TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #370019  av ad92

hmmm, merkelige greier som skjer med dataen min nå... sitter og spiller SC2 og ana fred og ingen fare, men så begynner det å lagge som faen og får beskjed om at pcen min begynner å gå tom for visuelt minne... trodde ikke dette var noe som måtte påfyllast med gjevne mellomrom, menmen...
om det skjer igjen, ville jeg ska sjekket drivere, og selfølgelig at alle rambrikkene dine fungerer :lol:
 #370021  av Toyota-rav4-2002

Mulig det bare var mange tilleggsprogram og slikt i tillegg, som brukte minne (av ram-en), prøv å lukke alle program og alt du ikke trenger før du spiller.
 #370026  av inzane2012

ad92 skrev:
hmmm, merkelige greier som skjer med dataen min nå... sitter og spiller SC2 og ana fred og ingen fare, men så begynner det å lagge som faen og får beskjed om at pcen min begynner å gå tom for visuelt minne... trodde ikke dette var noe som måtte påfyllast med gjevne mellomrom, menmen...
om det skjer igjen, ville jeg ska sjekket drivere, og selfølgelig at alle rambrikkene dine fungerer :lol:
alt funka fint ellers, er vel bare det at SC2 bruker ALT av minnet jeg har... det spillet er gedigent!

eneste som kjører i bakgrunnen er firefox...
 #370028  av Mr_Storbrua

inzane2012 skrev:
ad92 skrev:
alt funka fint ellers, er vel bare det at SC2 bruker ALT av minnet jeg har... det spillet er gedigent!

Kan du ikke bare fylle på litt minne da.. Har du peila minne? :lol:
 #370031  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:
ad92 skrev:

Sikkert bare PC'en som begynner å bli litt dement :lol:
 #370034  av inzane2012

peiler regelmessig minnet, og har ikke merka noe forbruk før etter jeg innstallerte SC2...

spørs om ikke jeg bør gå til innkjøp av en sånn catch-tank for minnet så det ikke forsvinner ut av systemet...
blir å oppgradere ecu'n snart med win7 64bit og snart, så da kan jeg endelig fylle på med mer enn bare 3gb med minne...
mr2storbrua skrev:Sikkert bare PC'en som begynner å bli litt dement :lol:
hehe, godt mulig :) men SC2 tar jaggu mye resurser når du kjører det på max :)
 #370036  av Noxan8

inzane2012 skrev:peiler regelmessig minnet, og har ikke merka noe forbruk før etter jeg innstallerte SC2...

spørs om ikke jeg bør gå til innkjøp av en sånn catch-tank for minnet så det ikke forsvinner ut av systemet...
blir å oppgradere ecu'n snart med win7 64bit og snart, så da kan jeg endelig fylle på med mer enn bare 3gb med minne...

slipper dette problemet jeg:P har 6 GB ram, i7 quad core 920, win7 64 bit, Nvidia GT240 (skal oppgraderes) psu 650w (skal oppgraderes) 720GB disk(flere kommer), 42" skjerm kjøres i full HD, med fult mc oppsett og G25:)
 #370050  av ArildM

inzane2012: Du har for lite virtuelt minne. Virtuelt minne er et kunstig minne Windows lager på harddisken din slik at det kan bruke mer minne en det du har fysisk installert. Dette er kjekt om du feks har liggende en del applikasjoner i bakgrunnen. Disse kan da flyttes på et kunstig minne på harddisken din, slik at du kan bruke mer av det fysiske minnet ditt til aktive applikasjoner.

Fysisk minne er dyrt, men kjapt.
Virtuelt minne på harddisk finnes det uendelig mye av om det trengs, men det er møkkatregt (selvfølgelig).

Så den dagen du får et program som spiser både av ditt fysiske minne og det trege kunstige virtuelle minnet på harddisken din har du et problem, og du vil merke både lagging siden windows febrilsk vil flytte på ting så mye som mulig for å holde den aktive biten i det fysiske minnet, men siden det er et spill så er hele tiden forskjellige deler aktive, derfor vil det lagge under flytting frem og tilbake fra disk til fysisk minne. Etter hvert vil du også oppleve at den spammer utover hele det virtuelle minnet og at den får for lite minne. Dette kan du endre på ved å øke det virtuelle minnet, eller du kan gå over til Windows 7 64bit og stappe i 4Gb minne.

