Side 1 av 2

Back from FMS

Legg innLagt inn:30 jul 2005 11:11
av Luciferen
Jaja. Da var bilen tilbake fra FMS. Mongoose effektanlegg og Dastek piggyback. litt i overkant av 240 gamp. Tok i tillegg service på bilen der nede noe som viste seg å vere lurt. Mange slanger som var morkna. Hadde ikke tålt noe tuning for å si de sann. Har nå et ladetrykk på 1,2 bar:)
Var der nede på tirsdag. Kom dit i 5 tida om ettermiddagen. Da sa han at det bare ver igjen 1-2 timer med justering før bilen var ferdig. Reiste der i fra kl. 23.30. Var hjemme igjen i Sykkylven 7,5 timer senere (Nabokomune med Ålesund).
Fikk høre noe som var litt skuffende om St185. Det var at FMS aldri hadde hatt inn en slik bil med mer en ca 192 HK orginalt. Det varste han hadde opplevd var 182 HK. Min hadde F.eks bare ca. 200 med effektanlegget.
Å prisen for alt holder jeg for meg selv:) Men jeg kan si såpass at det ikke var billig.:)

Legg innLagt inn:30 jul 2005 11:56
av CelicaTurbo
Med så gamle biler så er det sjeldent at orginaleffekten er på topp fremdeles, men det gjelder da også andre bilmerker, i tillegg er det jo stor variasjon over når siste gang eiere har tatt service på sin egen bil, med bytte av fordelerlokk, rotor, plugger, olje osv ;) Men, et ganske ok resultat for din bil da, og fint å ha et tall å vise til også :D

Legg innLagt inn:30 jul 2005 12:32
av TheStig
jepp, stempelringer slites på lik linje med alt annet som tenningssystem osv.

I tillegg taper bilen ekstra mye over årene pga 4x4.. Bare et oljeskift på motor, gir og differ ka gi 10-30 hk mer.. har hørt mange ekstreme tilfeller med slikt...!

men du merket vel mye bedre trøkk i bilen nå ?

Legg innLagt inn:30 jul 2005 12:44
av Luciferen
Jessda. Merket forskjell. I tillegg så går bilen renere.
Fikk utskrift av effekrturven i dag i posten.
175,5 kW.

Legg innLagt inn:30 jul 2005 12:46
av TheStig
ble vel fort 25.ooo,- det der.. men men

passet mongoose anlegget perfekt?

Legg innLagt inn:30 jul 2005 12:50
av larsst185
Bilen min ble målt av flissundet motorservice i 2001 da med smidde stempler og moderat økt turbotrykk (ikke chip) til 156,1 KW eller 212HK

Legg innLagt inn:30 jul 2005 12:52
av TheStig
lavere komp stempler ?

Legg innLagt inn:30 jul 2005 12:57
av larsst185
vet ikke. JE stempler,det er alt jeg vet.

Legg innLagt inn:30 jul 2005 14:13
av Luciferen
Annlegget påtte nok varmes og bøyes litt.

Legg innLagt inn:30 jul 2005 16:57
av sleeper
larsst185 skrev:Bilen min ble målt av flissundet motorservice i 2001 da med smidde stempler og moderat økt turbotrykk (ikke chip) til 156,1 KW eller 212HK
smidde stempel gir deg ikke en hest mer! det gjør bare at motoren tåler mer julig!

Legg innLagt inn:30 jul 2005 18:59
av TheStig
ja hvis det ikke er lavere comp.. da taper man hk :P

Legg innLagt inn:30 jul 2005 19:36
av larsst185
Nei.Vet at ikke smidde stempler gir mer hester da.....
Synes bare det var grei effekt av en nesten utrimmet motor når jeg hørte hva andre gt4 var målt til....

Legg innLagt inn:30 jul 2005 20:30
av CelicaTurbo
sleeper skrev:
larsst185 skrev:Bilen min ble målt av flissundet motorservice i 2001 da med smidde stempler og moderat økt turbotrykk (ikke chip) til 156,1 KW eller 212HK
smidde stempel gir deg ikke en hest mer! det gjør bare at motoren tåler mer julig!
....men det betyr også at stempelringene ikke er 15 år gamle :D

Legg innLagt inn:30 jul 2005 20:32
av TheStig
very true..

Legg innLagt inn:30 jul 2005 20:58
av larsst185
Sant det.Når jeg tanker meg om så gikk forrige celicaen MERKBART bedre etter at jeg skifta stempler og ringer og forøvrig overhalte motoren ellers.Ble som natt og dag...