TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt 4AGE i en EP70 (Starlet)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #121029  av Neemi
 
Kanskje på tide å sette i gang med dette prosjektet snart nå?

Jeg mangler verkstedplass som en del av dere vet, men har en midlertidig løsning med garasjen til pappa som jeg må dele med min "kjære" lillebror.

Problemet er at jeg som dere ser er - under opplæring -, og må klare dette helt selv.
Min kunnskap om tekniske ting når det gjelder biler er heller liten, og det lille jeg kan noe om er det jeg har forsøkt å gjøre selv på mr2en og starleten så langt.

Jeg har altså en 85 Starlet, en 91 Corolla GTi, Haynes boken til corollaen og det jeg vet så langt er at det må sveises nye motorfester for de som er passer ikke, og jeg må antageligvis ha en mindre radiator eller finne på noe lurt for motorrommet på starleten er en del kortere en på corollaen.
Og her stopper det, jeg mener det virkelig....jeg er blank!
Vet ikke hvilke deler som må over, vet ikke hva alle deler heter eller brukes til engang, bruker tid på lære meg ting, for jeg må gjøre det for å skjønne det.
For meg er ikke sammensetningen av en bil logisk.
Enda :twisted:
SÃ¥ her utleverer jeg meg selv med min manglende kunnskap og tar gjerne imot kommentarer om kvinnfolk og bil :lol: :lol:
For jeg er sta, og dette skal jeg klare!!! Om jeg så må skru herfra til månen.
Jeg vil lære og jeg vil at det skal funke.


Så derfor.......alle gode råd, ekspertise, linker til sider som kan være til nytte.....ALT taes i mot med takk :wink:

 #121113  av Kjelliken
 
:lol: ja vet du er nybegynner på dette men en må først begynne og måle til slik at en ser at det går nedi og slikt før en begynner på motorfestene kan en kansje først måle i begge motor rommene når de begge er tom for motor slik at alle mål er lettere og få has på.

Og at det skal bli rett må det gjøres slik det er jo også da lettere og se forkjellene på de to bilers motor rom. du kan sikkert bruke det orginale motorfeste fra GTI'en må meisles løs fra den gamle bilen og sveises på på samme sted som om det skulle vert i samme bil.. det er da en begynnelse om du ikke må lage helt nytt feste da..fester.. :roll:

Gleder meg til og se din ep70 ferdig og gleder meg til min ep80 skal bli ferdig..... 8)

 #121125  av Zepticon
 
Gleder meg at det er flere enn meg her inne som er blank...
Klarer å bytte eksosanlegg... Men mer avansert enn det innebærer nokk en hel del bannskap og en tur på autorisert verksted :lol:

Og du er ikke den eneste som vil lære...

Men.. Du er jente. Og bare du ytrer det miste vink om at du vil ha assistanse (eller en læremester :wink: ) så vrimler mannfolka til og skal hjelpe :roll: Så lett har ikke jeg det! :?

 #121215  av Neemi
 
Kjelliken skrev::lol: ja vet du er nybegynner på dette men en må først begynne og måle til slik at en ser at det går nedi og slikt før en begynner på motorfestene kan en kansje først måle i begge motor rommene når de begge er tom for motor slik at alle mål er lettere og få has på.

Og at det skal bli rett må det gjøres slik det er jo også da lettere og se forkjellene på de to bilers motor rom. du kan sikkert bruke det orginale motorfeste fra GTI'en må meisles løs fra den gamle bilen og sveises på på samme sted som om det skulle vert i samme bil.. det er da en begynnelse om du ikke må lage helt nytt feste da..fester.. :roll:

Gleder meg til og se din ep70 ferdig og gleder meg til min ep80 skal bli ferdig..... 8)
Har målt sånn som det står nå og ser at det blir problemer allerede.
Men å ribbe begge to er sikkert like greit. Får bare håpen man får alt sammen igjen etterpå :lol: :lol:
Kjenner heldigvis noen som sveiser så da skal det alltids gå an å få løst festeproblemer.

Gleder meg til å starte nå faktisk, bare håper det ordner seg med en ordentlig plass å stå snart.

 #121219  av Neemi
 
Zepticon skrev:Gleder meg at det er flere enn meg her inne som er blank...
Klarer å bytte eksosanlegg... Men mer avansert enn det innebærer nokk en hel del bannskap og en tur på autorisert verksted :lol:

Og du er ikke den eneste som vil lære...

Men.. Du er jente. Og bare du ytrer det miste vink om at du vil ha assistanse (eller en læremester :wink: ) så vrimler mannfolka til og skal hjelpe :roll: Så lett har ikke jeg det! :?
Hehe....eksosanlegget har jeg faktisk byttet selv, så da er vi like langt begge to :)

Men at det alltid er enkelt å være jente og skulle drive med sånne ting er faktisk ikke sant. Ofte opplever jeg at folk himler med øya og sier at det er tull at jenter noen gang skal kunne skjønne seg på bil for det er en mannfolkting.
Da blir jeg bare enda mer sta jeg, får lyst til å vise de.
Noen ganger får jeg hjelp ja, men ikke mer enn det andre kompiser får med sine biler.
Kaller det heller gode venner enn mannfolk som bare hjelper til fordi jeg er jente :)

Du får følge med på tråden her så kanskje det dukker opp litt nyttige ting for deg også ;)

 #121244  av Zepticon
 
Neemi skrev:Men at det alltid er enkelt å være jente og skulle drive med sånne ting er faktisk ikke sant. Ofte opplever jeg at folk himler med øya og sier at det er tull at jenter noen gang skal kunne skjønne seg på bil for det er en mannfolkting.
Da blir jeg bare enda mer sta jeg, får lyst til å vise de.
Noen ganger får jeg hjelp ja, men ikke mer enn det andre kompiser får med sine biler.
Kaller det heller gode venner enn mannfolk som bare hjelper til fordi jeg er jente :)

Du får følge med på tråden her så kanskje det dukker opp litt nyttige ting for deg også ;)
Var ment som tull det der da :D , men jeg vet selv at jeg har lettere for å gidde noe når det er jenter som spør :wink:
Gode venner er uansett godt å ha, og gode jente-venner som liker biler må jo være en drøm, så jeg er vell litt misunnelig på de kompisene dine :lol:

Men skal følge med, og plukke opp det jeg kan.

 #126133  av Turbotrille
 
Skjer det noe her eller er det stillstand i påvente av lokale???

 #126136  av Neemi
 
Nei, det stoppet opp det gitt.
Har helt glemt å oppdatere tråden.

Prosjektet er herved nedlagt, da stakkars Starleten var på eu-kontroll.
Den får leve i to år til....UNDER TVIL.
Tidligere eier har sveiset på noen ekstra plater under bilen som visstnok dekker en del rust i gulv.
Det kombinert med manglende garasjeplass og behov for penger til mr2en gjør at corollaen nå er blitt solgt (hentes i helgen), starleten får leve som vinterbil i to år og så får jeg se hva som skjer senere.
Kankskje jeg kan finne et annet prosjekt å pusle med :)

 #126213  av Turbotrille
 
Surt det der gitt..

Jaja, lykke til med å finne nytt prosjekt ihvertfall. :D

Eventuelt kan du jo plukke hele bilen totalt og lære deg å sandblåse, sveise og sparkle i samme slengen. :D