TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • is 200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #120759  av Ã¸xseth
 
jeg vurderer og kjøpe is 200 om en stund.
når begyntede og lage de første is ene og hvilke mottor utgaver kom de med?
hvilke svakheter har bilene og hva ligger prisene på?
bilen er jo sinsykt dyr.
er det noen som har bildre av de forskjellige is 200 modellene?

 #120783  av haraune
 
den har ingen svakheter..... :wink:

 #120817  av KK-ma70
 
99 kom de første. is 200 har kun en motoralternativ 2.0l rekke6 155hk. men du får is300, den har 3.0l rekke6. HK vet jeg ikke men tipper på 220-230 enplass.
Is 200 er jo ikke dyre, men 300 derrimot..................
Is er bare en modell uansett år, andregenerasjon kommer til neste vår/høst.
Is 200 får du også i sport utgave. ikke noen store forskjeller, bare noen interiørdetaljer+tonede ruter+17"alu felger m/215/45 dekk.
Sportpakken koster ikke mere en 9000kr ny til Lexus, så hvorfor folk ikke kjøpte den med en gang skjønner jeg ikke :roll:

 #120853  av jensi
 
Kom til Ganddal for en Lexus prat.
Så kan du prøve en IS200 :wink:

Jensi

 #121131  av Ã¸xseth
 
jensi skrev:Kom til Ganddal for en Lexus prat.
Så kan du prøve en IS200 :wink:

Jensi
det er greit, bare gi meg besjed om når og hvor.. :)

 #150356  av Hiluxmannen
 
Eneste svakheten må jo være noe høyt bensinforbruk.. Og noe lav effekt..

 #150383  av larspronne
 
svak effekt vil jeg ikke si det er - i allefall ikke på manuell utg.. Trenger bare litt turtall!

Og bensinforbruket har jeg fått helt ned mot .75 på langkjøring som er akseptabelt etter min mening!

 #150449  av Hiluxmannen
 
tja.. ikke så svakt, men kanskje det svakeste punktet.. Forteller jo mest om hvor fantastisk bilen egentlig er... :) De 155 hestene er jo ikke illsinte akkurat..

 #150453  av dca
 
syns egentlig de 155 hestene er de 155 hestene jeg! en bmw 320 150 hk hadde ihvertfall ikke hadd sjangs! det er jeg rimelig sikker på! skulle også hatt en kompisi sin gamle e36 325 (ikke vanos)!
så egentilig så lenge du er over 4500 omin går den ikke så værst!
men må si savner gamle cossien min med over 300 hk ja..noen ganger! :D

 #150603  av ScadamiCa
 
øxseth. viss du kjøper is200 så blir jeg med en tur! :wink: :D

 #150822  av KK-ma70
 
Hiluxmannen skrev:tja.. ikke så svakt, men kanskje det svakeste punktet.. Forteller jo mest om hvor fantastisk bilen egentlig er... :) De 155 hestene er jo ikke illsinte akkurat..
De holder ganske bra, spørs hva man er vandt til.
Syntes de var litt late i begynelsen jeg også, men så var jeg vandt til mk3 supran på 204hk.

Prøvde IS`n mot MR2 til Chris da han fortsatt hadde GTI motoren. Holdt han jevnt helt til jeg måtte gire, da hadde han fortsatt 1000rpm igjen før han tok girskifte. Dette var 1gir. Var da jeg oppdaget at den var kansje ikke så lat alikevell. Så veier IS 200kg mer en MR2`n også.

 #150847  av larspronne
 
tror ikke 0-60 er der den er sterkest, men drar fra 320'er, A4, C200 kompressor o.l

60-140 er den langt sterkere - spes 2. og 3. gir.

Kan høres merkelig ut, og det er mulig han sleit litt med giringa, men jeg dro fra en Golf GTI fra 60-100 for ikke lenge siden.

anbefaler K&N filter - merket forskjell lett på det - hører også at det mates mer luft inn.

 #150887  av alpinelexus
 
kjørte med min lexus som orginal på rudskogen i fjor testet den mot chippet 1,8 turbo a3 og den dro forsiktig i fra på langsiden mens jeg lett hentet den inn i s- kombinasjoen og slaktern. og lå bak i rompa på den til langsiden kom. er lexusen i fart. over 60 er den rask mot sine konkurenter. Mens i 1. giret er den for lavt giret så man taper mye i f.eks 0-100 hvor man må gire 3 ganger. Synes også den kunne vært høyrer drevet i 6 gir. Iallefall hvis man har mer effekt i den. da blir girene en smule korte!!

 #150912  av lexusmann
 
At den er rask i svingene er vel at den har sånn LSD(eller hva det heter), tenker jeg...
 #180260  av nicoloco
 
LSD er Limited Slip differential. Diffsperre med andre ord.