Kjører Quad Core Pentium på Socket 775 (Q9450), lett klokket til 3Ghz. 4Gb ram og et gammelt Geforce 9800GTX kort her, og Starcraft II fungerer finfint til meg :)
HÃ¥per dette forklarer i alle fall litt av problematikken din :)
 #370093  av inzane2012

hehe, det var ironi over innlegga mine da :) siden jeg vet at pcen min begynner å "dra på åra" nå :)

blir win7 64bit og enten 4-6gb minne i neste måne, sugen på en raptor disk til å ha os'et på, men få se, er ikke første pri da jeg syns samsung spinpoint diskene jeg har funka greit enda :)
har jo radeon HD38-ett-eller-anna skjermkort, og en intel coreduo E8400 3ghz... så di to tinga er mer enn nok til å kjøre spillet, kjører alt på max når jeg spiller singel player og da funka det fint, men er på online delen jeg sliter :) spørs nok om ikke di gamle dominator minnebrikkene mine begynner å slite med ett såppas stort spill som SC2 :)
 #370126  av ArildM

Hehe ser den ;)
Har bygget et par gamere med Raptor disker men kan ærlig talt ikke merke noen stor forskjell.
Ville heller ha kjørt en vanlig disk eller en 128gb Crucial SSD.
 #370127  av FireWalk

Jeg var innom plantasjen for å kjøpe et munnstykke til høytrykkspyleren min i dag. På vei til kassen fikk jeg øye på en troverdig falsk plante som jeg bare MÅTTE ha. Noe selv jeg klarer å holde liv i tenkte jeg.

Satt ei meget brukbar snelle bak kassa så jeg sa på kødd da: Trenger de mye vann disse her eller?

Hun ble helt stum... Visste ikke hva hun skulle si.. :mrgreen: Angrer litt på at jeg avslørte spøken, kunne jo dratt tilbake noen dager senere og hevdet at jeg tror planten er syk fordi den nekter å ta til seg vann eller noe. Eventuelt om hun hadde noe telefon nr jeg kunne nådd henne på for å få gode råd om det ble ordentlig krise... :p

Og krise ville det definitivt blitt etter at jeg kunne konstatere at døds-stivhet har intruffet...! Ergo en god grunn til å ringe.
 #370128  av inzane2012

ArildM skrev:Hehe ser den ;)
Har bygget et par gamere med Raptor disker men kan ærlig talt ikke merke noen stor forskjell.
Ville heller ha kjørt en vanlig disk eller en 128gb Crucial SSD.
nei, er det jeg er redd for og, så tror nok jeg heller bare kjøper meg 1TB disk og fortsetter med å ha en samsung disk til OS'et... SSD blir det ikke uansett, gidder ikke legge så mye penger i å fornye pc'n da jeg er mest interessert i spill på konsoll, syns spill gjør seg best der :) hehe

Eirik: for å si det på godt norsk: LOL :)
 #370133  av celicat23

Bare styr unna Western Digital Green Power diskene, for de er treigere enn møkk. Greie for lagring og spille av mp3'er og sånn, men ikke mye annet.

Og dagens overraskelse: GET HIM TO THE GREEK var jo faktisk lættis.
 #370142  av inzane2012

har egentlig bare hatt positive erfaringer med samsung spinpoint diskene jeg, kjørt med di i 5-6 år nå og aldri opplevd disk kræsj på noen av di, og har kjørt 2 av di jeg har nå i ca 3 år, så blir nok å holde meg til disse fremover og, med mindre SSD tar helt av og kommer med vetige størrelser og priser :)
 #370156  av lexusmann

Vet ikke hvilken tråd jeg skulle legge dette i, så jeg tar det her...
Er fattern som spør om det på grunnlag av understellsnr kan sies noe om årsmodell for Toyotaer? videre om stigbrett til Rav 4 2008 modell er dyrt?har bestilt en hos et bilfirma her som bl. a. importerer fra Tyskland. Skal visst være et fint eksemplar av en 2,2 liter diesel som skal ha gått som demobil hos en Toyota forhandler der nede...km stand under 4000, hehe... :wink:
  • 1
  • 612
  • 613
  • 614
  • 615
  • 616
  • 1173