TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #408223  av 2r-e-rik

Teamany skrev:Hehe, er dere seriøs no?
Holder dere fremdeles på med dette? trudde det ble ut for flere år siden.
audi er såååå dårlig...buhuhuh...
Viss Audi er dårlig, så er Passat dårlig, og Skoda, og Seat + fleir.

Trur dere at Toyota er så mykje bedre??jaja, lev i true.
innen vag så er skoda best, dem har 10 år gamle motorer i nye biler.
seat er spansk å ingen stoler på en spanjol. så derfor er seat så bra, for å rette om inntrykket.
vw og audi er ikke noe vits i å snakke om engang.. trodde hyundai var noe drit jeg men dem holder jo mye bedre..
vw hadde aldri hatt livets rett uten en sosialist som mente at alle tyskere skulle ha bil.
audi er jo satt sammen av 4 øst tyske bilmerker som nesten ingen har hørt om fordi bilene var rusta opp 2-3 år etter at di var laget..
 #408227  av ArildM

Hehe. Det faktum at du (Teamany) tar deg nær av en Audi spøk fra min side ang kvalitet på merket sier bare for min del at jeg treffer spikeren på hodet? Selvfølgelig må du regne med å finne folk som har god trua på sitt eget merke på et forum spesialisert for Toyota/Lexus. Klart vi er dønn naive og tror at vårt merke er best? :wink:

Fra en seriøs side, kjenner jeg folk som driver bildelebutikk, og statestikken er ufravikelig på dette punktet. Audi er gode biler på mange sett og vis, men det å ha en slik bil i drift er bare dyrere enn mange andre merker uansett hva en måtte si.

Se også hvordan brukerene bedømmer merkene her:
http://www.carsurvey.org/reviews/toyota ... tatistics/
http://www.carsurvey.org/reviews/audi/a4/statistics/

Tror uansett vi begraver stridsøksen ved dette, og håper våre brukere forstår at andre merker enn Toyota/Lexus og Scion må måtte regne med å bli spøkt og tullet med. Selv om mange av oss enten er eier eller har hatt andre bilmerker enn overstående :)
 #408231  av moekkamann

2r-e-rik skrev:
Teamany skrev:Hehe, er dere seriøs no?
Holder dere fremdeles på med dette? trudde det ble ut for flere år siden.
audi er såååå dårlig...buhuhuh...
Viss Audi er dårlig, så er Passat dårlig, og Skoda, og Seat + fleir.

Trur dere at Toyota er så mykje bedre??jaja, lev i true.
innen vag så er skoda best, dem har 10 år gamle motorer i nye biler.
seat er spansk å ingen stoler på en spanjol. så derfor er seat så bra, for å rette om inntrykket.
vw og audi er ikke noe vits i å snakke om engang.. trodde hyundai var noe drit jeg men dem holder jo mye bedre..
vw hadde aldri hatt livets rett uten en sosialist som mente at alle tyskere skulle ha bil.
audi er jo satt sammen av 4 øst tyske bilmerker som nesten ingen har hørt om fordi bilene var rusta opp 2-3 år etter at di var laget..
haha, du har så rett du har så rett :P
samt at skoda er MYE billigere enn auda
 #408245  av TBS

En ting dere glemmer; Toyota= GØRR-KJEDELIGE biler, og det er ingen som gidder å kjøre dem hardt (= lite problemer) - for det er faen ikke noe morro, har selv hatt en corolla og det har vært den desidert roligste perioden i min bil-karriere. Audi er vel kjent for å ha hakket mer morsomme kjøreegenskaper og blir brukt dertiletter. For de av dere som bruker mye tid på veien slik som meg selv har sikkert lagt merke til at hvis det er en som ligger å jager oppi ræva di så er det i de fleste tilfeller audi eller bmw.

Snakker om nyere biler nå altså...

Har en supra nå, og har heller aldri kjørt så hardt noen gang før, men den er det stadig noe som ryker på. enkel matte spør du meg...

celicat23 skrev:Sant nok... Alle auda annonser hvor eier påstår "har aldri hatt noe problem" hopper jeg over, for de juger garantert.
 #408253  av sindrejl

TBS skrev:For de av dere som bruker mye tid på veien slik som meg selv har sikkert lagt merke til at hvis det er en som ligger å jager oppi ræva di så er det i de fleste tilfeller audi eller bmw.
Jeg kjører slik med Lexusen jeg ;) Men det er bare fordi resten av norges befolkning kjører så inni gamprævva sakte :P
 #408254  av celicat23

TBS skrev:En ting dere glemmer; Toyota= GØRR-KJEDELIGE biler, og det er ingen som gidder å kjøre dem hardt (= lite problemer) - for det er faen ikke noe morro, har selv hatt en corolla og det har vært den desidert roligste perioden i min bil-karriere. Audi er vel kjent for å ha hakket mer morsomme kjøreegenskaper og blir brukt dertiletter. For de av dere som bruker mye tid på veien slik som meg selv har sikkert lagt merke til at hvis det er en som ligger å jager oppi ræva di så er det i de fleste tilfeller audi eller bmw.

