TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig.. SÃ¥ fikk jeg bilen min.. Her er noen bilder..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#49563  av CelicaTurbo

en racingcat gir nok ikke mange hestene det heller, om jeg vil tippe så kanskje 4-5 hester.. Til sammenligning ble 156hk MR2 listet som 160hk i land hvor katalysator ikke var påbudt på den tiden :wink:

at effektkurven blir så høy er også grunnet naturen til denne generasjonen motor.. det sier seg selv at når denne generasjon motor har 175hk mot tidligere 156hk, mens maks dreiemoment er det samme så har dem flyttet dreiemomentet opp i turtallsregisteret, altså designet motoren slik at den er mer turtallsvillig. Det er orginalt vel og merke, en chip vil vel bare gjøre dette tydeligere, og, en friere eksos vil så klart også bidra til mer dreiemoment på høyt turtall (og dermed flere hester) :)

#49600  av spkstrp

Speeder skrev:Nå står det jo faktisk tidligere i denne tråden. svart på hvitt i grafer hvor mye chip gir... sammen med ny eksos
LOL :lol: Typisk eksempel på at infoen bare ligger klar til å brukes, men blir ikke benyttet :D Men hvor mye effekt man får på en 156 hk er jo usikkert. ?

#49693  av [BHS]paladin

men uansett alle månner drar, chip+nytt innsug+racing cat+effekteksosanlegg+nye cammaksler. Så tror jeg det blir hesster ut av det oxo 8)

#49706  av spkstrp

[BHS]paladin skrev:hæ....
Var jeg så uklar? ;)

#49707  av chris

[BHS]paladin skrev:men uansett alle månner drar, chip+nytt innsug+racing cat+effekteksosanlegg+nye cammaksler. Så tror jeg det blir hesster ut av det oxo 8)
er en grei sak å få hk utav de fleste motorer, så lenge man driter penger. :P

#57362  av McHowie

Nå har jeg sett 6 episoder av "Pimp my ride" fra MTV.. Så nå er jeg VELDIG gira på å få satt noen framtidsplaner for bilen min. Nå er ikke jeg den største mekanikeren på jorda, men hadde vært fint med tips fra dere som har peiling innenfor interiør / stereo osv.
Alle tips mottas med takk!! :)

#58192  av sw20

tok bort katta på bilen min.. virker som om jeg mista bunndrag???????????

kan dette stemme???

har bare "trimma" med kn-kit ellers,, men det blir vel bare gromm lyd av det:: 8) Virka jo som den går dobbelt så fort da.. :roll: :roll:

lurer på å sette på igjenn kat. men skal legge den i disel bad først.. har hørt at det skal "åpne" den igjenn...

#58276  av angrykid

bytt ut anlegget ditt, skift ut stolene, og gi dem til meg, eller stort sett bare bytte bil? :D

anyway, jeg startet ganske godt. bytt ut subbene dine, få noen litt mer voksne inn i bilen din. Ny forsterker, neonkit i samme farge som du har under, inni bilen. gjerne i fotbrønnen. Du kan kanskje med fordel lakkere den ramma som ligger rundt spiller og varmeapparatstyringen i samme farge som bilen din. bytte ratt, om du finner ett momoratt som har airbag.

Utover det så vet jeg ikke helt hva du kan finne på sånn i farta. :)

#58497  av chris

sw20 skrev:tok bort katta på bilen min.. virker som om jeg mista bunndrag???????????
saken er vel heller den at man flytter kreftene høyere opp på registeret.

#58546  av vegar85

jeg har fjernet cat`en på min celica. syntes jeg fikk bedre bunndrag jeg.........

#58548  av chris

vegar85 skrev:jeg har fjernet cat`en på min celica. syntes jeg fikk bedre bunndrag jeg.........
ja, men du har turbo

#64586  av McHowie

Slenger inn litt flere bilder av bilen, siden jeg først og fremst er trøtt og kjeder meg, men for det andre så er den nyvaska og det var mørkt og trivelig ute :P
Vedlegg
diverse0057.JPG
diverse0057.JPG (45.06 kiB) Vist 194 ganger
diverse0056.JPG
diverse0056.JPG (59.36 kiB) Vist 198 ganger
diverse0055.JPG
diverse0055.JPG (87.88 kiB) Vist 196 ganger
diverse0054.JPG
diverse0054.JPG (134.96 kiB) Vist 194 ganger
diverse0053.JPG
diverse0053.JPG (57.68 kiB) Vist 194 ganger

#64588  av McHowie

Litt flere
Vedlegg
diverse0062.JPG
diverse0062.JPG (130.71 kiB) Vist 197 ganger
diverse0061.JPG
diverse0061.JPG (67.08 kiB) Vist 201 ganger
diverse0060.JPG
diverse0060.JPG (113.3 kiB) Vist 196 ganger
diverse0059.JPG
diverse0059.JPG (35.71 kiB) Vist 192 ganger
diverse0058.JPG
diverse0058.JPG (37.48 kiB) Vist 191 ganger

#64592  av chris

helt rå bil det der, som jeg har fortalt deg før ;)

men ett tips.. gjør sånn som jeg og mange andre har gjort, bytt ut tåkebaklysene med vanlige pærer, eller bytt sokkel og få brems+kjørelys i de.. sånn at du får lys i alle fire. mye mye penere! :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9