CelicaTurbo skrev:Det enkleste og billigste er å bytte til 3S-GTE motoren som står i Celica Turbo 4wd, men du må da vurdere hva du skal gjøre med girkassen. Girkassen på din nåværende motor passer nok helt fint men den vil tvilsomt holde lenge med såpass ekstra dreiemoment som turbomotoren gir, så enten må 4wd-kassen modifiseres og forsterkes til 2wd, eller mulig at MR2 girkassen kan brukes (men giroverføringene står på feil side, og det er et godt spørsmål hvilke akslinger som passer). Et godt tips er å søke med google.no og se om du finner frem til andre i verden som har byttet til denne motoren i ST182 tidligere, det er ikke en uvanlig ting å gjøre. Ellers kan du søke på og finne ut hva som er diskutert her på forumet i forbindelse med turbomotor i MR2 GTi ettersom mye av dette også vil passe for din bil (med tanke på kostnader osv). Prisen vil jeg tippe på ca 30.000 om du gjør selve jobben med byttet selv, motorene er ikke billige. Du kan også montere turbo på motoren som står i bilen nå men mye må gjøres for at det skal fungere pålitelig og tilfredsstillende og dette er som regel et dyrere prosjekt å gjennomføre enn å kun bytte hele motoren 
Jeg holder på med å bytte til en 3S-GTE motor i en ST182 nå, men så lenge jeg ikke er ferdig, og har selv noen ubesvarte spørsmål, vil jeg ikke si så mye om dette.
Det jeg kan gjøre når jeg er ferdig er å komme med en "what I did" oversikt. For det finnes jo like mange meninger og måter å gjøre ting på som det er mennesker.
Men prisen kan jeg si litt om. Kommer så klart an på hvor mye en betaler for motoren, og dens tekniske stand. Men tror ikke 25000 - 30000 kr for motoren/girkasse er uvanlig. Så kommer bytte av slite deler, oppussing, deler til ombyggingen, forbruksmatreale og for ikke å glemme verktøy. Det er alltid noe verktøy en mangler, og der går det fort mye penger. Så en bør vel regne med en 10000 - 150000 kr på ekstra og uforutsette utgifter. Så nette sum blir ca 35000 - 45000 kr. Det er da tatt utgangspunkt at du gjør jobben selv. Skal du ha noe til å gjøre dette for deg tør jeg ikke engang å tenke på hva det vil koste.