en racingcat gir nok ikke mange hestene det heller, om jeg vil tippe så kanskje 4-5 hester.. Til sammenligning ble 156hk MR2 listet som 160hk i land hvor katalysator ikke var påbudt på den tiden
at effektkurven blir så høy er også grunnet naturen til denne generasjonen motor.. det sier seg selv at når denne generasjon motor har 175hk mot tidligere 156hk, mens maks dreiemoment er det samme så har dem flyttet dreiemomentet opp i turtallsregisteret, altså designet motoren slik at den er mer turtallsvillig. Det er orginalt vel og merke, en chip vil vel bare gjøre dette tydeligere, og, en friere eksos vil så klart også bidra til mer dreiemoment på høyt turtall (og dermed flere hester)

at effektkurven blir så høy er også grunnet naturen til denne generasjonen motor.. det sier seg selv at når denne generasjon motor har 175hk mot tidligere 156hk, mens maks dreiemoment er det samme så har dem flyttet dreiemomentet opp i turtallsregisteret, altså designet motoren slik at den er mer turtallsvillig. Det er orginalt vel og merke, en chip vil vel bare gjøre dette tydeligere, og, en friere eksos vil så klart også bidra til mer dreiemoment på høyt turtall (og dermed flere hester)

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet