TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• castrol celica

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #400370  av ErikG

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg skal bremse om 2-3 uker til! :)

dette er vel som og banne i kirka
men raimond bremsa en drag honda 1.8 vetec til 980 hjulhester 11200rm og 2.7 bar. i går!! hehe sprøtt.
den lada ingenting på 7000rm hehe. det var med garret gt4202 turbo.

Spennende å se hva du får ut av den nå.

980hk på en 1,8 liter er respekt!!!
 #401314  av MOTORSPORTHUSET

da var bilen klar med forbedret veivhusventilasjon (enda en gang)
ny olje og div service utført..

noen celica fan som vil komme til rudskogen og kikke så må dere bare det.
kl 10-16 lørdag 5 nov. :) :) :)

håper og få lavd litt film denne gangen og at ting funker mer opptimalt med skikkelig utveksling :)
 #401315  av ErikG

Hva har du gjort for å forbedre veivhusventilasjonen?
 #401326  av MOTORSPORTHUSET

ekstra an 18 fra bunnen og opp i tanken.

det hjelper ikke en dritt og ha en til i toppen.
det som skjer er at alt lufta som skal opp hindrer olja i og komme ned i bunnen igjen
og du fyller toppdekslet fulstendig med olje og den rennner over myyye.
i dette tidspungt mangler du 2-3 liter i bunnpanne og sjangsen for haveri er enårm.

nå er det problemet løst. :)
 #401333  av Mr_Storbrua

MOTORSPORTHUSET skrev:da var bilen klar med forbedret veivhusventilasjon (enda en gang)
ny olje og div service utført..

noen celica fan som vil komme til rudskogen og kikke så må dere bare det.
kl 10-16 lørdag 5 nov. :) :) :)

håper og få lavd litt film denne gangen og at ting funker mer opptimalt med skikkelig utveksling :)
Skulle gjerne fått med meg dette. Men den dagen er jeg nok opptatt :twisted:
 #401399  av sleeper

Hvorfor gjode du det om igjen? ( mins du hadde gjort det på ca samme måten tidligere i sessongen og? )
 #401405  av MOTORSPORTHUSET

først forbedret jeg med en ny i bunnen ut i en egen åpen tank på en halv liter med stort filter i toppen.
intaket var i bunnen.
og å lenge du kjørte rett frem og i svinger funket det. paserte masse luft og ingen olje kom lenger i noen av tankene.
perfekt.

trodde jeg!!

helt til jeg spant ringer på andre giret.. da kommer all olje forover i bunnpanna og inn i utaket med full veivhustrykk i tilleg
og det sprutet heftig opp.. og med inntak i bunn og filter i toppen av tanken ble det skikkelig søl i motorrom.

så nå har jeg fjernet tank nr 2 og forlenget slange opp i den ordinære tanken jeg hadde og inn i siden på den.
så nå kommer det olje når jeg spinner ringer men det søler ikke lengre.

for og bli kvitt problemet helt må jeg bore hull i blokka 5-10 cm lengre oppe til utluftinga.
men det funker bra nå og.. men med en skikkelig overhaling ei gang så skal jeg lave hull i blokka.
 #401425  av sleeper

celica_st185 skrev:har du uttaket ut der orginal nivåføler står sånn som du har det nå?
¨
Hvis jeg ikek tar feil så har han det ved siden av returen fra turbo.
( blir det jeg gjør i vinter og.. Rakk aldri og få det ferdig i sommer grunnet huskjøp.. )
 #401539  av MOTORSPORTHUSET

jeg har jo 3 gen bunnpanne. ikke lik 2 gen.

men jeg bruker turboreturen som jeg har maskinert opp en del invendtig til lufting.
og så har jeg laget egen ny til turboreturen.

fredrik vis du og får mye moment nå så er jeg sikker på at du og vil slite med dette problemet så lag et hull i blokka mens du holder på nå!! :)
Vedlegg
046.JPG
046.JPG (302.52 kiB) Vist 306 ganger
 #401541  av celica_st185

Jeg har allerede ett problem med det :( har halve motorrommet fullt av olje etter aktiv kjøring... Har tenkt å flytte tanken over på passasjersiden, der absmodulen står orginalt, så blir det en opp fra bunndelen, og en utfra toppdekselet på samme siden, fra den opphøyningen som er fremforbi oljepåfyllinga. Vil vel funke bra det?
 #401639  av sleeper

celica_st185 skrev:Jeg har allerede ett problem med det :( har halve motorrommet fullt av olje etter aktiv kjøring... Har tenkt å flytte tanken over på passasjersiden, der absmodulen står orginalt, så blir det en opp fra bunndelen, og en utfra toppdekselet på samme siden, fra den opphøyningen som er fremforbi oljepåfyllinga. Vil vel funke bra det?

Egentlig litt rart at det ikke er et mer "kjent" problem med 3sgte motoren.. Det er jo hjelt tydelig at det må gjøres noen ting med luftinga på 3s motoren når det kommer til HARD banekjøring med mye cylinder trykk.. virker som at for usa gutta med MASSE hk så er det ikek noe problem.. ( men nå skal det sies at selv når jeg prøver og provosere det frem på gata ( 4-5 mil, 2.3kg trykk og aldri under 5.5k rpm) så klarer jeg ikke fylle catch tank.. mens på bane så skjer det relativt fort..
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 90