Supramk3turbo
 
Ja, tror nok det holder lenge med 850 hk i grunn :D Når du gjør dette: Trenger man ikke så mye mere gamp ihvertfall :lol:

Gleder meg stort til å se denne live :D
 #321534  av MOTORSPORTHUSET
 
ja helt rått..

jeg er foresten ferdig under med ny tektyl og slipt ned noen bakstillingsdeler og malt opp med hammerlakk igjen.
godt og bli ferdi med di drittjobbene der.

deili og ha en 18 år gammel bil som er 100%rustfri :D
Vedlegg
004.JPG
004.JPG (71.39 kiB) Vist 1314 ganger
005.JPG
005.JPG (57.53 kiB) Vist 1316 ganger
006.JPG
006.JPG (55.71 kiB) Vist 1316 ganger
 #322137  av MOTORSPORTHUSET
 
litt flere deler ferdige. møkkajobb.
men man har det godt inni seg etterpå :mrgreen:
Vedlegg
012.JPG
012.JPG (44.86 kiB) Vist 1184 ganger
013.JPG
013.JPG (48.07 kiB) Vist 1183 ganger
014.JPG
014.JPG (44.92 kiB) Vist 1185 ganger
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 90