TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #371669  av FireWalk

inzane2012 skrev:
FireWalk skrev:da er den nok gåen ja. Litt rart om det skjer helt plutselig forsåvidt. Slikt pleier å komme gradvis værre og værre. Nå har du iallefall et vinter prosjekt! Ser det er mye snakk om snø på værmeldingen nå. Grøss! Må vel legge om til vinter dekk på omegaen i helgen nå.. :s kjedelige greier. Kjører mr2 hver dag nå. Nyte det siste som er igjen så lenge det varer før jeg må sette den i garasje for vinteren..
jeg har igrunn vist det lenge at den clutchen var begynt å bli sliten, så jeg er ikke overrasket igrunn...
vinterproskjekt ja, jeg som ikke har garasje eller noe å plassere bilen i, pluss at jeg må ha bil for å komme meg til og fra jobb :(
jaja, ene kollegaen min på jobb er jo medlem av amcar klubben her i bygda, så han kan booke garasje plass til meg i verkstedet deira, 100 dagen, eller 1000kr for en mnd om jeg ikke huska helt feil... eneste og største problemet er at om en amcar gutta kommer med en amcar må jeg ut, selv om jeg har betalt, så er ikke så trygt å sette bilen der for lenge heller :(

Det suger. Er det ingen andre garasjer eller lager eller lignende du kan leie andre steder altså? Kjipt når man får tidsfrist på seg til å bli ferdig. Jeg har heldigvis hatt hele vinteren på meg og kunne tatt ting akkurat når det passer meg. Nytter ikke å stresse med slikt, da forsvinner "Kosen" med det å skru :)
 #371672  av inzane2012

er nok desverre ikke det...

er en kar her i bygda som eigde og dreiv en bensinstasjon med tilhørende service/verksted lokaler og garasjeplass til sikkert 20 biler, nå har han gidd seg med bensinstasjonen (kun kort pumper der nå) men verkstedet holder han på enda, og garsjene ser ut som di holder på å dette over ende...
og han fyren her er vist SKIKKELIG vrang og fæl å ha med å gjøre, noe som suger skikkelig balle for i det verkstedet han har er det to løftebukker og skru plass til en bil til...

hadde vert PERFEKT som klubb lokale for alle oss andre her som ikke har amcar med som lika å skru litt...
 #371675  av ad92

Fikk ordna meg oppvarma garasje me strøm og plass til felger å slik for bare 300 pr mnd :P som ligge veldig sentralt til :D Føler meg heldig, er nokk alltids plass å sette fra deg bilen om du spørr rundt lenge nokk da :P sikkert familie, venner eller noen som har plass :D
Det suger. Er det ingen andre garasjer eller lager eller lignende du kan leie andre steder altså? Kjipt når man får tidsfrist på seg til å bli ferdig. Jeg har heldigvis hatt hele vinteren på meg og kunne tatt ting akkurat når det passer meg. Nytter ikke å stresse med slikt, da forsvinner "Kosen" med det å skru :)
enig der, tror jeg må kjøpe 10" subben din :D
 #371677  av FireWalk

Det kan du nok få. Skal bygge ny kasse og få inn en 12" i vinter. Blir et av vinter prosjektene mine. Testet 12" i en annen kasse for å se. Merket egentlig ikke noe spesiell forskjell i lyden faktisk. Men har uansett kjøpt elementet så blir til å ha det inn uansett..

Var forresten ute og kjørte en tur i byen isted. Er jo "studentkveld" på torsdager så er en del liv på byen som regel. Fikk også telefon fra en veninne som lurte på om jeg kunne kjøre henne hjem. Passet jo forsåvidt greit siden jeg skulle ta meg en runde likevel. Plukket henne opp og satte kursen mot moa området, ca 1 mil fra ålesund sentrum. Og tror dere ikke purken plutselig var bak meg da? hele veien fra sentrum og videre. Jeg tok en del avkjøringer/omveier da men de hang på.. hva er sjansen for at de TILFELDIGVIS skal samme vei som meg da?...

