TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GÃ¥r ikke pÃ¥ en sylinder??? HJELP!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #402471  av niklasf91

mr2storbrua skrev:Har du tatt komptest? Kan også prøve å bytte om på dysene...
Ja, jeg tok komptest, det virka fint. Men å bytte om dysene har jeg ikke prøvd. Aner ikke hvordan å få dem ut:P
De satt som bare det!
 #402482  av niklasf91

Jeg mener den var tørr? så regner jo med at den ikke får bensin..
 #402994  av niklasf91

Nå har jo bilen helt nytt tenningsett så det veit jeg fungerer! I dag skiftet jeg plass på 2 dyser, dysen til den sylinderen som ikke fungerer og sylinderen ved siden av som fungerer... Det gjorde ingen forskjell... Så da veit jeg at dysene fyngerer... Hva er det da?????????????
 #402996  av Mr_Storbrua

er pluggen på den sylinderen som ikke tenner fremdeles tørr? Da er det jo ett tegn på at den ikke får bensin. Så om dysa er i orden, så er det vel strøm til dysa som er ett problem..
 #403350  av FireWalk

Er ikke dette problemet løst enda?

Få tak i en slik tenningstester du setter imellom som lyser/blinker når det kommet strøm til pluggen så ser du om tenningen funker som den skal på alle 4.

Når det gjelder bensinsystemet så kan det være elektrisk, at dysene funker men at de ikke får strøm. Bruk multimeter og mål kontaktene til hver enkelt dyse. Forsikre deg om at det ikke er noe ledningsbrudd. Om du feilsøker dette riktig skal du kunne klare via eliminasjonsmetoden å til slutt sitte igjen med svaret på hva som er galt.
 #403584  av niklasf91

FireWalk skrev:Er ikke dette problemet løst enda?

Få tak i en slik tenningstester du setter imellom som lyser/blinker når det kommet strøm til pluggen så ser du om tenningen funker som den skal på alle 4.

Når det gjelder bensinsystemet så kan det være elektrisk, at dysene funker men at de ikke får strøm. Bruk multimeter og mål kontaktene til hver enkelt dyse. Forsikre deg om at det ikke er noe ledningsbrudd. Om du feilsøker dette riktig skal du kunne klare via eliminasjonsmetoden å til slutt sitte igjen med svaret på hva som er galt.
Nei dette er verre en jeg trodde :( fryktelige triste saker! Og så er det sikkert ett eller annet smått jeg overser...
 #403880  av mr292

Fikk samme problemet sist torsdag(etter høytrykkspyling nedenifra), rakk da bare å sjekke tennplugger og ledninger, og såvidt fordeler, men bare fordelerlogg, og ikke videre inni rotor/fordeler.

skal gi lyd ifra meg så får du høre hva det er.
I mitt tilfelle gikk den på 2,5 sylindrer. fikk den bare til å gå såvidt. (med mye gass) men så "daua" den helt.
 #404134  av niklasf91

mr292 skrev:Fikk samme problemet sist torsdag(etter høytrykkspyling nedenifra), rakk da bare å sjekke tennplugger og ledninger, og såvidt fordeler, men bare fordelerlogg, og ikke videre inni rotor/fordeler.

skal gi lyd ifra meg så får du høre hva det er.
I mitt tilfelle gikk den på 2,5 sylindrer. fikk den bare til å gå såvidt. (med mye gass) men så "daua" den helt.
Ja hadde vært flott hvis du sier ifra, kanskje vi har samme problem!
 #404886  av niklasf91

mr292 skrev:har ikke fått start enda, dårlig fordelerlokk, samt endel klusj på ledningsnettet, (må fixe dette først)
okey, men si ifra med en gang du har funnet feilen! :D
 #404934  av mr292

tror ikke du må regne med å få svar av meg , regner med det er noe mere krøll på ledningsnettet mitt. men jeg gidder rett og slett ikke å legge mer tid/penger på bilen nå. ble utsatt for inbrudd i mellomhjula, og skal uansett avskilte den, og søke om ombygging til turbo motor. da dette var planen for 2012 (bilen fyller 10 år i norge).
ting du må være HELT sikker på at er riktig må være dette.

er veldig surt å "gi opp". men jeg skulle jo bare kjørt 1 tur med den uansett om jeg hadde fått start (hjem til vinterlagring/mekkeplass)

luft
bensin
kompresjon
gnist(til riktig tid).

luft og bensin kan man få avkrefte/bekrefte med f.eks startgass.
kompresjon kan testes med kompresjonstest.
Gnist kan kontrolleres på pluggen, og tidspunkt må man ha "prøvelampe" som blinker akkurat når sylinderen gnister, for å se tenningstidspunkt.
 #409405  av FireWalk

Syntes dette høres mer og mer ut som brudd i ledningsnett. Få tak i et multimeter, ta ut kontakten til en og en dyse og mål at der er spenning mens motoren går, eller når noen vrir om starteren med nøkkelen (om motoren ikke vil gå av seg selv).
 #412355  av niklasf91

Leverte den til verksted for 1 uke siden, og har ENDELIG funnet ut hva feilen var!!!!!!! De sa at bilen hadde en omformer hvor en av kursene hadde gått... De skulle se om de fant noen som leverte omformer til den motoren, men de var veldig overasket over at motoren hadde omformer i det hele tatt...

Noen som kan gi med ett bilde av omformeren og hvor jeg kan få tak i det?
Eller hva jeg skal søke på?

Jeg har aldri vært borte i en omformer, aner ikke hvordan det ser ut eller hva den gjør, og ihvertfall ikke hvor på motoren den sitter...

men hallo? ENDELIG funnet feilen!!!!!
 #412363  av FireWalk

En omformer til hva da? En omformer er vel egentlig det samme som en trafo som transformerer spenning opp eller ned. Har du en mobil lader så har du en omformer i hus. Den transformerer spenning fra 220v til 5 eller 8v som mobilen kan bruke..

Lurer på hva slags omformer de snakker om? En coil er vel også en omformer forsåvidt...

Spør gjerne hva slags omformer det er snakk om, hvor den er og hva den er til... Kan ikke huske det er noen omformer i det motorrommet foruten det jeg allerede har nevnt? Iallefall ikke som har noen kritisk funksjon for motorens gange.. Men nå er det jo en stund siden jeg skrudde på orginal motor. Uansett, noen omformer kan jeg ikke huske.. ?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8