Side 64 av 90

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:06 okt 2011 19:27
av ErikG
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg skal bremse om 2-3 uker til! :)


dette er vel som og banne i kirka
men raimond bremsa en drag honda 1.8 vetec til 980 hjulhester 11200rm og 2.7 bar. i går!! hehe sprøtt.
den lada ingenting på 7000rm hehe. det var med garret gt4202 turbo.

Spennende å se hva du får ut av den nå.

980hk på en 1,8 liter er respekt!!!

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:06 okt 2011 20:02
av celica_st185
Hvor reiser du for å bremse denne gang, opp til Stord?

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:07 okt 2011 06:26
av MOTORSPORTHUSET
tror han har fått benken til husnes denne gangen.
så kjører til hovden og bort.

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:27 okt 2011 21:16
av MOTORSPORTHUSET
har plan om og kjøre rudskogen 5 november.

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:30 okt 2011 13:05
av MOTORSPORTHUSET
da var bilen klar med forbedret veivhusventilasjon (enda en gang)
ny olje og div service utført..

noen celica fan som vil komme til rudskogen og kikke så må dere bare det.
kl 10-16 lørdag 5 nov. :) :) :)

håper og få lavd litt film denne gangen og at ting funker mer opptimalt med skikkelig utveksling :)

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:30 okt 2011 13:06
av ErikG
Hva har du gjort for å forbedre veivhusventilasjonen?

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:30 okt 2011 16:28
av MOTORSPORTHUSET
ekstra an 18 fra bunnen og opp i tanken.

det hjelper ikke en dritt og ha en til i toppen.
det som skjer er at alt lufta som skal opp hindrer olja i og komme ned i bunnen igjen
og du fyller toppdekslet fulstendig med olje og den rennner over myyye.
i dette tidspungt mangler du 2-3 liter i bunnpanne og sjangsen for haveri er enårm.

nå er det problemet løst. :)

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:30 okt 2011 18:27
av Mr_Storbrua
MOTORSPORTHUSET skrev:da var bilen klar med forbedret veivhusventilasjon (enda en gang)
ny olje og div service utført..

noen celica fan som vil komme til rudskogen og kikke så må dere bare det.
kl 10-16 lørdag 5 nov. :) :) :)

håper og få lavd litt film denne gangen og at ting funker mer opptimalt med skikkelig utveksling :)
Skulle gjerne fått med meg dette. Men den dagen er jeg nok opptatt :twisted:

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:31 okt 2011 13:52
av sleeper
Hvorfor gjode du det om igjen? ( mins du hadde gjort det på ca samme måten tidligere i sessongen og? )

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:31 okt 2011 17:47
av MOTORSPORTHUSET
først forbedret jeg med en ny i bunnen ut i en egen åpen tank på en halv liter med stort filter i toppen.
intaket var i bunnen.
og å lenge du kjørte rett frem og i svinger funket det. paserte masse luft og ingen olje kom lenger i noen av tankene.
perfekt.

trodde jeg!!

helt til jeg spant ringer på andre giret.. da kommer all olje forover i bunnpanna og inn i utaket med full veivhustrykk i tilleg
og det sprutet heftig opp.. og med inntak i bunn og filter i toppen av tanken ble det skikkelig søl i motorrom.

så nå har jeg fjernet tank nr 2 og forlenget slange opp i den ordinære tanken jeg hadde og inn i siden på den.
så nå kommer det olje når jeg spinner ringer men det søler ikke lengre.

for og bli kvitt problemet helt må jeg bore hull i blokka 5-10 cm lengre oppe til utluftinga.
men det funker bra nå og.. men med en skikkelig overhaling ei gang så skal jeg lave hull i blokka.

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:31 okt 2011 20:59
av celica_st185
har du uttaket ut der orginal nivåføler står sånn som du har det nå?

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:31 okt 2011 22:18
av sleeper
celica_st185 skrev:har du uttaket ut der orginal nivåføler står sånn som du har det nå?
¨
Hvis jeg ikek tar feil så har han det ved siden av returen fra turbo.
( blir det jeg gjør i vinter og.. Rakk aldri og få det ferdig i sommer grunnet huskjøp.. )

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:02 nov 2011 18:06
av MOTORSPORTHUSET
jeg har jo 3 gen bunnpanne. ikke lik 2 gen.

men jeg bruker turboreturen som jeg har maskinert opp en del invendtig til lufting.
og så har jeg laget egen ny til turboreturen.




fredrik vis du og får mye moment nå så er jeg sikker på at du og vil slite med dette problemet så lag et hull i blokka mens du holder på nå!! :)

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:02 nov 2011 18:42
av celica_st185
Jeg har allerede ett problem med det :( har halve motorrommet fullt av olje etter aktiv kjøring... Har tenkt å flytte tanken over på passasjersiden, der absmodulen står orginalt, så blir det en opp fra bunndelen, og en utfra toppdekselet på samme siden, fra den opphøyningen som er fremforbi oljepåfyllinga. Vil vel funke bra det?

Re: celica exstreme gatebil

Legg innLagt inn:04 nov 2011 00:08
av sleeper
celica_st185 skrev:Jeg har allerede ett problem med det :( har halve motorrommet fullt av olje etter aktiv kjøring... Har tenkt å flytte tanken over på passasjersiden, der absmodulen står orginalt, så blir det en opp fra bunndelen, og en utfra toppdekselet på samme siden, fra den opphøyningen som er fremforbi oljepåfyllinga. Vil vel funke bra det?

Egentlig litt rart at det ikke er et mer "kjent" problem med 3sgte motoren.. Det er jo hjelt tydelig at det må gjøres noen ting med luftinga på 3s motoren når det kommer til HARD banekjøring med mye cylinder trykk.. virker som at for usa gutta med MASSE hk så er det ikek noe problem.. ( men nå skal det sies at selv når jeg prøver og provosere det frem på gata ( 4-5 mil, 2.3kg trykk og aldri under 5.5k rpm) så klarer jeg ikke fylle catch tank.. mens på bane så skjer det relativt fort..