Ble sittende å kikke i speilet konstant.. klarte ikke ha noen normel samtale med baben i passasjersetet engang. Så de lå ganske langt bak, sikkert så jeg ikke skulle se det var politi... kjente det begynte å koke mer og mer.. bare ventet på at de skulle skru på blålysa og stoppe meg og begynne å lage kvalm. Satt og tenkte på hvordan jeg skulle høvle over dem verbalt for å sjikanere meg på denne måten fordi jeg kjører sportsbil! De lå bak meg ca 1 mil, og når jeg tok av inn mot noen bolighus kjørte de bare videre.. Kanskje de trodde det var AD92 som var på tur? Men så fant de vel ut til slutt at det ikke var han likevel.. :wink: Lå vel og ventet på at jeg skulle bryte fartsgrensen sikkert.. hvem vet.. Jeg så heldigvis det var dem tidlig så jeg holdt fartsgrensen til punkt og prikke jeg. Brukte til og med blinklys (noe de forøvrig ikke gjorde selv!). :mrgreen:
 #371692  av ad92

Kanskje de trodde det var AD92 som var på tur? Men så fant de vel ut til slutt at det ikke var han likevel.. :wink: Lå vel og ventet på at jeg skulle bryte fartsgrensen sikkert.. hvem vet.. Jeg så heldigvis det var dem tidlig så jeg holdt fartsgrensen til punkt og prikke jeg. Brukte til og med blinklys (noe de forøvrig ikke gjorde selv!). :mrgreen:
nja tror noen enkelt politi hater bilen min pga noen episoder når jeg var fersk bak rattet å trodde jeg kjørte formel 1 bil :( men jeg kjørte rolig de siste mnd før jeg satt fra meg bilen pga ødelagt clutch som akkurat ble fikset før den ble avskiltet :( En annen grunn var jo at jeg var i søkelyset noe ekstremt! hadde sivil å uniformert politi bak å forann fra ålesund til ørskogen, snudde på toppen av fjellet og de fulgte etter helt til moa(purken har lite å gjør på!!) så tror ikke de er realatert til meg lenger, med mindre de har veldig god hukomelse da...

Tror ikke politiet ble så begeistret den gangen du sendte melding pga politet hadde ringt deg for en kompiss av deg hadde kjørt gris med din bil :lol: Skal love deg at purken var så oppmerksom på meg når jeg kjørte rundt den natta! hahaha

Er litt kjedelig å bli "forfulgt" opplevde det stadig selv, er bare å stoppe på første bussstopp å vente 1 min for å så kjøre videre. Stopper de i busstoppe er det vell bare å spørr hva som foregår! Om det blir sånn når jeg får tilbake bilen legger jeg inn klage, selv om jeg (kanskje) fortjener å bli holdt øye med av og til!

Det jeg synst er rart, er at politiet følger ikke etter alle e36 og hobbyrånere som kjører som noen SVIN :lol: er vell mest for vi kjører biler som er lett å få øye på :(

men nå som bilen min er borte i 4-5 mnd så har de vell glømt meg :D skal love at neste sesong blir MYE roligere, da jeg er lei av å måtte se etter onkel blå hele tiden..

når det gjelder subben er det bare å si fra når du er ferdig å bygge anlegg på din :D trenger ny, har en sleten 8" nå som sw20 satt inn for 5-6 år siden :lol:
 #371733  av mr2storbrua

Lille Finn skrev brev til gud og ba om 1000 kr. Brevet var adressert til "Gud , Oslo", så posten videresendte det til regjeringen. Jens og Kristin moret seg over brevet og bestemte seg for å sende penger. De syntes 1000 kr var for mye, så de sendte 100 kr. Finn jublet og skrev takkebrev: Kjære Gud takk for pengene. Jeg la merke til at du sendte via regjeringen, og de rasshøla trakk 90% i skatt!
:lol:
 #371753  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Lille Finn skrev brev til gud og ba om 1000 kr. Brevet var adressert til "Gud , Oslo", så posten videresendte det til regjeringen. Jens og Kristin moret seg over brevet og bestemte seg for å sende penger. De syntes 1000 kr var for mye, så de sendte 100 kr. Finn jublet og skrev takkebrev: Kjære Gud takk for pengene. Jeg la merke til at du sendte via regjeringen, og de rasshøla trakk 90% i skatt!
:lol:
LOOOOOOOOOOOL :) well said :D

måtte faktisk legge den ut på tryneboka mi :P
Sist redigert av inzane2012 den 15 okt 2010 19:22, redigert 1 gang totalt.
 #371845  av Toyota-rav4-2002

ArildM skrev:http://www.topgear.com/uk/car-news/full ... ive-norway :lol:
"If "speed" really is "fart" in Norwegian, we would recommend our Scandinavian brothers brace themselves for a series of wind-based jokes once the show starts... "
Hehehe :D
 #371932  av Sven

celicat23 skrev:Bonobo. Digg musikk.

Dette kan jeg like, takker for tipset.
  • 1
  • 620
  • 621
  • 622
  • 623
  • 624
  • 1174