Side 1 av 1

Understell på gt4

Legg innLagt inn:31 jul 2005 15:31
av TheStig
har merket meg at endel her inne har byttet til eibach fjærer, tein coilover osv.. Hva er deres erfaring med slike kit?
På alle mine tidligere biler har jeg påkostet de flere titusen i understell siden dette prioriteres foran motorkraft. Men på Carlosen må jeg si at jeg er overrasket over hvor nøytral og delvis overstyrt den er. Bortimot perfekt balanse. Selvsagt er den veldig myk, men det kan være kjekt om vinteren og på dårlige sommer veier. Har sett altfor mange gang folk som har justert seg totalt bort med coilovers pga for stor stivhet osv osv.. Man må jo tross alt huske på at 99% av kjøringen foregår på offentlig vei og da er det ikke mye vits at dekkene knapt nok berører asfalten pga sinnsyk stivhet....

Ser at whiteline har endel kit i forskjellige grader, men det mest interesante der er lesningen om fjærene deres. De er ikke bare senket 35 mm og stivet av proporsjonalt slik alle andre senkefjærer i verden. De er heller tilpasset med forskjellig senking foran og bak og samme med stivhet.. Tror jeg skal gå for et slikt kit snart...

Noen innspill om understell på gt4?

Legg innLagt inn:01 aug 2005 12:43
av 2fastgt4
jeg kjører med whiteline understell(handling pack)

foringer, justerbare kamberbolter, justerbare krengestag,gule koni rundt baut,dempertårnstag forran og bak og justerbare dempertopper forran.

dette er en 90mod. st185 gt4 ikke cs.
alt dette er kanskje ikke like "nødvendig" på en cs som har limited slipp diff.men det vil hjelpe.

egentelig har man aldrig "behov" for dette på veien med noen av disse bilene hvis man kjører etter skiltene og aldri har for stor fart inn i en sving. :D

du snakker om for stive coilovere.hvis man velger det for å stive opp bilen alene vil man "ødelegge" skjøre egenskapene på bilen.

dette vil gjøre så bilen også flekser i dempertårn festene pga for stiv demper,for å bli kvitt det problemet må du ha dempertårnstag får å bli kvitt fleksing i bilen.

da har du fått en bil som er nervøs for ujavnt underlag og som slipper som en slegge når det først slipper.

BESTE OG BILLIGSTE MÅTE FOR GODE ALLROUND KJØREEGENSKAPER ER:

1: (underliggende)krengestag bak
2:dempertårnstag bak så forran

Hvis du gjør disse to har du stor frihet til å velge hvor komfortabel du vil at bilen skal være.her har du mye bedre kjøreegenskaper enn orginalt også hvis du har bilen på bane.

neste ting du må tenke på er hvordan du kjører.
hvis du vil ha 17 eller 18" hjul så vil dette også gjøre bilen mye stivere og veldig hard.
hvis du hvelger slike felger får du mindre gummi til å dempe asfalt skjøter huller dårlige fartsdumper.
Hvil du vil ferdes ubemerket over dette så kan du ikke gå for stivere fjører/dempere.
da blir det ett sant helvete å kjøre med.

godt valg kan være å velge 16" med 225/45-16 dette er veldig behagelig og gir godt grep.

går du får justerbare gule koni og progressive whiteline fjører er det alikevel greit med 17" med litt forsiktighet på dårlig underlag.