TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #451859  av Mrtical84

Skjønner deg godt da ja.
Selv har jeg tenkt mer på småtterier som kan gjøres med org motor.
Kanskje få tag i 3.gen topp, og inn med kvasskammer osv.
Men får se. Lenge til enda, hehe.

Ja, det synes jeg man må få til. Hadde vært artig.
Når håper du/tror du bilen din ser veien igjen da?
 #451865  av magnesmurf

Artig med modeller av bilen sin også. Har vel fem-seks modellbiler av mr2 jeg også. :wink:

Vi hadde jo noen treff i drammen og i Valdres for noen år siden, men aktiviteten på siden her og interessen for treff, døde ut.
Vi får se etterhvert om ikke det er mulig å få til noe. Har jo vært japantreff i Notodden i regi av Nissan og datsun klubben. Det er også cars and coffee i bærum omtrent annenhver uke gjennom sommeren :)
 #451903  av Zepticon

Er smal sak å bygge ett rele som setter bilen i drive 2 sec etter den er startet :) Bruker selv en automat ECU på min manuelle.
 #451906  av magnesmurf

Forventer minst 28 bilder av motor og motorrom når bilen er i hus :wink:
 #451913  av donk2k

Fikk du red-top i automat? (Trodde det bare var gray-top du gikk i automat jeg.
Jeg har manuell beams hjerne liggende om det skulle være av intresse..
 #451921  av Zepticon

GhostRider88 skrev:Godt mulig det er en løsning (kjøpte du eller laget du selv?)
Laga selv, tror det er 8 inn/ut op den og innebygged klokke som jeg kan stille. Så da setter man den på 2 sec før den slår over fra park til neutral/drive.
Var da ikke jeg som sto for selve ideen, men tilpassingen var forholdsvis lett. Jeg vil uansett årnet en Manuell ECU om de er tilgjengelig. Har den OBD2 port btw?
 #451922  av GhostRider88

donk2k skrev:Fikk du red-top i automat? (Trodde det bare var gray-top du gikk i automat jeg.
Jeg har manuell beams hjerne liggende om det skulle være av intresse..
Sendt PM/epost :)
 #451977  av GhostRider88

Ã… jul med din glede!
Fikk oppdattering av Toyparts i går på vei til julebordet....
Ny ecu på plass, alt funker som det skal, alle parametere virker som de skal og motor har alle riktige verdier, har tappet av vann, fylt på frostvæske, byttet olje og filter, gått over alle deler, bilen er klar for benk og test der.
:D

Så den manuelle beams ecu'en var det som skulle til. At det ordnet seg så fort, er nesten litt utrolig... kanskje bilgudene har hatt en finger med i spillet :?:

Blir nok å snakke med Erik ila helgen for videre avtale om når de kan komme med bilen. Den opprinnelige planen var at bilen skulle leveres til mandagen, men ser ut som det blir i romjulen eller over nyttår.
 #451987  av magnesmurf

Venter i spenning. Blir en bra julegave, selv om den blir litt på etterkskudd :wink:
 #451991  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Venter i spenning. Blir en bra julegave, selv om den blir litt på etterkskudd :wink
Helt klart!
Det koker på verkstedet nå føre jul vet jeg, så har ikke fått snakket med de enda. Men stresser ikke da jeg vet at den er ferdig for levering (etter test i benk). Får nok info føre jul :)
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 102