åååååååå.. jeg vil ha BLÅ mr2

93' Mr2 Medium Stor Turbo
magnesmurf skrev:Frustrert nå.Er det original toyota kaliper eller en sånn uoriginal overhalt en?
Hadde planer om å få ut mr2en i løpet av helga.
Så jeg byttet caliper igår for å få orden på bremsene.
Dette medførte at det ble enda dårligere stelt, isteden for å bli i orden. Den gamle caliperen hadde satt seg, så den lot hver å bremse.
Den nye suger på etter annet hvis inn luft, så pedalen bunner bare sekunder etter bremsesystemet er luftet. Med mindre caliperen i seg selv er deffekt, kan det jo bare være pakningene der skruen fra bemseslangen er festet. For å få bilen på veien i helga tenkte jeg å få prøvd å byttet disse pakningene. Dette er deler som vanligvis har vært lagervare på alle toyotaforhandlere.
Nå finnes de plutselig ikke på lager hos noen forhandler i nærheten. Og da er det bestillingsdel, så jeg må vente til neste uke.
Og får ikke bilen på veien i løpet av helga![]()
Regner i grunn med at løsningen heller ikke er så enkel som disse kobberpakningene, men at hele nye caliperjævlen er deffekt.
magnesmurf skrev:Da har jeg forsøkt å fikse bremsene.Har du luftet bremsene fra hovedpumpen også? den som sitter sammen med bremsekraftforsterkeren, hvis det er luftenippel der da?
Ble tett med nye pakninger, men virker som det er noe alvorlig feil med caliperen jeg har fått.
Føles ut som om det er masse luft i bremsesystemet. Men har luftet det skikkelig. alikevel har jeg veldig lav pedal, med samme symptomer som før.
Kan pumpe opp trykk og få normalt høy pedal.
Men etter 10-20 sekunder forsvinner den effekten, og man kan nesten bunne pedalen.
Skal prøve å bytte tilbake til den gamle caliperen. Men virker nesten som om hovedsylinder er gåen?
Det lekker forresten ikke bremsevæske fra noe sted og nivået synker ikke i beholder.
SÃ¥ synes det er merkelig..