Re: Toyotas nylige problemer
Legg innLagt inn:10 mar 2010 23:28
nå er det vel flere andre merker som har samme gasspedal boksen... men eneste toyota som har fått det i media...
ke25-toyoglide skrev:magnesmurf :Kan godt være det er noe sånn. .http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=591653
Nå har det vert en ulykke i Norge og, farten var låst på 176![]()
Stoppet bilen ved hjelp av autovernet.
Føreren slapp unna med mindre skader.
Mr_Storbrua skrev:Nå har jeg ikke undersøkt noe om dette selv. Men hvertfall håndbrekk var jeg sikker på måtte være 100% mekanisk? Trodde det var derfor man ikke har lov å montere hydraulisk håndbrekk på en gateregistrert bil..Det er mange nyere biler nå som kun har en av og på knapp for håndbrekk - da er det vel elektronisk håndtering?
Om jeg har riktig nå så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke bare kan bremse med brekket. Selvølgelig ytterst forsiktig, for ikke å stifte hjulene..
magnesmurf skrev: Det toyota burde gjøre nå, er bare å utstyre ALLE biler, med en tilsvarende "blackboks" som man finner i flyindustrien. Den skal registrere alle signaler som datamaskinene i i bilen sender. Og når dette har skjedd noen ganger til, kan man hente ut data fra "black boksene" og sammenlikne. Det er da trolig at man finner hva som utløser feilen, og man finner da en løsning på problmene.Spørs på lovligheten da man vil kunne bruke den til blant annet å finne ut hvor fort føreren kjørte på et gitt tidspunkt. Noe sier meg at datatilsynet hadde reagert.
Klubbzone skrev:Veldig godt poeng du har der..Mr_Storbrua skrev:Nå har jeg ikke undersøkt noe om dette selv. Men hvertfall håndbrekk var jeg sikker på måtte være 100% mekanisk? Trodde det var derfor man ikke har lov å montere hydraulisk håndbrekk på en gateregistrert bil..Det er mange nyere biler nå som kun har en av og på knapp for håndbrekk - da er det vel elektronisk håndtering?
Om jeg har riktig nå så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke bare kan bremse med brekket. Selvølgelig ytterst forsiktig, for ikke å stifte hjulene..