TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Montere CS intercooler i vanlig gt4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #121887  av CelicaTurbo
 
ser bra ut det der, kunne tenke meg en tilsvarende løsning selv. Ellers, Amund mekket et varmeskjold for filteret i Kennethx sin bil og han fortalte at Kennethx rapporterte en vesentlig forbedring dagen etter, så, ikke ta mine ord for gospel for selv om motoren forbruker såpass med luft er det jo mye som virker inn. Jeg har planer om å finne ut av dette selv med en temperatursonde etterhvert men jeg får se når det skjer gitt :D

 #121889  av Elzin
 
vet ikke om vi babler i vei av topic eller hva vi gjør og jeg har startet så mange topicer med enkel ja\nei svar omtrent ;) men hvilke matrial kan en bruke til dette for at det ikke skal bli varme vegger i dette skjoldet rundt filteret? jeg liker veldig godt å jobbe med glassfiber, lurer bare på om det er bra greier i forhold til varme?

 #121890  av larsst185
 
En fordel jeg ser er at filteret nå blir stående rett foran kaldluft inntaket til luftfilterboksen som sto der før.hadde filteret oppe ved dempertårnet på forrige gt4`n men mener å huske at det var noe knotete og ble syykt trangt.dessuten var filteret mindre også...MEN du sier noe der med cs kjøleren :lol: Får se hva jeg ser når den kommer.mener at slangene ikke føger med så må sikkert få tak i nye uansett,må vel lage no bøyer å slikt da for å få slangene gjennom virvarret og ned til radiatoren...
ellers...å ha flytta batteriet bak hadde vert ideelt ja,men jeg skal være ærlig å si at det gidder jeg ikke :) ,selv om det kansje ikke hadde blitt så mye mer jobb...
Sist redigert av larsst185 den 31 jul 2005 21:52, redigert 1 gang totalt.

 #121894  av larsst185
 
Ser liksom for meg at aluminium må være fint til skjold.Glassfiber funker sikkert helt flott det og da det jo bare er stråle varme fra motoren som skal ledes bort og ikke direkte varme fra turbo,eksos ect...

 #121972  av CelicaTurbo
 
bilrekvisita selger støy og varme-skjermende matter i forskjellige størrelser, og da får man tynne skummatter med blank folie på ene siden og klebende lim på andre siden og slike matter er nok fint å bruke til å skjerme boksen uansett hvilke materiale man velger å bruke til boksen.

 #122034  av Amund
 
larsst185 skrev:ellers...å ha flytta batteriet bak hadde vert ideelt ja,men jeg skal være ærlig å si at det gidder jeg ikke :) ,selv om det kansje ikke hadde blitt så mye mer jobb...
tror faktisk du kunne spart deg for en del arbeid med å flytte batteriet bak eg :wink:
eneste er jo å trekke kabler og sånn.. hehe

 #122941  av larsst185
 
Da ser det ut som om batteriet blir flytta bak :lol:
Det ligger en 16mm2 strømkabel bak til bagasjerommet som jeg ikke bruker til stereoen lenger,hadde vert helt topp om denne var tykk nok til formålet,men frykter jeg må opp på 25mm2.Innvendinger noen?
I morra blir det å figurere ut hvordan jeg skal få festa batteriet i bagasjen på ett vettig vis.Om noen har gjordt dette før tar jeg imot tips med stor takk :)

 #122978  av Amund
 
brukte 2 stk på 16mm2 på supran til toyparts, og to sikringer på 60A. de fungerte utmerket på den bilen i vert fall...

har 75mm2 på mr2'en, og 120A automatsikring. men de var bare for at jeg hadde de liggende å slenge etter et tidligere stereo prosjekt...

 #123204  av TheStig
 
CelicaTurbo skrev:Kenneth sin erfaring med varm motor og lengre fullgass-kjøring på ACR med blåst bankesensor som resultat kan tyde på at du kan vurdere et ekstra vannresservoar om du kjører mye gris på høyt trykk og over lengre tid.. Det er ikke så mange liter i det systemet der og bare det å øke vannmengden med 2-3 liter vil bedre den saken ganske mye.. (tror ikke det er mer enn 3-4 liter totalt i hele systemet).
Er det ikke fare for å sprenge kapasiteten på pumpen da..?

