Re: AD92`s candyred SW20! bilder med nye dotz tupac felger!
Legg innLagt inn:22 feb 2011 00:49
Ble griseporno med de felgene på ja 

predator skrev:Ble griseporno med de felgene på ja
ad92 skrev:[...] så blir til å kjøpe vanlig skinn en gang i tiden for alcantara er ikke så sliteterk, å blekner i solen med tiden!Eh, ordentlig alcantara (som du finner i Lamborghini etc) skal i utgangspunktet ikke blekne stort og er et sterkt materiale. Den billigere kopien derimot, "Sort imitert møbelruskinn", blekner etterhvert...
Audun F skrev:Takkad92 skrev:[...] så blir til å kjøpe vanlig skinn en gang i tiden for alcantara er ikke så sliteterk, å blekner i solen med tiden!Eh, ordentlig alcantara (som du finner i Lamborghini etc) skal i utgangspunktet ikke blekne stort og er et sterkt materiale. Den billigere kopien derimot, "Sort imitert møbelruskinn", blekner etterhvert...
Felgene ble forresten veldig bra
ad92 skrev:[...] For alt jeg vet kan jo det være jeg ikke får gjennom bilen på BTRøde seter kan jeg skjønne blir falma etter en del år. Man ser det vel bedre på slik farge også...får jeg problemer med senkesettet er helvette løs...
Audun F skrev:Skal ikke kvervulere med deg, men på løse deler (frontleppe, eksosanlegg etc), er det 7,5 cm som er godkjent, alt under det, får man ikke godkjent.ad92 skrev:[...] For alt jeg vet kan jo det være jeg ikke får gjennom bilen på BTRøde seter kan jeg skjønne blir falma etter en del år. Man ser det vel bedre på slik farge også...får jeg problemer med senkesettet er helvette løs...
Har du TÜV på senkesettet ditt er det ikke noe problem, så lenge bilen ikke får mindre enn 11 cm klaring fra bakken. Uten TÜV - lykke til
Hei.Ang høyde:
Det er riktig at senkesett krever ny godkjenning, og innføring i vognkort da dette er en ombygging av bilens hjulgeometri som har direkte
innvirkning på bilens kjøreegenskaper. Ved fremstilling til ny godkjenning skal du ha med utskrift fra firehjulskontroll tatt etter senking, samt
fjærdokumentasjon (eks. TUV). TUV-dokumenter er oftest på tysk eller engelsk, men dette er vanligvis ikke noe problem. At papirene er gamle spiller
heller ingen rolle, bare de gjelder for det senkesettet som står på bilen. Fjærene skal være merket med et typenummer som skal gå igjen i tuv papirene.
Hei igjen.Så noen faste cm mål på hva som er godkjent å ikke, er i følge han jeg snakket med i BT Ålesund er det ikke, eller tror det er grei så lenge bilen er fornuftig senket, noe under 7cm begynner å bli ganske drøyt da.
Regler for kjøretøyhøyde og bakkeklaring i forbindelse med senking er avhengig av ulike faktorer.
Om det monteres justerbart senkesett, er oftest minimumshøyden oppgitt i TUV-dokumentet.
Denne minimumshøyden gjelder ved belastet bil, altså men full lastet bil inntil maksimalvekt.
Tyske TUV bruker en simulert fartsdump med totalhøyde 11 cm. som et kriterie i sine senkesett-tester.
Denne hindringen skal forseres uten at kjøretøyet skraper i bakken. I Norge har vi sagt at det minimum må være 8 cm. klaring til faste punkter i bilens karosseri og oppheng, men sjekk først og fremst TUV-dokumentet ditt.
Biltilsynet i Drammen skrev:Ved godkjenning må det fremleges dokumentasjon på senkesettet. Dette følger som regel med i settet. Ved godkjenning kontrollerer vi at riktig sett er montert i henhold til dokumentasjonen, bla. fjæringsvei og klaringer inkl. bakkeklaringen på 11 cm som du nevnte. Det lønner seg å undersøke hvor mye settet senker før du kjøper det. Tyskland har tidligere hatt krav til 8 cm bakkeklaring. Les dokumentasjonen slik at du får med deg alle forutsetninger.Her lukter det noe muffens... Skal sjekke opp igjen hva som virkelig er krav tror jeg
Audun F skrev:Ja her er det bare å ringe bakeren, for her er det noe muffensBiltilsynet i Drammen skrev:Ved godkjenning må det fremleges dokumentasjon på senkesettet. Dette følger som regel med i settet. Ved godkjenning kontrollerer vi at riktig sett er montert i henhold til dokumentasjonen, bla. fjæringsvei og klaringer inkl. bakkeklaringen på 11 cm som du nevnte. Det lønner seg å undersøke hvor mye settet senker før du kjøper det. Tyskland har tidligere hatt krav til 8 cm bakkeklaring. Les dokumentasjonen slik at du får med deg alle forutsetninger.Her lukter det noe muffens... Skal sjekke opp igjen hva som virkelig er krav tror jeg
stianøverland skrev:Fargen heter vel strengt talt superred, ikke candyred :-p vannet er noe helt annetDet er ikke standard rødfarge på denne
mr2storbrua skrev:Og ellers er vel tidlige røde mk2 i crimson redstianøverland skrev:Fargen heter vel strengt talt superred, ikke candyred :-p vannet er noe helt annetDet er ikke standard rødfarge på denneDen er lakkert med candyeffekt.