TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnesmurf sin garasje (mr2er, corolla verso og camry)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #400820  av McLarren

Skikkelig drømmebil det der altså, gratts! :D
 #400839  av 2r-e-rik

takk gud for at du ble kvitt olje brenner'n.
den sti'en der er et godt kjøp.. det der er den beste subaru laget..
potent motor og driv linje med bra geometri..
å desidert den tøffeste fronten..
 #400871  av magnesmurf

Da er bilen registrert på meg og alle handler er i boks :D

Tenkte jeg skulle skrive litt mer om bilen, og tanker fremover, samt legge ut noen bilder av bilen slik den er nå. Ikke polert, men interiøret er jo shinet opp. :D

Når det gjelder selve bilen og opplevelsen må jeg bare si meg enig med jeremy clarkson. Bilen er en bøllebil med tanke på hvordan den oppfører seg. :twisted:
Den er intens å kjøre, og satt opp som en skikkelig sportsbil.
Den kjennes ut som om den vil at du skal kjøre hardest mulig, samtidlig som den også tar tak i dine eldere deler og gir deg klar beskjed om at hvis du ikke vet hva du driver kommer den til å røske av deg hele stasen.. :twisted:

Før jeg fikk justert inn bilen etter mine behov og setet sto litt feil fant jeg også ut at den billigste og enkleste måten å trimme bilen på er å sette setet 20 cm lenger foran enn nødvendig og så nære gulvet som mulig. Det dobler fartsfølelsen, og det virker som man holder 150km/t når man har 80-90. Virkelig skremmende på mørke svingete veier! :mrgreen:

Ellers har jeg forelsket meg i hele bilen! Driter langt i at den bruker dobbelt så mye drivstoff som dieselen, at den ikke kan felle ned baksetet og at den er ubehaglig over dumper osv.

Har to ting å bemerke på bilen som burde vært utbedret. Det ene er en list på bakre hjulbue som er løs. Her har jeg gjort avtale med forrige eier, og lista er bestilt ny fra subaru.
Det andre er at nærlysene på bilen er elendig, påtross av xenon. De er justert alt for lavt ned. Lyser knapt 15 meter foran bilen. Og de kan ikke justeres slik jeg har fortsått det, siden de skal justere seg automatisk.

Ellers har jeg som sagt kjøpt horn til bilen. Kjøpte også bagasjeromsmatte idag, samt olje+filter.

NÃ¥r det gjelder planer fremover i tid er det jo litt jeg gjerne skulle gjort, men det kommer etterhvert. Ikke alt er like viktig heller.

Vil gjerne ha noen andre felger enn gullfelger. Blir muligens noe gunmetal farget, evt sorte eller hvite. Usikker på hva jeg gjør enda. Kan lakkere de gamle hos pulvverlakkerer. Kan også kjøpe nye. Kanskje 18". Må undersøke mer før jeg bestemmer meg, men synes de på dette bildet er tøffe:
Bilde

Vil jo også som nevnt bygge bedre annlegg. Sitter noe uorginalt der nå som spiller ok.
Baklmaper er også nevnt.

En understellsbehandling hadde ikke vært så dumt.
Skvettlapper må på.
Blir nok en motorvarmer etterhvert.

Innstegslister hadde også vært fint.
Vil gjerne ha de xenonlampene i grillen jeg hadde på gamle imprezaen, så det kanksje dukker opp etterhvert.
Vil også ha tåkelys, men synes bilen ser bedre ut med dekslene. Og bruker de egentlig bare som kjørellys om dagen, for å slippe å bruke opp xenonpærene. Kanksje montere noen grøftere bak STI deksler i fanger, eller kanskje jeg kjøper hovedlamper med innebygd ledbelysning, da det er å få kjøpt. Blir noe slik: Bilde

Kunne også tenkt meg å oppgradere bilen litt med whiteline stag bak, og målere fra defi i klokkeplassen.

Mulig det også blir et eksosanlegg med litt bedre lyd. Fortsatt diskre, men som låter litt bedre over 4000rpm. Da blir det vel samme med chipping og et trimfilter fra cosworth.

Vurderer også frontleppe, og å enten fjerne takvingen, eller montere "haifinner" foran takvingen.

NÃ¥ til bildene av bilen:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #400883  av McLarren

Utrolig fin den bilen, men min mening er å holde den stock, enda stereo kan godt oppgraderes. :)
Kunne godt tenkt meg å få kjørt en sånn jeg og, er som du sa en bil som kan drepe deg på 257 forskjellige måter om du ikke følger med. :lol:
Er nok bare å begynne å spare... :D
 #400894  av magnesmurf

Mr2en og denne stiller vel omtrent i samme liga når det gjelder interiøret. Mye plast i begge biler, men ikke så mye at det er plagsomt :wink:
 #400906  av magnesmurf

Ikke sjans. Er alt for glad i mr2en :wink:
Begge står i garasjen, og ingen av dem kommer til å reise noe sted :lol:

Hvis mr2en blir for kjedelig får jeg bare slenge på coilovers og en turbo :wink:
 #401591  av magnesmurf

Har vært "flink" idag 8)
Kom hjem fra jobb ca 22.30
Kl 00.30 var det:
-montert rallyarmor skvettlapper på bilen. Skvettlappene ble denne gang bestilt med mørk grå logo for å være litt mer diskre.
-Skiftet løs list over hjulbue bak, høyre side.
-påmontert takspoiler foran den orginale.

Igår prøvde jeg også å montere på rød vinylfilm på baklyktene. Derav avgjørelsen om å kjøpe 05 modell baklykter. Orker ikke knote unødvendig med slike ting :P
Ser ikke så galt ut på en meters avstand da..

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #401655  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Har bestilt en annen leppe :wink:
Samme type som sitter orginalt på en spesialversjon av bilen, s204 sti.
Skulle nesten til å skrive at du nok allerede hadde bestilt en ;) Blir helt sikkert veldig nice. Bilde av leppen du har bestilt?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 35