Side 61 av 102
Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:13 aug 2015 20:27
av magnesmurf
Turbogirkassen har vel Lsd? Må da fint være mulig å oppdrive en brukt turbo girkasse? Mener at Lasse solgte en for litt siden.
Hør med ham evt med han lennart fyren i sverige eller egon hos motorimport eller hva de nå heter i danmark.
Burde ikke være vanskelig å få ta i en turbogirkasse. Mulig jeg tar feil, og den ikke har Lsd, men er ganske sikker på at den har det.
Det vil gi bilen bedre balanse i svingene hvis du får en slik diff, men kun ved aktiv kjøring. Så den er ikke et must, men det er en grunn til at mr2 beams fikk det orginalt

Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:13 aug 2015 20:43
av GhostRider88
Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:13 aug 2015 21:15
av marlboro1310
Synes det er spennende prosjekt dette, men det er dårlig med bilder!!

Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:13 aug 2015 22:45
av GhostRider88
marlboro1310 skrev:Synes det er spennende prosjekt dette, men det er dårlig med bilder!! 
Ja, veldig spennende! Ting har stått litt på vent under bestilling av orginaldeler osv, og nå dette med lsd, men til uken dukker det nok opp bilder av monteringsprosessen

Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:13 aug 2015 22:56
av magnesmurf
GhostRider88 skrev:magnesmurf skrev:Turbogirkassen har vel Lsd? Må da fint være mulig å oppdrive en brukt turbo girkasse? Mener at Lasse solgte en for litt siden.
Hør med ham evt med han lennart fyren i sverige eller egon hos motorimport eller hva de nå heter i danmark.
Burde ikke være vanskelig å få ta i en turbogirkasse. Mulig jeg tar feil, og den ikke har Lsd, men er ganske sikker på at den har det.
Det vil gi bilen bedre balanse i svingene hvis du får en slik diff, men kun ved aktiv kjøring. Så den er ikke et must, men det er en grunn til at mr2 beams fikk det orginalt 
Snakket om dette med toypars, å turbokassen passer ikke på beams motoren.. Å jeg kjører ikke så aktivt at jeg vil merke noe særlig til det. Bruker bilen til kosekjøring fine sommersdager, med enkelte innfall av lysten høyerefot 
Du har ikke sperre på din du?
Hør med Lasse om dette med turbogirkassen. Både 3sge og 3sgte er jo i prinsippet samme motor, med og uten turbo. Og beams er jo 3sge motor det også. I og for seg med annen topp, men siden din girkasse passer på beams motoren, bør jo også en turbogirkasse passe. Vet at mange som har slengt turbomotor i sine biler har brukt orginal girkasse fra sugemotor i kombinasjon med turbomotoren de har satt, så det må gå fint andre veien også.
Jeg har ikke sperre i min, men skulle gjerne hatt det, selv om det ikke er noe must.
Tenkter jo litt på at når du først har brukt så mye penger på beams motor, burde du bruke det lille ekstra på å få lsd som disse bilene ble levert med orginalt.
Send en pm til lasse og spør om dette med girkasser. Passer turbogirkasse på sugemotor og har alle turbogirkasser lsd?
Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:13 aug 2015 23:27
av GhostRider88
Har sendt han en pm, så får vi se. Uansett blir jeg fornøyd med eller uten. Ble kanskje mer beroliget for alternativet uten diff når jeg leste dette på
http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=518250
...On the topic of lsd's though i find the open diff works fine and 99% of the time spins both wheels off the line.
Unless you will be tracking the car or adding a lot of power, doubt you will need an LSD. These cars have quite a bit of traction as they sit.
Og (
http://www.mr2.com/forums/archive/index ... 91011.html)
In most cases, booth wheels breaking loose means LDS but Non-LSD's can cause both wheels to break loose if the conditions are right.
To make sure lift of the rear end of the car, and spin the rear wheels. If they turn the same way, it's an LSD.
That trick doesn't work on the OEM "LSD" that Toyota used in the SW's. They normally will spin opposite just like an open diff.
To really get technical, the "LSD" that toyota used isn't even really an LSD (basically toyota pulled a fast one on everyone back then). Its really nothing more then tight open diff with a slight different cut on the spider gears in the diff. Toyota claims it to be a Viscous LSD which is is NOT. A Viscous LSD is a 100% sealed unit that is filled with a very thick Silicone based fluid. Now the Toyota "LSD" does work but its by no means great.
Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:13 aug 2015 23:52
av magnesmurf
Er som jeg skrev ikke et must, men bilen ligger bedre i svingene ved aktiv kjøring.
Du har jo kjørt bilen din endel, og vet hvordan den oppfører seg i svinger.
Hvis du føler at den er mer enn bra nok, har du ikke behov for lsd, og sansynligvis ikke glede av den heller.
For min egen del, syntes jeg at bilen lå litt for dårlig i sving. Noe skyltes feil dekkvalg forrige sesong, og noe skyltes litt slitasje og komfortvennlig understell.
Personlig følte jeg at det var verdt både pengene, samt å offre litt komfort for å bedre kjøreegenskaper. Så jeg synes både skikkelige dekk i riktig dimensjon, samt nye senkefjærer og stive dempere var verdt pengene. Skulle gjerne hatt lsd i tillegg.
På en annen side banekjører jeg av og til, selv om det blir mest kosekjøring på landevei.
Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:14 aug 2015 00:00
av GhostRider88
magnesmurf skrev:Er som jeg skrev ikke et must, men bilen ligger bedre i svingene ved aktiv kjøring.
Du har jo kjørt bilen din endel, og vet hvordan den oppfører seg i svinger.
Hvis du føler at den er mer enn bra nok, har du ikke behov for lsd, og sansynligvis ikke glede av den heller.
For min egen del, syntes jeg at bilen lå litt for dårlig i sving. Noe skyltes feil dekkvalg forrige sesong, og noe skyltes litt slitasje og komfortvennlig understell.
Personlig følte jeg at det var verdt både pengene, samt å offre litt komfort for å bedre kjøreegenskaper. Så jeg synes både skikkelige dekk i riktig dimensjon, samt nye senkefjærer og stive dempere var verdt pengene. Skulle gjerne hatt lsd i tillegg.
På en annen side banekjører jeg av og til, selv om det blir mest kosekjøring på landevei.
Enig i dette her. Basert på min kjørestil så oppfører den seg slik jeg vil og jeg savner ikke noe på feelingen. Så nei, jeg føler, trenger ikke og har egentlig noe behov for lsd. Var i utgangspunktet om de fant en brukt til prisen jeg har fått at det hadde blitt aktuelt med lsd

Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:14 aug 2015 10:33
av magnesmurf
Kan hvertfall si at det som endret oppførselen og veiholdningen til min bil mest, var gode dekk i riktig dimensjon.
Merker stor forskjell på å ha bredere dekk bak enn foran.
Når bilen mistet veigrep tidligere, kom rumpa plutselig og fort. Nå skal det mye mer til for å mist veigrepet, og nå mister bilen veigrep omtrent samtidlig foran og bak.
Før var bilen med andre ord ganske overstyrt, og veldig skummel når den slapp.
Nå er den temmelig nøytral, med en liten tendens til overstyring. Selvfølgelig litt avhengig av vektfordeling og om man bremser eller gir gass i sving. Flytting av tyngdepunkt mtp på bremsing og akselerering kan skape temmelig skumle situasjoner når disse bilene kjøres på grensen.
Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:14 aug 2015 11:25
av Makk
Personlig erfaring mellom GTI non-LSD og Turbo LSD, selvom obviously der er mer power på turbo så er det ganske mye lettere å "leke" seg med en LSD bil (og den er bedre på glatt!) :p
Til vanlig kjøring er det sikkert ikke nødvendig da, men kan du så kan du, så hvorfor ikke

Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:14 aug 2015 17:17
av GhostRider88
magnesmurf skrev:Kan hvertfall si at det som endret oppførselen og veiholdningen til min bil mest, var gode dekk i riktig dimensjon.
Merker stor forskjell på å ha bredere dekk bak enn foran.
Når bilen mistet veigrep tidligere, kom rumpa plutselig og fort. Nå skal det mye mer til for å mist veigrepet, og nå mister bilen veigrep omtrent samtidlig foran og bak.
Før var bilen med andre ord ganske overstyrt, og veldig skummel når den slapp.
Nå er den temmelig nøytral, med en liten tendens til overstyring. Selvfølgelig litt avhengig av vektfordeling og om man bremser eller gir gass i sving. Flytting av tyngdepunkt mtp på bremsing og akselerering kan skape temmelig skumle situasjoner når disse bilene kjøres på grensen.
Nyttig å vite! Fikk svar fra lasse ang om turbokassen passer gti. Det trengs ny clutch, svinghjul, samt drivaksler og nav fra turbo for å få det til å passe. Dermed faller det alternativet bort. Så da blir det heller å se mer på hva du har gjort om jeg føler behovet

Dette kan jeg i praksis klare selv også.
Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:26 aug 2015 16:33
av GhostRider88
Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:27 aug 2015 22:45
av GhostRider88
Mye tyder på at det blir henting av mr2'en neste helg. Passer jo da fint at jeg har bursdag samme helg

Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:29 aug 2015 06:17
av magnesmurf
Du får ta en tur innom hvis du passerer mjøndalen på vei hjem

Re: Thomas's sin 3S-GE BEAMS MR2 SW20
Legg innLagt inn:31 aug 2015 01:26
av GhostRider88
magnesmurf skrev:Du får ta en tur innom hvis du passerer mjøndalen på vei hjem 
Blir nok ikke den veien jeg kjører hjem, men du skal få se bilen en dag det passer seg
