Jeg kjørte jo med til dels ekstremt trykk på min (nå avdøde) 3S-GTE motor. hadde på det meste rundt 1,4 bar trykk, med stort sett orginal innmat. Nå er der to knuste stempel, men dette har ikke noe med trykket å gjøre. Jeg fikk tenningsbank på lavt turtall og uten turbotrykk, grunnen var feiltenning pga fukt i fordeleren.
Høyt trykk dreper ikke motoren, tenningsbank dreper motoren. Det er forskjell her.
Merk at jo høyere trykket er jo større sjans for at du får tenningsbank. Når trykket blir ekstremt høyt og luften ikke er tilstrekelig avkjølt (orginal IC er ikke beregnet for høye trykk) så vil man risikere å få spontandetonasjoner i sylinderen. Da vil motoren forsøke å rive seg i filler, og det ender som regel da med store intærne skader på motoren. Med andre ord noe man vil unngå.
Om du kjører på rundt 0,9 - 1,0 bar ladetrykk så er det trygt. over 1 bar så begynner det å bli litt mer utrygt. Jeg har hørt om mange som har kjrøt på 1,3 bar ladetrykk hele tiden og aldri hatt noen problemer.
Økt trykk vil vel slite litt mer på motoren også.. men å øke med 0,2 - 0,3 bar burde ikke være noe problem..

Fuel cut defender tviler jeg på du slipper med såpass lave trykk.. men skal du over 1 bar bør du ha det..