Side 7 av 10

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:06 mai 2011 16:00
av tomrnk
ArildM skrev:Fidanza skal jo være blant de bedre svinghjulene en får tak i, men så klart lettet svinghjul fører jo til litt forandring i motorkarakteristikk :)
skal bli mere turtalls hissig som jeg forstår, muli man kan miste litt moment fra bunn av, men det tror jeg er minimalt. Har uansett litt høyere komp enn originalt+ en turbo som skal spinne tidlig, så jeg tenker det blir helt greit med en slik kombo:)

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:12 mai 2011 20:39
av tomrnk
Da begynner ting å ta form :D Fått hejm bakplaten til registeret, toppdekslene og nedre register deksel ferdig pulverlakkert :D De nye kammene og registeret er på plass. Sjønnte absolutt ingenting av hvordan alt blir riktig i forhold til gradene på kammene osv, så det er bra jeg får hjelp :D Litt tilpassing og småtjon ble det.. Titan kamdrevene bygger mere på baksiden enn original drevene, så skruvene i bakplata måtte vi dreie ned hodet på for og få klaring. skruet som holder veivhjulet på plass var også for stor til ATI hjulet, så denne måtte også dreies ned. ellers har det vel gått greit!

Lurer forresten på en ting.. Noen som har tips til hvordan man skal etterstramme toppen uten og måtte ta ut kammene? det er trangt som et h... i toppen!

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:12 mai 2011 23:45
av ArildM
Ikke noe som en ny fin motor klar til bruk 8)

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:13 mai 2011 18:08
av Qurtis
Hei,

Antar du har APR studs eller bolter. Vell, uansett da er det 13 eller 14 mm langpipe det er snakk om (En som er dyp i trynet). Det jeg har gjort er å putte Pipen på Drillen og deretter slanke den med vinkesliperen til den er slank nok til å gjøre jobben. :mrgreen: :mrgreen:

Lykke til.

Qurtis

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:13 mai 2011 20:25
av tomrnk
Qurtis skrev:Hei,

Antar du har APR studs eller bolter. Vell, uansett da er det 13 eller 14 mm langpipe det er snakk om (En som er dyp i trynet). Det jeg har gjort er å putte Pipen på Drillen og deretter slanke den med vinkesliperen til den er slank nok til å gjøre jobben. :mrgreen: :mrgreen:

Lykke til.

Qurtis
spørs om jeg må kjøpe en annen type kopp da :D var utrolig vanskelig og komme til mutrene på studsen med den vi slipa til her om dagen værtfall=D

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:19 jul 2011 12:07
av tomrnk
Liten oppdatering på prosjektet :D
Motor er nesten klar til å senkes tilbake i bilen der den hører hjemme! Prosjektet går smått siden jeg har vært ille plaget med sykdom i hele år :( Men har et håp om å få brukt bilen litt før snøen kommer til trøndelag :D

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:11 aug 2011 16:45
av tomrnk
Da var motoren på plass der han hører hjemme=) litt styr med fidanza svinghjulet som ikke gikk på veiva.. 1/10 feil, så vi måtte frem med kokeutstyret :D

Noen som vet hva de to vakum slangene på servopumpa skal gå til? og er det nødvendig å bruke dem eller kan de blendes?

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:11 aug 2011 16:58
av Haugrud
Vakuumslangene på pumpa di skal nok gå til innsuget, funker sånn at motoren skrur opp tomgangen når du svinger når du står stille, så motoren ikke skal stoppe, siden pumpa stjeler litt kraft!

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:11 aug 2011 17:03
av Scotty
Ene vaklumslangen går til slangen mellom turbo/afm, andre går til til innsugsmanifold.

Har ikke fulgt med så godt i tråden her.. men skal du ikke ha FFIM?

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:11 aug 2011 21:32
av tomrnk
Scotty skrev:Ene vaklumslangen går til slangen mellom turbo/afm, andre går til til innsugsmanifold.

Har ikke fulgt med så godt i tråden her.. men skal du ikke ha FFIM?
FFIM?
Skal kjøre med sprut sllik at jeg slipper AFM, også ser det ut til at jeg blir å kjøpe nytt innsug slik at jeg får trykkgata rett ned til IC. Kan ikke bruke originalt innsug da turboen blir stående i veien for trykkrøret. Er verken bilmekaniker eller veldig kjent med Supraen, så jeg må prøve å lære alt :D

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:12 aug 2011 02:58
av ArildM
Ble at jeg sendte mail til KM jeg også, spent å se om de har lyst å hjelpe til med 4AGE20v motoren min :)

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:12 aug 2011 08:17
av tomrnk
ArildM skrev:Ble at jeg sendte mail til KM jeg også, spent å se om de har lyst å hjelpe til med 4AGE20v motoren min :)
Tror ikke det skal være noe problem =D Magnus har vel ferie nå, men er vel tilbake til uka :D

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:13 aug 2011 17:55
av tomrnk
Scotty skrev:Ene vaklumslangen går til slangen mellom turbo/afm, andre går til til innsugsmanifold.

Har ikke fulgt med så godt i tråden her.. men skal du ikke ha FFIM?

jojo, det blir nytt innsug! og AFM skal bort. Men er vakumtilkoblingene på servopumpra nødvendig? tomgangen blir uansett litt høyere enn normalt med sprutet. Kan man blende kontaktpunktene på servopumpa?

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:18 aug 2011 14:20
av Scotty
Okay det er bra :)

Vet egentlig ikke konsekvensen av å blende vakumtilkobling til servopumpa desverre..

Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

Legg innLagt inn:18 aug 2011 15:15
av Haugrud
Du kan bare blende..gjorde det selv når jeg kverka den ventilen der..!