Ja ja, Har litt skruing på gang da

Kjekt å ha litt å fylle tiden jeg ikke har med , he he.
Startet supran i våres, men fikk ganske tidlig en ulyd i motoren. En slaks tikke lyd som jeg ikke fikk helt taket på hvor kom i fra, Tenningsbank?? Ventiler?? Rådebank??
Etter mye testing frem å tilbake med dårlig resultater endte jeg opp med en komp test. Dette viste 12 bar på sylinder 1,2,3,4 og 6, sylinder 5 hadde 3 bar
Samtidig som motoren begynte å spytte kjølevann. Jeg ante et topp pakningsbrudd. Neste steg var å ta av toppen å se etter, da så jeg med en gang, at her manglet det en bit av topp pakningen imellom sylinder 4 og 5, greit nok tenkte jeg. Helt til jeg så etter på toppen, det manglet også en nevneverdig bit av toppen...
Så her har det nok vært varmt ja. Muligens skjedd under mapping, hadde et par drag med noe mager blanding, så det heller nok mot det.
Sendte toppen til sveising og planing, å venter på pakning fra cometic. 1.5 mm, siden den nå er planet et par ganger. Dette for å ikke få for høy komp.
Satser på at den er på veien i løpet av halvannen uke