 #123413  av 2fastgt4
 
jeg har luftfilteret nede i innerskjermen :D
batteriet bak.

hadde åpent filter i motorommet før.da ble det ofte noe for varmt og bilen dro dårlig.

nå går bilen like bra hele tiden :D

faktisk flere som har kommentert at bilen ikke blir sliten. 8)

en gang for lenge siden brukte jeg en pararell koblet radiator + ekstra elektrisk vannpumpe.Fikk på omtrent 2 liter ekstra vann.
DETTE VAR NOK TIL Å KJØLE MOTOREN MED BLÅST TOPPAKNING til jeg fikk skiftet toppakning.

kjører nå standard kjøling og vannåla holder seg på normaltemp.

oljetemp er det eneste som kan gå litt for høyt ved banekjøring hvis det er veldig varmt ute.

 #123613  av CelicaTurbo
 
TheStig skrev:
CelicaTurbo skrev:Kenneth sin erfaring med varm motor og lengre fullgass-kjøring på ACR med blåst bankesensor som resultat kan tyde på at du kan vurdere et ekstra vannresservoar om du kjører mye gris på høyt trykk og over lengre tid.. Det er ikke så mange liter i det systemet der og bare det å øke vannmengden med 2-3 liter vil bedre den saken ganske mye.. (tror ikke det er mer enn 3-4 liter totalt i hele systemet).
Er det ikke fare for å sprenge kapasiteten på pumpen da..?
hm, jeg ser egentlig ikke helt hva du mener her? Pumpens flow vil lite trolig bli noe særlig påvirket om man ikke gjør noe skrudd med designet. Orginalpumpen flytter ganske mye vann og en redusering i flow har ikke en dramatisk innvirkning på kjøleresultatet, med mindre flow vil vannet i IC bli varmere pga at det har mer kontakt med varmekilden, men tilsvarende har det også mer kontakt med kjølekilden/radiatoren så temperaturen på vannet som går inn i IC vil da normalt være kaldere dess saktere vannet går gjennom systemet (mens utløpet vil være varmere så klart).

 #124707  av larsst185
 
Har vert i kjellern å spadd kjennom noe deler.Fant denne fra den krasja cs en jeg hadde.Tenkte jeg kansje kunne ha montert den siden jeg har cs panser.Noen som vet om det er laga hull i kabel gata over toppdekselet og i plata som register dekselet skrus i på cs en.Det er det ikke på min nemlig...
Vedlegg
lufting register 002.jpg
lufting register 002.jpg (89.63 kiB) Vist 1210 ganger

 #125798  av larsst185
 
Da var Ic en i hus.Mangler bare radiatoren nå.Snakka med radiatorservice i stavanger idag om å få spesial laga en.Original radiatoren er 60x30 cm og det er klin umulig å få pressa inn den i en vanlig gt4 fanger.har ac og så gjør ikke saken bedre.Det jeg maks får plass til er en radiator som er 14,5cm høy og 75cm bred.Den blir da å dekke hele åpninga i fronten på fangeren.Noen formeninger om bakdeler med at jeg ikke får mer en 14,5 cm høyde på den....?
Vil egentlig tro at kjølinga blir god nok.!?

 #125811  av kennethx
 
Fjern hele AC greiene, venktreduksjon og bedre plass til IC kjøleren :D

Ellers har jeg nå et varmesjold forran luftfilteret for å hindre mest mulig varme fra mortor/radiatorvifte å nå luftfilteret som ligger der original luftfilterbox er plassert. Varme er fortsatt ett problem, men det tar nå lengre tid før det er ett problem, og ved rolig kjøring kjøler IC systemet seg ned, noe det ikke klarte før

 #125818  av larsst185
 
HYSJ.ikke sett meg på ideer.. :) har bestemt meg for å beholde ac`en.
Er så jævla kjekt på varme sommerdager.Sort bil = badstu...