TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #432282  av DanielJ

Audun F skrev:Her skal det fylles helt ut og opp. Skal ikke ha noe mer klaring enn høyst nødvendig :lol:

Vel, ikke overdreven, bare perfect fit :)
Nice bare spør hvis du lurer på noe om hjul, fjærer osv..
 #432670  av magnesmurf

Ser ut som om du trenger ny TPS der ja :P
Ville kjøpt ny fra toyota, selv om den nok er dyr.
Da stemte hvertfall min antakelse med at det var noe galt med en av følerene i innsprøytingssyetemet :wink:
 #433751  av Audun F

Trenger litt bistand/råd her...

Motoren går nå renere, men holder fortsatt rundt 2000 omdreininger på tomgang. Så fort jeg trør på gasspedalen så dør motoren. Noen som har noen tips?

Kjølevannet renner ut et sted, må få heist opp bilen et sted... Noen som har noen tips på hvordan kjøleveska egentlig skal has på? Jeg plukker av den øverste av de 2 slangene bak (de små), og fyller på den på toppen til det er fullt.

Hjelp?
 #433779  av lasse

Kjølevæske fyller du vel på ved "radiatorlokket" i motorrommet, er ihvertfall ett sånt ett baki der på biler med 3s motor, regner med det er likt på biler med 5s?
Renner det skikkelig ut? Under bil eller ved motor?
 #433789  av Audun F

lasse skrev:Kjølevæske fyller du vel på ved "radiatorlokket" i motorrommet, er ihvertfall ett sånt ett baki der på biler med 3s motor, regner med det er likt på biler med 5s?
Renner det skikkelig ut? Under bil eller ved motor?
Ved å bare fylle rett i radiatorlokket bakerst får man ikke guffa inn i resten av bilen (utenom det som er ved motor).

Det renner bakerst ved bensintanken et sted, litt usikker på helt hvor akkurat nå - skal prøve å få litt bedre oversikt i morgen... Kanskje David gjør housecalls? :mrgreen:
 #433790  av magnesmurf

Prøv å google det.
Fikk byttet kjølevæske på min bil en gang, og hadde da med instrukser til til verkstedet om prosedyren.
Fant disse på nett.
 #433793  av Inz4ne

På MK1 så er man hvertfall nødt til å jekke opp bakenden av bilen plus åpne opp en lufteskrue på radiatoren foran for så å koble til en slange på den som man holder høyere opp enn bakenden på bilen. Vi heiste vel 50cm bak sist vi gjorde det tror jeg, mulig det er samme greiene på MK2?
 #433795  av lasse

Inz4ne skrev:På MK1 så er man hvertfall nødt til å jekke opp bakenden av bilen plus åpne opp en lufteskrue på radiatoren foran for så å koble til en slange på den som man holder høyere opp enn bakenden på bilen. Vi heiste vel 50cm bak sist vi gjorde det tror jeg, mulig det er samme greiene på MK2?
Helt likt som på mk2 det, men er i tillegg en lufteskrue på varmeregisteret, sitter ganske nære veggen mot kupeen.

Merkelig med radiatorlokket da, har gjort motorbytte på mk2 5-6 ganger nå og alltid fylt på der, har funka fint for meg ihvertfall...
 #433797  av Audun F

lasse skrev:
Inz4ne skrev:På MK1 så er man hvertfall nødt til å jekke opp bakenden av bilen plus åpne opp en lufteskrue på radiatoren foran for så å koble til en slange på den som man holder høyere opp enn bakenden på bilen. Vi heiste vel 50cm bak sist vi gjorde det tror jeg, mulig det er samme greiene på MK2?
Helt likt som på mk2 det, men er i tillegg en lufteskrue på varmeregisteret, sitter ganske nære veggen mot kupeen.

Merkelig med radiatorlokket da, har gjort motorbytte på mk2 5-6 ganger nå og alltid fylt på der, har funka fint for meg ihvertfall...
Har funnet en oppskrift på nettet ja, og fulgt den. Der stod det at kjølevannet kun romsterte rundt i motoren inntil motoren ble så varm at ventilen et sted åpnet seg og vannet forsvant frem til radiatoren.

Skal prøve å få jekket den opp litt mer, kan hende det er et av problemene mine :)
 #433875  av Audun F

Da har Kato vært innom og hjulpet til litt.

Positivt:
Vi fikk luftet bremsene, så de ble bedre nå.

Negativt:
Det er en skade på røret til varmeapparatet som går fremover oppå bensintanken. Jeg akter ikke å ta av igjen bensintenken etc. nå, så da tenkte jeg å legge en slange fra motor og helt fram der rør slutter. Noen som har noen tanker rundt dette?
Clutch er vanskelig å lufte, må få tak i et "sugeapparat"...
Motor går relativt stabilt på 2000rpm, men dør ved gasspådrag. Kanskje noe feil med fordeleren som jeg ikke har stillt inn?

Uansett takk til Kato som stillte opp :)
 #433931  av ArildM

Er i alle fall et skritt fremover :) Så lenge kjøleslangen har god varighet er det vel ikke noe i veien for å gjøre det slik. Bare kjedelig om det skulle ryke om det blir slitasje på slangen noe sted?
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 73