TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #407404  av magnesmurf

Fikk tak i lufteniplene på ebay.
Selgeren sendte kun til US, så Audun F ordnet med inførsel, siden han har jetcarrier.
Meningen er å kunne lufte bremsene kjapt og enkelt etter litt banekjøring 8)

NÃ¥r dte gjelder dekk er jeg usikker. Har gateslicks til bilen, men skal ha noen nye bruksdekk.

Og dimensjonen 215/40-17 er visst ikke så populær idag. Så det er begrenst utvalg av høyytelses dekk til bilen.
Blir kanskje goodyear eagle, pirelli P zero eller bridgestone potenza re050.
 #408342  av magnesmurf

Lurer fortsatt på dekk til bilen.

Veldig usikker på hva som vil gjøre en god jobb på mr2.
Foreløbige alternativ er disse:

-Michelin exalto.
-Goodyear eagle F1.
-Bridgestone potenza Re050.
-Nokian Z.
-Toyo proxes T1-R
 #408343  av Andrepedersen

magnesmurf skrev:Lurer fortsatt på dekk til bilen.

Veldig usikker på hva som vil gjøre en god jobb på mr2.
Foreløbige alternativ er disse:

-Michelin exalto.
-Goodyear eagle F1.
-Bridgestone potenza Re050.
-Nokian Z.
-Toyo proxes T1-R

Har kjørt med goodyear eagle f1. Dekk til en relativt dyr penge, kjøpte nankangdekk til 700kr året etterpå som var M Y E bedre.
 #408352  av john_e

Sier som jeg ofte sier: Federal ss595, mye brukt i auto-x og drifting. Brede i forhold til specs også, får mye gummi.
Eneste negative er at de er litt glatte på regnføre..

Prisen er heller ikke til å klage på. Betalte under 700 pr. dekk i 235/40-17 ;)
 #408353  av magnesmurf

Skeptisk til billigmerker :wink:

Men kan sikkert stryke goodyear eagle av listen da..

Heller mest mot michelin, nokian eller toyo.
Har god erfaring med nokian. Og både nokian og toyo for mye god kritikk her:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
 #408354  av magnesmurf

john_e skrev:Sier som jeg ofte sier: Federal ss595, mye brukt i auto-x og drifting. Brede i forhold til specs også, får mye gummi.
Eneste negative er at de er litt glatte på regnføre..

Prisen er heller ikke til å klage på. Betalte under 700 pr. dekk i 235/40-17 ;)
Skulle jeg brukt dekkene på banekjøring hadde jeg absolutt kikket på de dekkene også. (har sett på de en gang tiden tidligere)
Men har et eget sett med R888 til banedagene, så de jeg skal ha nå skal være til landeveiskjøring og kosekjøring :wink:
Vil derfor ha noe som sitter godt, både på vått og tørt, samt at de er stille.
 #408355  av Andrepedersen

Jeg skjønner. Brigestone gjør susen der. Har aldri angra på et sett ivertfall :)
 #408359  av DanielJ

Har Toyo T1R på min bil! Funker utrulig bra, jeg er stråendefornøyd med dekkene :D Godt grep og de varer lenge.
 #408379  av Skarholm

Hadde toyo på min, er suverent de beste jeg har kjørt på vått føre. Minuset med de er den korte holdbarheten, pga at gummien er litt myk. Kjører no på dunlop er ikke mye å utsette minus pris.
 #408412  av magnesmurf

Litt skeptisk til toyo dekkene med tanke på kort holdbarhet og myke sidevegger.
Alt jeg har hatt av dekk med myke sidevegger har i mine øyne vært grusomt å kjøre med, siden det føles ut som bilen slipper når sideveggen flekser.

Skal i og for seg ha 40 profil, men alikevel skeptisk...
Har samme problemet med conti dekk. Liker ikke å kjøre på de pga for myke sidevegger.
Derfor jeg bytter fra conti dekkene som sitter på..
 #408475  av ArildM

Gir det ikke en mer kontrollert slipp om sideveggene på dekkene flekser litt?
Føler at det gir en mer kontrollert overgang fra grep til at det slipper om du har sidevegger som gir littegrann etter?
 #408483  av magnesmurf

Det varierer nok fra dekk til dekk. Kommer ann på gummiblanding også.
Noen dekk slipper med progressivt enn andre.

Men myke sidevegger gjør at veggene på dekket flekser under belastning, noe jeg føler er ugunstig, siden det da føles ut som man er på vei til å slippe.

Har kikket litt på både priser og omtaler nå.

Har i grunn bestemt meg for følgende, basert på omtaler på tyrereviews.co.uk og på priser hos dekkonline.

Toyo er uaktuelt pga pris. Nokian er billigere enn toyo, og jeg har god erfaring med nokian. Skal jeg kjøpe billigst er nokian det mest aktuelle.
Skal jeg opp litt i pris er det nok bridgestone som gjelder.
Skal jeg kjøpe dyre dekk blir det michelin.

Har et sett med Bridgestone RE070 R dekk på vei til imprezaen. Hvis disse tilfredstiller comfortmessig blir det nok bridgestone på mr2en også.
Skal hvertfall ikke være noe tvil om kjøreegenskapene til de dekkene 8)
 #408815  av lasse

Har hatt toyo t1-r på min, fornøyd med de dekkene jeg, godt grep selv når de ble varme, snaill slippgrense også. Bakdelen var at jeg brukte opp bakdekkene på en sesong (men kjører litt spesielle hjulvinkler jeg da, og banekjøringen hjelper vel ikke helt på heller...)
Bridgestone potenza s-03 var jeg sykt fornøyd med, er vel utgått det nå, men det er vel de dekkene jeg har hatt med stivest dekkside.
Nå har jeg toyo t-1sport, relativt nytt dekk (tror jeg ihvertfall, ikke t-1s som er gammelt) veldig fornøyd med det også, stivere vegger enn t-1r, hard slippgrense, godt på både vått og tørt.
Dunlop sportmaxx derimot synes jeg ble fort slitt, funket dårlig når de ble varme, men godt på vått, snill slippgrense, spant opp hele slakteren på gamle rudskogen med disse, ikke det beste grepet.
 #409103  av magnesmurf

Da var uttaket av mr2en begynt. Gjør bilen vårklar med en liten service nå. :D
Har byttet plugger og renset luftfilter. Satte også inn nye spylerdyser.

Skal bytte olje og bremseklosser bak imorgen.
Kanksje jeg også monterer de nye niplene med enveisventil og lufter bremsene.

Enda ikke bestemt meg for dekk..
 #409197  av magnesmurf

Bytte olje idag, luftet bremser, og satt på nye nipler til luftingen.

Skulle bytte bremseklosser også. Men stemplene i caliperene bak hadde satt seg dønn fast, og jeg hadde en helvetes jobb med å få de på plass, siden det første jeg prøvde var å løsne stemplet ved å bremse når klossene var av.
Fikk nesten ikke rikket stemplet tilbake igjen for å få på de gamle klossene...

Så må nok ha ny calipere bak :?

Men fikk hvertfall årers første kjøretur i bilen 8)
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 103