TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aks tider....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#126571  av CelicaTurbo

orginalfelgene på st185 og st205 er begge ganske fæle ja, men husker ærlig talt ikke hvordan orginalfelgene er på s13 og s14 da :D

#126584  av Alec

orginalfelgene på st185 og st205 er begge ganske fæle ja, men husker ærlig talt ikke hvordan orginalfelgene er på s13 og s14 da
Er ikke noe særlig å skryte av de heller, 215/55-16 mener jeg å huske, de ser slik ut: men de er da noe penere enn de som fulgte med st205 gt4 vil jeg si... :wink: (punktum må vel være at originalfelger ALDRI er det feteste du kan ha på)
Vedlegg
originalfelger.jpg
originalfelger.jpg (16.83 kiB) Vist 840 ganger

#126587  av TheStig

de der er ikke så ille nei.. men original felger egner seg som oftest kun til banebruk, vinter osv ja

#126605  av CelicaTurbo

Ser ikke ille ut de der nei, men det der er jo en S14a, ble den første modellen av S14 levert med de samme felgene så er det et bra designvalg for Nissan på den tiden ihvertfall :D

#126616  av Alec

S14 ble levert med de felgene helt fra produksjonstart i 1994. Da var nok felgene pene nok, men bilen ble levert med de felgene helt opp til 2001-2002 når S15 tok over, med nye originalfelger. Med andre ord, de som kjøpte en S14a i 2001 og fikk med de felgene må jo ha grini...
Har S14 selv, men ikke f**n om jeg kjører med originalfelgene..
(har org. felger på vinterdekkene da :oops: )
Ps: Var noen av dere i klubben her på japsetreff eller? Så et par gt4 på banen, sort å grå mener jeg, begge st185 og en rød mr2 med den sykeste lyden jeg har hørt på lenge...
(få Toyota'er når det var drifting da, der var det et annet merke som regjerte :lol: )

#126634  av TheStig

hehe ja når det kommer til at bilene skal slippe tak og skrense endeløs langt avgårde er nissan best :P

#126636  av tojo

Nåja når man skal skrense endeløst avgårde er jo "kultbilen" AE86 et godt valg. (tror ikke dem er dårligere enn Nissan :wink: )
Har også sett at eldre Celica`er med bakhjulstrekk er gode driftebiler. :D
Nissan er et godt valg det også! men å si at dem er best.....neh det setter jeg min tvil på.

#126639  av Alec

hehe, ae86 er jo den feteste toyota'en ever! digger den bilen der, men ekstremt sjelden her på berget og det koster grisemye å bygge opp en slik bil til drifting....
Aldri sett celica med bakjhulstrekk, gammel, gammel modell da??
Sett med tanke på hvor populært merket Nissan er i drifting rundt omkring i verden, og hvor lite det skal til å få de rigga til drifting og alle bakhjulstrekkmodellene Nissan har, så tørr jeg påstå Nissan er bedre til drifting:
-200sx, S12, S13, S14, S15, Silvia
skyline Gt-s
300zx
350z
+++
(toyota har formel1 da....)

#126641  av CelicaTurbo

var ute på banen ja, med sølvgrå.. ellers var 2fastgt4 ute med sin sorte st185, Magne med sin røde MR2 og Kaimagne med sin røde nyere Celica, samt det var noen MR2 mk1 på banen. Magne slapp såvidt gjennom desibeltesten med 98db :lol:

#126643  av Dalan

CelicaTurbo skrev:Magne slapp såvidt gjennom desibeltesten med 98db :lol:
Ikke vits å ha no særlig mindre enn det som er lovlig vel? 8)

#126645  av Alec

Skjønner ikke den desibelgreia, er jo tross alt en racing-bane man skal kjøre på, men 100 db, hvor høyt er egentlig det? Kan man kjøre med strakt rør fra turbo og ut uten kat og komme under 100 db???
CelicaTurbo: Da må det ha vært deg som ratta rundt utpå der da ja!
Tenkte å kjøre på bane selv, men fikk aldri tak i noe billige dekk så økonomien satt en fin stopper for det, 265/35 18 i gateslicks er DYYYRT!!!
:lol:

#126740  av CelicaTurbo

du trenger da ikke 265 i slicks for å kjøre på bane vel? ;) Har inntrykk av at de fleste kjører med 205 eller 215 i slicks, som ofte er vesentlig smalere enn hva de kjører med på gaten men rapporterer allikevel mye bedre grep.. når man kjører med slicks er det ikke meningen at bilen fremdeles skal se ut som en ustillingsbil med ultrarå felger osv :lol:

#126767  av Alec

hehe, enig i det, hørt at bredden ikke spiller såå stor rolle på banen. Tingen er den at jeg kjører med gateslicksa på sommerfelgene som jeg kjører med nå! eneste dekka jeg har og de frista lite å svi bort...(265 bak og 235 foran....) Men har skaffa meg no dekk til å sette på org. felgene nå :twisted:

#126791  av 2fastgt4

Alec skrev:hehe, enig i det, hørt at bredden ikke spiller såå stor rolle på banen. Tingen er den at jeg kjører med gateslicksa på sommerfelgene som jeg kjører med nå! eneste dekka jeg har og de frista lite å svi bort...(265 bak og 235 foran....) Men har skaffa meg no dekk til å sette på org. felgene nå :twisted:
er ikke de dekka litt mye å ta i :?: mye dødvekt mener jeg.

angrer selv på mitt kjøp av 8" \17" med 235/40-17 det er fint å se på men jævelig tungt.
på bane har jeg 7"\16" med 225/45-16 nesten som å få 50 hk ekstra bare ved bytte av hjul :D

kjøpte de 17" for å fylle ut hjulbuene :D var vel kanskje samme grunn du hadde :D

sitter selv med problemet at banedekka er brukt opp og har ikke råd til nye :cry: litt synd å ødelegge gatedekka..........men kanskje....får se.

#126817  av Alec

Merker ikke dødvekten når jeg kjører ihvertfall, men det er selvfølgelig ikke like lett å få rumpa til å slippe med så breie dekk :lol: ...
Men kjøpte de først og fremst så breie for å fylle heeelt ut til kanten, må innrømme det..., men fy søren som dekka sitter på veien og da...
Men nå som nye dekk er anskaffet så blir det banekjøring på meg neste gang :twisted:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13