Snakker om nyere biler nå altså...

Har en supra nå, og har heller aldri kjørt så hardt noen gang før, men den er det stadig noe som ryker på. enkel matte spør du meg...
For at den logikken skal holde mål så må de aller fleste audi være solgt med grom motor og bli kjørt hardt, og det er absolutt ikke tilfellet. Og når audi bygger en bil med 180-200hk (eller mer), burde de ikke bygge den så den tåler å bli brukt? Burde ikke resten av bilen ha deler som tåler motoren? Alle skjønner at biler med såpass hester blir brukt, inkludert audi selv. Eller skal det bare være greit at ting ryker når en bil har xxx-antall hester?

At supra'n din ikke tåler å bli missbrukt er vel ikke noe sjokk? De fleste biler som nærmer seg veteran alder er lite keen på og bli herja med, så vil ikke akkurat si at den representerer hvordan det ville vært om vi hadde toyota med litt motor. Hadde vi hatt en brukerbase her med MKIV som ikke var trimma og kjørt til daglig så hadde vi hatt noe å sammenligne med.

Men at toyota stort sett er kjedelige biler kjørt av pensjonister, og at toyota vinner en del poeng der på "driftssikkerhet", det skal jeg være absolutt enig med deg om. Det er nettopp derfor, selv om jeg virkelig liker toyota, at jeg titter på alt annet enn toyota når jeg vurderer en annen bil nå :(
 #408256  av 2r-e-rik

TBS skrev: Audi er vel kjent for å ha hakket mer morsomme kjøreegenskaper og blir brukt dertiletter.

audi er jo kjent for motsatt effekt av porsche, en drit tung motor forran tårna på bilen.. å det gir en høy framakselvekt, beste kjøre egenskapen det kan gi er bedre fremkommelighet når det er glatt...

TBS skrev:For de av dere som bruker mye tid på veien slik som meg selv har sikkert lagt merke til at hvis det er en som ligger å jager oppi ræva di så er det i de fleste tilfeller audi eller bmw.
skjelden noe jeg opplever. er jeg som jager langt opp i ræva på dem..
 #408274  av TBS

celicat23 skrev: At supra'n din ikke tåler å bli missbrukt er vel ikke noe sjokk?
Hehe, var det jeg mente.. uansett hva slags bil du kjører hardt så slites det i større grad enn om du hadde behandlet det pent... :)
celicat23 skrev: Hadde vi hatt en brukerbase her med MKIV som ikke var trimma og kjørt til daglig så hadde vi hatt noe å sammenligne med.
Jeg tenkte på nyere biler, den siste supraen kom vel for over 10 år siden, Men den tåler vel også mer juling enn dagens ///M - AMG - S.. biler :)
celicat23 skrev: Men at toyota stort sett er kjedelige biler kjørt av pensjonister, og at toyota vinner en del poeng der på "driftssikkerhet", det skal jeg være absolutt enig med deg om. Det er nettopp derfor, selv om jeg virkelig liker toyota, at jeg titter på alt annet enn toyota når jeg vurderer en annen bil nå
Er det ikke derfor du også har en Z4 ;)? kjøpte nettop en E46 320 iT Mtech, veldig sportslig til å være stasjonsvogn

2r-e-rik skrev: audi er jo kjent for motsatt effekt av porsche, en drit tung motor forran tårna på bilen.. å det gir en høy framakselvekt, beste kjøre egenskapen det kan gi er bedre fremkommelighet når det er glatt...
Jeg skrev aldri at det er noe banebil, men de er fortsatt mer artig å kjøre enn en avensis, det er vel de fleste enig i ;)
 #408280  av celicat23

TBS skrev:Er det ikke derfor du også har en Z4 ;)? kjøpte nettop en E46 320 iT Mtech, veldig sportslig til å være stasjonsvogn
z3 coupe, så nesten :wink: Og den er skummel å kjøre for alt annet jeg har eid har gitt meg litt "jaja, nå tar vi det rolig her" når jeg har kjørt fort i svinger, mens z3'n bare setter rompa godt ned på veien og hvisker "di feige fitte, tørr du ikke fortere?" :lol:

Men, uansett.. vi er vel langt laaaaaaaaaaangt ute i offtopic land her nå.
 #408285  av magnesmurf

Blander meg litt her..

For etter å ha brukt mr2en til banekjøring i fjor, og kjørt over 300km rundt rudskogen, uten et feilslag, og med full tynings av bilen, vil jeg tørre å påstå at toyotaene tåler mye juling.

