TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #378031  av chris

inzane2012 skrev:
chris skrev:
ArildM skrev:Kult :)
Kjører HDMI rett fra PC inn på TV og stereoanlegg.
Blir ikke enklere enn det :wink:
Jeg har denne koblingen også. HDMI fra PC til TV, og optisk lydkabel fra PC til forsterker. Fungerer absolutt greit nok det.. men alt blir jo veldig tungvint, siden man da havner i en dualskjerm løsning, man må dra programmer fra den ene skjermen over til den andre etc. I tillegg må man switche over lyden fra analog utgang til optisk utgang hver gang man skal ha lyden over på forsterkeren i stedet for pc'ens normale høyttalere. Ikke minst må man også bort på pc'en hver gang man skal pause eller gjøre noe som helst annet. Ergo blir dette nesten aldri brukt hos meg. PS3 <3 :D

chris, chris, chris.... har du hørt om en fin oppfinnelse som heter TRÅDLØST tastatur og mus?? ;)
Jeg har da det ;) Likevel tungvint i forhold til å måtte kjøre dual skjerm, pluss det faktum at man må sitte i sofaen med tastatur og mus. :)
 #378038  av chris

Daniel_hoy skrev:Hvorfor du skal ha dual skjerm? Er bare å plugge inn pc og kjøre skjermen på tv. Min Pc står koblet til tv hele tiden og styres av trådløs mus og tastatur. Åpner ikke opp pc`n på ukevis :P
Ser den, men tv brukes mye til tv, og pc brukes mye som.. ja nettopp.. pc. TV er ikke bra nok skjerm for å jobbe med en pc på normalt vis, ergo må jeg i så fall kjøre dual skjerm løsning.
For meg blir dette alt for tungvint, og det er her PS3'en gjør jobben så sinnsykt genialt for meg.. og så lett at til og med kjerringa bruker den :P
 #378047  av ArildM

Android + Gmote = No need for trådløst tastatur og mus ;)
Evt også XBMC + Android om du vil ha et pent grensesnitt.
Kjør duplikatskjerm så slipper du å dra ting mellom skjermene.
 #378051  av chris

ArildM skrev:Android + Gmote = No need for trådløst tastatur og mus ;)
Evt også XBMC + Android om du vil ha et pent grensesnitt.
Kjør duplikatskjerm så slipper du å dra ting mellom skjermene.
Duplikat betyr enten helt feil oppløsning på pc-skjermen eller helt feil oppløsning på tv. Får ikke til å kjøre duplikat med hver sin oppløsning, i hvert fall ikke på mitt skjermkort.
Men som sagt.. PS3 fungerer utmerket for meg :D
 #378077  av lexusmann

Har nettopp kjøpt meg PS3 jeg også Chris....hvordan bruker du den foruten spill?
 #378082  av mr2storbrua

lexusmann skrev:Har nettopp kjøpt meg PS3 jeg også Chris....hvordan bruker du den foruten spill?
En helt vill gjetning er at han bruker den til å se filmer på... :roll:
 #378086  av lexusmann

Joda, tror jeg også...men foruten det også da?
 #378092  av Mr_Storbrua

lexusmann skrev:Joda, tror jeg også...men foruten det også da?
pynt :lol: :lol: :lol: :lol:
 #378094  av ke25-toyoglide

med bluetooth tastatur med innebygd mus...
Som en Pc til å gå på nett med. eneste dumme er at en bruker tv til å gå på nett. mens den i en travel husholdning blir brukt til andre ting.
 #378107  av chris

lexusmann skrev:Har nettopp kjøpt meg PS3 jeg også Chris....hvordan bruker du den foruten spill?
Utenom spill? Tja, som nevnt mange ganger bruker jeg den til å se alle serier (og filmer) som jeg laster ned. Jeg bruker den som DVD avspiller (+BD så klart), musikkavspiller (streaming fra PC det også) - hvilket også inkluderer Vidzone som kan lastes ned via Playstation Store (nesten som Spotify, bare med musikkvideoer - og gratis). Når foreldre/slekt etc er på besøk bruker jeg den for å vise de nyeste bildene av ungen osv.. (bildene hentes også fra PC). Innimellom smugtitter jeg på trofeene til kompiser. Jeg bruker den dessverre ikke til browsing da den browseren som ligger i PS3 suger noe sinnsykt.. men den har en egen youtube-"app" som funker ganske greit.

For øvrig, det er utrolig bra bilde og lyd i PS3.. way beyond mange "vanlige" CD/DVD avspillere.

-edit-
Og PS3 Move med Sport Champions fungerer utmerket som trening - spesielt gladiator og bordtennis.. men det går vel kanskje under kategorien "spill" :P
 #378159  av inzane2012

dæven døtte nå var det godt å legge seg i senga på hotellet i Orlando, Florida :) og jaggu vart det ikkje en fri dag her i morra og, lure på om eg kanskje skal stikke innom disney eller noe sånt :)
på mandag blir det jobbing med Formula Kart Production, og så en "kjapp" tur innom pennsylvania før jeg skal hjem igjen...

eneste negative, den TI TIMER lange flyture over dammen på turistklasse, det er klam, svett og trang opplevelse jeg gjerne kunne vert for uten
  • 1
  • 661
  • 662
  • 663
  • 664
  • 665
  • 1174