Etter et hyggelig mr2 treff, og mye teknisk skravling, gikk det opp et lite lys her
Jeg har hele tiden klaget på at den gule ikke føles like tight og stabil ut i styringen som den blå.
Fikk snakket litt med noen som ikke har servo på sw20.
Og erindret at nav/spindel på biler med og uten servo er litt forskjellige.
Etter å ha grublet og tenkt litt, gikk jeg inn i tråden her og leste fra begynnelsen.
Fant ut at jeg byttet spindel foran rett etter jeg fikk bilen, for å forenkle jobben med større bremser, bremseskjold og nye hjullager.
Det ble aldri sjekket om jeg fikk sindel fra en bil med eller uten servo.
Så heldigvis har jeg de gamle spindlene liggende. Og får ta jobben med å bytte lager og få av gammelt bremseskjold fra de etterhvert. Bytte til de orginale spindlene. Og ny hjulstillingskontroll.
Så kanskje de gule blir like tight i styringen som den blå. Uten å måtte bytte/overhale tannstang.

Jeg har hele tiden klaget på at den gule ikke føles like tight og stabil ut i styringen som den blå.
Fikk snakket litt med noen som ikke har servo på sw20.
Og erindret at nav/spindel på biler med og uten servo er litt forskjellige.
Etter å ha grublet og tenkt litt, gikk jeg inn i tråden her og leste fra begynnelsen.
Fant ut at jeg byttet spindel foran rett etter jeg fikk bilen, for å forenkle jobben med større bremser, bremseskjold og nye hjullager.
Det ble aldri sjekket om jeg fikk sindel fra en bil med eller uten servo.
Så heldigvis har jeg de gamle spindlene liggende. Og får ta jobben med å bytte lager og få av gammelt bremseskjold fra de etterhvert. Bytte til de orginale spindlene. Og ny hjulstillingskontroll.
Så kanskje de gule blir like tight i styringen som den blå. Uten å måtte bytte/overhale tannstang.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.