Skulle likt å prøvd det samme med en audi.
Etter å ha hatt en gammel quattro med femmer en gang i tiden så kan jeg vel skryte på meg å ha hatt en av de mest solide audiene som ble bygget.
Den var nesten aldri på veien siden det alltid var noe som måtte byttes :roll:
Audi er nok kjent for å ha flere kvalitetsproblemer enn japanske biler. Spesielt dyre problemer, som girkasse ras, motorras på spesielt V motorene, og generelt høyt nivå av elektronikk feil, samt at mange modeller spiser forstillingsdeler til både frokost, lunsj, middag og kveldsmat.
Etter å ha hatt både VW og Audi er det en grunn til at jeg kjører japsebil...

Hvor ofte ser du en toyota i veikanten med nødblink kontra et VAG produkt i same situasjon?
 #408317  av inzane2012

at en avensis er litt kjedelig å kjøre er jo ikke så rart da, den er ikke bygd mtp å gå fortest mulig rundt ringen, men den er bygd for pålitelighet, trygghet, og komfort :) og dette har vert toyota sin visjon siden slutten av 90tallet, og er det det som er grunnen til at Supra, Celica og MR2 blei sakte men sikkert avslutta... Jeg hadde jo en liten Auris, og den oppfordret virkelig ikke til noe aktiv kjøring, selv om den hadde "flapp-pedal" girhendler på rattet og sånt, derimot følte jeg meg veldig trygg i bilen, og det er nok ganske viktig for den målgruppen toyota siktet seg mer og mer inn på. Familie folk, eldre folk og folk som var opptatt av å kjøre sikre, trygge biler...

Men nå er jo det ett håp da at Toyota vil begynne å slippe noen barsking utgaver av f.eks avensisen for å kanskje stille opp mot tyskerenes S&M :P Da hadde det virkelig blitt interessant å kjøpe en avensis :P
 #408319  av sindrejl

celicat23 skrev:[
Hadde vi hatt en brukerbase her med MKIV som ikke var trimma og kjørt til daglig så hadde vi hatt noe å sammenligne med.
Mkiv er jo stjerneeksempelet på holdbar Toyota :) De fleste av dem har over 400hk uten å åpna og gjort noe med motoren, og de misbrukes knallhardt hver dag. Likevel finnes det knapt registrerte motorhavari på disse bilene, selv etter de har rulla over 150-200k :)

Men at veteranbilen mk3 ikke tåler det samme lenger er jaggu ikke rart, blir litt dumt å sammenligne en 1988 modell Toyota og en 2000 modell audi :P
 #408322  av sindrejl

celicat23 skrev:mens z3'n bare setter rompa godt ned på veien og hvisker "di feige fitte, tørr du ikke fortere?" :lol:
Haha akkurat som Honda s2000'en jeg eide det, eneste (til tider) litt dumme, var at den premierte meg med en massiv skrens om jeg hørte på den ;)

eh, men ja.. nå er vi jaggu langt ute på off-topic landet :roll:
 #408323  av moekkamann

TBS skrev:
celicat23 skrev: At supra'n din ikke tåler å bli missbrukt er vel ikke noe sjokk?
Hehe, var det jeg mente.. uansett hva slags bil du kjører hardt så slites det i større grad enn om du hadde behandlet det pent... :)
celicat23 skrev: Hadde vi hatt en brukerbase her med MKIV som ikke var trimma og kjørt til daglig så hadde vi hatt noe å sammenligne med.
Jeg tenkte på nyere biler, den siste supraen kom vel for over 10 år siden, Men den tåler vel også mer juling enn dagens ///M - AMG - S.. biler :)
celicat23 skrev: Men at toyota stort sett er kjedelige biler kjørt av pensjonister, og at toyota vinner en del poeng der på "driftssikkerhet", det skal jeg være absolutt enig med deg om. Det er nettopp derfor, selv om jeg virkelig liker toyota, at jeg titter på alt annet enn toyota når jeg vurderer en annen bil nå
Er det ikke derfor du også har en Z4 ;)? kjøpte nettop en E46 320 iT Mtech, veldig sportslig til å være stasjonsvogn

2r-e-rik skrev: audi er jo kjent for motsatt effekt av porsche, en drit tung motor forran tårna på bilen.. å det gir en høy framakselvekt, beste kjøre egenskapen det kan gi er bedre fremkommelighet når det er glatt...
Jeg skrev aldri at det er noe banebil, men de er fortsatt mer artig å kjøre enn en avensis, det er vel de fleste enig i ;)
du kjører jo mk3 7MGTE og det sier jo sitt?
skaff deg 2jz så slipper du de problemene du sutrer over..

det at audi er mye mer kjøreglede enn evt andre merker er jeg sterkt uenig i!
er en grunn til at eksempel bmw har begynt å plassere motoren såpass mye lengre bak enn det auda gjør idag..
en annen ting er at alle audi sjåfører er idioter bak rattet og tror det eier veien pga de fire stygge ringene i grillen ......
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 288