Side 7 av 7
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:02 jun 2009 22:13
av JsrMr2
nei er ikke stengte veier men dyr kan vell dukke opp på denne tiden vist det er kveld men dette skjer som regel når det er lyst da.. men er alltid folk som passer på om det er trafikk før noen kjører.
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:14 jun 2009 01:30
av FireWalk
Jeg har tilfeldigvis vært i en del møter med personell fra biltilsynet og har i den anledning spurt dem ut litt om trimming av biler osv. Det ironiske er jo at boost controllere i seg selv, både manuell og elektronisk er ifølge de jeg har pratet med ULOVLIG å montere. Og siden 100% av alle MR2er med turbo som er trimmet må øke turbotrykket for å få ut noe mer effekt så kan jeg aldri tenke meg at det er mulig å få dette godkjent.
Datasprut er også ulovlig å montere.
Slik jeg oppfattet det er det best å bare skjule ting så godt som mulig å håpe på at man aldri blir stoppet. For slik reglene er så er det så godt som umulig å få godkjent noen som helst form for trimming der tanken er å få økt effekten som står i vognkortet.
Dette har jo mye å gjøre med miljøhensyn osv. Kjøper man Datasprut, Boostcontrollere osv så står det som regel på pakken at dette er ikke beregnet til bruk på vei, men kun på bane osv.. Dette fordi slikt utstyr ikke er lovlig å bruke på vei. Det gjelder jo forsåvidt også bråkete TKO Eksos anlegg f.eks, som overstiger dB grensen som står i vognkortet. Er egentlig svært lite man kan montere på en motor uten at man skal få noe pes for det ved en eventuell kontroll. :\
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:14 jun 2009 02:41
av pkgrette
vis man har datasprut for og kjøre e85 er det lovelig vis du mapper den til orginalefekt større inntercooler kan du ha på så lenge du ikke øker efekten eller motorvolum eller utslipp eller db så er det bra fikk jeg beskje om
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:14 jun 2009 04:22
av FireWalk
man kan bytte alle statiske deler som intercooler, turbo osv.. Det er ingen regler som sier at du ikke kan ettermontere deler av annet fabrikat enn orginalt på din motor. Så lenge effekten, avgasser, støy osv forblir det samme. Poenget er at all trimming går utover disse tingene. Man får en veldig bråkete og forrurensende motor som aldri livet vil bli godkjent. Og så lenge all form for turbotrykk regulering er forbudt så er det i teorien bortimot umulig å få godkjent betydlig høyere effekt i vognkortet slik jeg ser det.
Hørte for litt siden at det kommer en ny lov nå som sier at man ikke får lov til å ettermontere deler på motoren på nyere biler. Kun orginal deler. Ting skal være slik det er spesifisert og oppgitt til å være. Nå skal miljøet virkelig i fokus.